Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Even los van deze problemen waarvan ik hoop dat ze worden opgelost vind ik dit een prachtig horloge.
Nu weet ik dat je best forse polsen hebt dus ik ben benieuwd hoe deze 37 mm op je pols uitziet.

Daarnaast een heel prettig uiteinde en een goed begin van het nieuwe jaar.

2 likes

Haha bedankt voor de wensen. Insgelijks!
Ja het horloge zelf is fenomenaal mooi.
Wel iets kleiner als verwacht. Ik dacht hetzelfde effect te hebben als de 44GS maar visueel draagt ie kleiner.
Ik zal nog wel een wristshot posten.

1 like

De like was voor de prachtige foto! Niet voor de teleurstelling van de levering die niet volgens afspraak is natuurlijk!

Wel balen dat het fout gaat, hopelijk wordt het goed opgelost voor je.

Deze foto toont wel weer aan waarom een deze variant met deze wijzerplaatindeling zoveel mooier is dan een 231.

2 likes

Prachtig. Blijft voor mij nog steeds dé mooiste Grand Seiko. :ok_hand:

Hopelijk lost men het probleem netjes op voor je. :+1:

1 like

De sbgw031 was mijn eerste GS en die vond ik ook kleiner overkomen dan de 4522 of de sbgv011 die ik nu heb en die ook beide 37mm zijn (meen ik). Toch heb ik nog altijd spijt van de verkoop… :slight_smile:

1 like

Balen! Maar als ik deze weer zie, ik kocht hem in 2007 Grand Seiko

denk ik “wat bezielde me om hem te verkopen… (aan ons aller @vierport (goede jaarwisseling Paultje!!)), blij dat ik de sbgw231 terugheb.

Toch, aan jou, enjoy deze pracht GS!!

3 likes

Snowflake

16 likes

Wellicht dat ze deze ook hebben volgende week. Wie weet. Djeez t word nog lastig zo… Thanks for the tip

1 like

Ik dacht net aan de Snowflake. Die dail… Zoooooo mooi.

En heb even een vraag. Weet iemand waarom net de SF gekozen is als uithang bord voor GS? Bedoel eigenlijk alle ads die ik zie in bijv de Duitse horloge bladen staat de sf bij de gs advertentie.

2 likes

Ik denk omdat het het model is met een waanzinnige wijzerplaat waarmee hoog is ingezet en destijds daarmee een redelijk spectaculaire entree maakte. In een unieke combi van supertitanium en Springdrive uurwerk.

3 likes

Ik deel jullie mening, schitterend uurwerk!

16 likes

Ik ben ook gewoon een klein kind. Gisteren nog helemaal bedacht hoe ik ga mijn huidige skivakantie rustig bij van Willegen in Den Haag zou gaan kijken en passen. En mij rustig zou laten adviseren.

Gisteren tijdens een moment van zwakte toch een bod gedaan op een exemplaar uit Japan op Chrono24 en zojuist alweer betaald. Over twee/drie weken heb ik de SGBV225 in huis!

13 likes

Ik zou zeggen: een helder moment, want uitstekende keuze!

1 like

Gave impulsaankoop! :slight_smile:
Wat scheelt dat in prijs met de Nederlandse listprijs?
En hoe zit het met invoerrechten en garantie?
Je hebt iets moois om naar uit te kijken, zou mooi zijn als hij rond “blue” monday komt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Met NL list scheelt het heel veel. Maar dan ook vooral omdat het horloge twee jaar oud is en gebruikt. Ik heb totale kosten voor invoer geschat op: 21% BTW + ~4% invoerheffing + een paar tientjes administratiekosten.

We zullen zien of ik daar nog een misrekening heb gemaakt :wink:

2 likes

Gisteren een uitgebreid en zeer gezellig bezoekje afgelegd bij Reijersen Juweliers in Oudewater. Onder het genot van een uitstekend kopje koffie mogen genieten van erg fraaie Grand Seiko’s. Reijersen is sinds vorige week dealer van GS. O.a. de SBGA211 (Snowflake), SBGA373 (SD) en de SBGV225 (Quartz) bekeken en gepast. Zeker de moeite van een bezoekje waard. Daarnaast altijd leuk om het pittoreske Oudewater door te wandelen. Overigens hebben ze ook een zeer royale collectie Christaan vd Klaauw.

5 likes

Tja, daar kan natuurlijk geen juwelier tegenop…

2 likes

Mooie foto’s. Prachtig horloge. Maar ik treed in herhaling…

Waar staat de SBGW001 qua klassieke uitstraling in jouw prachtige collectie?

21 likes

Hahaha, daar moest ik toch om lachen. :joy::joy::joy: (mijn afwijking, zegt niets over je vraag!!!)

Gewoon omdat ik het een grappige vraag vind aan een man met meer vintage (lees ‘klassieke’) GS’en in zijn collectie dan in een GS museum.

2 likes