Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik denk omdat het het model is met een waanzinnige wijzerplaat waarmee hoog is ingezet en destijds daarmee een redelijk spectaculaire entree maakte. In een unieke combi van supertitanium en Springdrive uurwerk.

3 likes

Ik deel jullie mening, schitterend uurwerk!

16 likes

Ik ben ook gewoon een klein kind. Gisteren nog helemaal bedacht hoe ik ga mijn huidige skivakantie rustig bij van Willegen in Den Haag zou gaan kijken en passen. En mij rustig zou laten adviseren.

Gisteren tijdens een moment van zwakte toch een bod gedaan op een exemplaar uit Japan op Chrono24 en zojuist alweer betaald. Over twee/drie weken heb ik de SGBV225 in huis!

13 likes

Ik zou zeggen: een helder moment, want uitstekende keuze!

1 like

Gave impulsaankoop! :slight_smile:
Wat scheelt dat in prijs met de Nederlandse listprijs?
En hoe zit het met invoerrechten en garantie?
Je hebt iets moois om naar uit te kijken, zou mooi zijn als hij rond ā€œblueā€ monday komt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Met NL list scheelt het heel veel. Maar dan ook vooral omdat het horloge twee jaar oud is en gebruikt. Ik heb totale kosten voor invoer geschat op: 21% BTW + ~4% invoerheffing + een paar tientjes administratiekosten.

We zullen zien of ik daar nog een misrekening heb gemaakt :wink:

2 likes

Gisteren een uitgebreid en zeer gezellig bezoekje afgelegd bij Reijersen Juweliers in Oudewater. Onder het genot van een uitstekend kopje koffie mogen genieten van erg fraaie Grand Seikoā€™s. Reijersen is sinds vorige week dealer van GS. O.a. de SBGA211 (Snowflake), SBGA373 (SD) en de SBGV225 (Quartz) bekeken en gepast. Zeker de moeite van een bezoekje waard. Daarnaast altijd leuk om het pittoreske Oudewater door te wandelen. Overigens hebben ze ook een zeer royale collectie Christaan vd Klaauw.

5 likes

Tja, daar kan natuurlijk geen juwelier tegenopā€¦

2 likes

Mooie fotoā€™s. Prachtig horloge. Maar ik treed in herhalingā€¦

Waar staat de SBGW001 qua klassieke uitstraling in jouw prachtige collectie?

21 likes

Hahaha, daar moest ik toch om lachen. :joy::joy::joy: (mijn afwijking, zegt niets over je vraag!!!)

Gewoon omdat ik het een grappige vraag vind aan een man met meer vintage (lees ā€˜klassiekeā€™) GSā€™en in zijn collectie dan in een GS museum.

2 likes

Om het jaar mee te beginnen. Lekker hoor.

20 likes

Ok, na het debacle van de in Engeland bestelde SBGA103 (die er dus niet was), heb ik op nieuwjaarsdag nu toch maar de knoop doorgehakt en die in Shanghai gekocht. Hopelijk gaat die er wel echt zijn. Maar aangezien dit zo ongeveer het goedkoopste horloge van deze handelaar op Chrono24 is, en de enige Grand Seiko, ga ik er maar vanuit dat het geen fake is.

Ik herhaal mijn posting van 1 november 2019 nog maar eens:

wachtwachtwachtwachtcheckwachtwachtwachtcheckwacht etcā€¦

17 likes

Mooi dat je de knoop hebt doorgehakt. Prachtig horloge, ben er benieuwd hoe die zich verhoudt tot de SBGV009 als je ze naast elkaar ziet. Wanneer verwacht je hem?

1 like

Ik doe hier ook weer mee. De NAā€¦met dank aan @tompj :ok_hand:

42 likes

Mooie maat en looks

3 likes

Thx Rik :+1:

(band moet nog wel extra schakeltje erbijā€¦)

1 like

:+1:

1 like

Ik ben ook heel benieuwd hoe hij zal vallen. Ik heb geen idee omtrent de levertijd. Er staat 2 weken, dat lijkt me redelijk. Van de britten had ik in elk geval na 2 maanden nog niks, maar nu wel mijn geld terug :slight_smile:

5 likes

Gelukkig!!