Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Hodinkee ontdekt vintage GS…
Zie insta @sjpulvirent

6 likes

Dat begrijp ik. Houd ons op de hoogte wat ze hebben gedaan tzt, interessant om te weten. Met de verkoper ga je er ook uitkomen? Niet helemaal wat je is voorgehouden dit!

De SBGW001 is zo mooi… herinner me nog zo goed dat ik in de Seiko boutique in 2007 mijn zelf uit Japan geïmporteerde 001 liet zien. Daar waren ze behoorlijk van onder de indruk! GS werd toen eigenlijk niet verkocht in Europa en was onbekend, zelfs bij veel horlogeminnend publiek

Later kocht ik de SBGW033. Want verliefd op het “oermodel” GS. Maar die heeft me nooit kunnen bekoren en -overigens na verkoop van mijn 001 in vlaag van verstandsverbijstering- is verkocht.

Maar de SBGW231 gaat niet weg. Wat een schoonheid, wat een balans. Hij “voelt” zo lekker om de pols. Hij is zo ingetogen mooi. Hij doet me denken aan een Patek 570, die ik nooit irl heb gezien. Als ik de keuze zou hebben… zou het mogelijk toch de GS blijven.
.

6 likes

Geen idee, we zullen wel zien. Ondergeschikte zaak aan dat pareltje terug perfect in orde te krijgen. In principe zijn Japanners wel redelijk eervol. Ik vermoed dat ik nog reactie zal krijgen. Indien niet gooi ik het op insta, en hier! Ha-ha-ha-ha mijn wraak zal zoet zijn :joy::wink:

Kudo’s! Een echte visionair! :ok_hand:

Voor mij geen twijfel. Ik heb tot nu toe nog geen enkele horloge gezien die de combinatie van doorgedreven orde en abstractie in de vormentaal en maniakale streven naar technische perfectie zo goed realiseert. Zelfs bij de PP Calatrava zie ik decoratieve uitglijders die ik niet zou kunnen verkroppen.

2 likes

Insgelijks. Ik zie de aantrekking, maar nog een beetje te decoratief voor mij. In platinum of inox met carved dial nochthans… Hahaha.

1 like

Dan had ik de SBGW033 gehouden…

1 like

En de 001

1 like

En de 001 idd…

1 like

:joy:

1 like

En mijn ex SBGV011…

En had ik mijn ex SBGR023 met een bijbetaling van EUR 1000 geruild tegen een Full set Speedmaster Alaska project.

2 likes

Auch (alleen mbt de sbgv hahaha)

1 like

Let it snow, let it snow, let it snooooow :blush:

18 likes

Wow. Schitterend

Arigatou gozaimasu

2 likes

@Hans deze staat nu ook te koop. Hogere prijs maar ziet er 20x beter uit.

4 likes

Mooi, maar het is voor mij toch te druk met zo’n gmt wijzer die afsteekt tegen de wijzerplaat. Ik vind de zwarte het mooiste waar je alleen het rode driehoekje gelijk ziet en de gmt wijzer zelf zwart op zwart is.

Waar staan deze eigenlijk te koop, de grand seiko owners club zei je? Is dat op insta?

2 likes

Feestboek, GSOC. Leuke groep!

Dankje. Ik had m al gezien. Is inderdaad een prachtig model, maar de verkoper zit nu in Korea en hij woont in Amerika. Dus met de importheffing erbij wordt het wel erg gortig…

1 like

Ah Feestboek, daar zit ik niet op.

1 like

Is en blijft een topper!:heart_eyes:

Begin van het einde… :smirk:

2 likes

Wattes? Dit zijn oppervlakkige krasjes. Of draag jij je horloges met een beschermende laag eroverheen??

1 like