Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Enige obscure quartz refs die ik wel kan pruimen (niet mijn horloges noch fotos…)

Sbgt009, de enige GS met een behuizing uit tungsten carbide, LE 300 stuks

sbgx089, LE antimagnetic 500 stuks

sbgx087 ook een LE.

Een iets onbekendere anti magnetic 9F: sbgx039

10 likes

Die 009!!! :heart_eyes:

2 likes

Dit is mijn favoriet van bovenstaande.

Mijn sbgv247 is trouwens ook verhoogd antimagnetisch, 16.000A/m lees ik. Geen idee hoeveel of weinig dat is. Als ik het me goed herinner is 1.000gauss (van de milgauss) gelijk aan 80.000A/m. Een moderne Omega kan nog veel meer aan.

7 likes

:upside_down_face:

1 like

Heeft deze gewoon stalen indexen en wijzers of zijn die wat donkerder/grijzer?

29 likes

En hoe bevalt hij tot op heden David? Blijver en eromheen gaan flipperen voortaan!?

1 like

Bevalt enorm. We hopen op een blijver…

4 likes

Ik zie de eerste twijfeling al komen “hopen”, “…”. Dit belooft veel goeds voor alle haaien die net te laat waren toen @tompj hem in het blauw had gezet.

2 likes

Ik zit al klaar :joy:

3 likes

Ik heb er wel eentje voor je.

Oh , ik ga dit weekend even uitgebreid GS bekijken.

Twijfel heeft toegeslagen wat betreft mn DJ :sweat_smile:

1 like

Okay

16 likes

Nee hoor…ik durf alleen niet meer te zeggen dat dit een blijver is. Zelfkennis heh :sunglasses:

Maar ik ben zeer hoopvol want deze dekt de lading voor mij…GS, maar tegelijkertijd sportief/stoer. :ok_hand:

9 likes

Houden dat ding! Ik heb je al van de wachtlijst voor de Omega Speedmaster gehaald hoor. :wink:

2 likes

Ah…jij deugniet. :sunglasses:

1 like

Jammer dat je hem niet via het forum kan verkopen nu :laughing:

1 like

Jeetje @daffie, wat heb je toch een heerlijke klatser gekocht. Gefeliciteerd

1 like

Ik was net in de Kunsthal in Rotterdam en dacht ‘ik ga even bij de veelgeroemde Brunott langs’. Het was wel aardig maar er zal nog veel moeten gebeuren wil Grand Seiko echt een groot merk worden.

Ik zag in de winkel één vitrine met 23 GS erin. Een 231 (list 4300 euro, phoe…), een paar spring drives, een paar gmt’s, een paar nieuwe handwinders met de small second (die trekken me niet zo), en een stuk of 10 quartz. Allemaal gelijk gepresenteerd zonder uitleg of verdere poespas. Die uitleg moet je dan in persoon krijgen denk ik. Maar het was druk en aangezien ik al 4 GS heb en niet van plan was direct nog eentje te kopen heb ik geen moeite gedaan om bediend te worden.

Ik zie alleen zo wel dat GS bij een incrowd bekend is, maar dat je zo zonder opsmuk met een eenvoudige vitrine geen GS van 4000-6000 euro aan iemand gaat verkopen die normaliter alleen aan Omega e.d. denkt. Laat staan R…

Dus, de uitleg zal in Rotterdam vast kundig en passievol zijn. Maar qua presentatie is de GS boutique in Amsterdam een betere plek om te bezoeken.

Laat het maar lekker een incrowd merk blijven denk ik dan.

3 likes

Dat van die presentatie ben ik helemaal met je eens. Dat kan nog stukken beter!

Maar laat GS maar lekker een beetje onbekend en onbemind blijven bij het grote publiek.

4 likes