Laat je (/een) Grand Seiko zien

Inderdaad. En met lume :+1:

Heb je 'm in huis?

2 likes

21 likes

Kijk, dit zijn dan weer wel de foto’s.:ok_hand:

1 like

Ik draag hem graag op staal. Het was wat proberen met de pushpins, maar uiteindelijk pasten een setje extra dunne prima.

6 likes

Erg mooie kastvorm

2 likes

Ik zag deze NA laatst, daar doet hij me erg aan denken. Met het verschil dat ik de GS mooier vind :smile:

imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/3/e/4/3e45269c0d46b9837a771e4694ab2ca3bed9a448.jpeg

https://www.horlogeforum.nl/t/de-nieuwe-aanwinst-die-geen-nieuwe-aanwinst-mag-heten-zenith-defy-classic/211830

4 likes

Staal zou zeker goed staan. Probleem zijn mooi passende endlinks. Zoals bij de zenith dat perfect op elkaar aansluit.

1 like

Ik heb daar de afgelopen weken ook over nagedacht en dat is inderdaad één van de zaken die ik het lastigste vindt aan dit model. Geen staal, en wat er is, is het in mijn optiek nét niet.

Ik zou wat “bonkiger/stoerder” staal verwachten.

Tsja, ik heb momenteel eigenlijk geen recht van spreken natuurlijk. :wink:

Passend ontworpen endlinks zouden mooi kunnen zijn. Tegelijkertijd vind ik deze endlinks best aardig passen in de hoekigheid van de kast. Soms vind ik van die “perfect” mee ontworpen endlinks ook juist niet het mooiste.

De zenith defy wordt er ook maar een beetje saai van.

2 likes

Hallo,

Ik ben in de markt voor een Grand Seiko.
Ze zijn in België wel heel dun gezaaid. Op chrono24 ook lijkt me…
Hebben de kenners hier nog leuke (online) adresjes voor een goeie deal nieuw of occasion?

tot nu toe heb ik Pange, wristcandy en ikigai watches gevonden

Alvast bedankt!

1 like

SoloJapan (Magi) op Ebay. :+1: Kan alles leveren (en tegen mooie prijzen) en verstuurd vanuit Spanje dus geen extra btw en invoer kosten.

3 likes

Brunott in Rotterdam,

Vaessen in Maastricht.

Van Hell in Amersfoort.

Pange is wel een aanrader. :wink:

2 likes

Er staat een mooie in jet blauwe gedeelte :wink:

SoloJapan heb ik een goede ervaring mee

1 like

Seiko boutique in Amsterdam niet te vergeten :wink:
edit: daarnaast komen ze ook wel vrij vaak ih blauwe gedeelte langs dacht ik

2 likes

Ja, ik heb nu al 5 keer gekocht bij Solojapan en altijd super tevreden. Laatste was de SLA017, maar ik doe het telkens in mn broek bij zoveel risico. (uiteindelijk weet ik toch helemaal niks over hem)
Zou graag een sbga029 willen proberen, en aan die bedragen wil ik graag zien wat ik koop…

1 like

Is op EBay dan weer duurder, dan via direct contact

1 like

Kan ik mij heel goed voorstellen.

Yep…idd even contact opnemen. Magi is altijd erg vlot ook. I know…vandaag nog contact gehad. :wink:

3 likes

Wat wordt het?

1 like

Hmm nog niets zeker. Ik dacht aan deze totdat ik het zij profiel zag. Valt mij tegen…jammer wel.

image

7 likes

Nice, uitgesproken vormen👌

1 like