Custom caseback Seiko

Heeft iemand ervaring met het laten lasergraveren van een (mineraal)glazen caseback?

Volgend jaar ga ik trouwen en ben geen sierraden drager, er komt dus een horloge ipv een ring :grin:
Nu lijkt het mij leuk om de datum etc. in het glas van de caseback te laten graveren/laseren.

Als er een blanco stalen caseback voor een SDGM001 beschikbaar is, is dat een nog betere oplossing

Oud idee @anon6060116EV :wink:

Ik weet trouwens nog dat Rob en Mathias voor de PMLE ook de bodem hebben laten bedrukken, misschien dat er nog mensen zijn met een PMLE die hun ervaring of foto’s willen delen.

1 like

Het eerste wat ik dacht was; heh, dat kan toch niet? De trouwring heeft een functie. Wat ouderwets van mij en dat was je vraag ook niet, excuus.

Ik zou even met Stephan contact opnemen over de mogelijkheden.

Ik denk dat hij precies aan je wens kan voldoen!

2 likes

Dank heren

@handavinci Leuk zo’n ring, maar zonde als hij, zoals velen, eeuwig in het nachtkastje logeert.

1 like

Stephan kan het helaas niet.

Iemand anders ideeen voor een dichte caseback op een SDGM?

Iemand een adresje voor een custom caseback?
Hoeft niets fancy te zijn, liefst zelfs helemaal blanco

Uiteindelijk heeft Sanders Engravers er dit meesterwerk van gemaakt :grin:

3 likes

Nice! Wilde ook eens zoiets maar geen werk van gemaakt. Toch benieuwd… kostah? :blush:

1 like

Ooit eens een vingerafdruk op een caseback laten graveren. Superstrak resultaat met diepte. Koste mij 70 euro ongeveer. Zelf kun je het niet beter of goedkoper doen.

1 like

Gaaf idee! Kan me wel voorstellen dat iets als namen en datum stukje goedkoper is.

Had je daar een speciale vlakke caseback voor denk ik?

Ja, maar ze kunnen het gedeelte wat jij wilt laseren vlak frezen. Komen er wel kosten bij. Tekst zal niet super veel goedkoper zijn, je hebt namelijk ook te maken met instelkosten. Hoe meer diepte, hoe meer het ook zal kosten, want dat duurt gewoon langer. Dus een kleine gravure kost relatief meer tijd.

Laseren geeft wel een veel strakker resultaat dan voor 10 euro bij lucardi een stukje tekst laten graveren. Daarnaast Jan je zeer klein gaan en elke front, buiging etc laten doen.

Dit is de mijne, maar als je meer betaald en meer tijd hebt, kan het vast nog veel mooier. De mijne deden ze 1,5 uur voor sluitingstijd effe snel (wilde ik graag).

1 like

Hmm zal er eens over denken :+1:t2: Waar heb je dit laten doen?

Ik dacht eerst dat het in Rotterdam was, elke juwelier op Google maps bekeken. Blijkbaar was het Den Haag, daar herkende ik het pand wel :smile:

Ik was daar snel en goed geholpen.

https://www.jewellasersolution.com/

1 like

Thnx!! :+1:t2: