Glasbodem laten bedrukken. Wie, wat, waar?

Is het mogelijk om bij een standaard horloge achteraf de glazen bodem te laten voorzien van een leuke tekst?

Vroeger had je namelijk vooral dichte bodems zonder tekst, tegenwoordig zijn het veelal glazen bodems wat je ziet. Hier een insciptie in laten zetten lijkt mij dan ook het meeste dit gewoon te laten printen/bedrukken.

Maar waar kan je dit laten doen en wat zal het zoal gaan kosten?

Graveren lijkt me eerder een optie.
(lazergravure)

Bedrukken kan enkel langs de binnen zijde van het glas. Anders zou het direct verdwijnen door het dragen.

Je kan een glazen achterkant laten maken van een dichte achterkant.
Dit kost wel wat geld en je verliest je originele achterkant.

Er zijn wel enkel Duitsers die dit doen. Als je wilt kan ik ze voor jou opzoeken.
(Ik heb ze niet direct bij de hand.)

Het gaat om een Seiko 5 horloge. Deze heeft standaard een glazen bodem dus bedrukken aan de binnenkant lijkt me prima, als dit mogelijk is.

En met een laser graveren, is dat zichtbaar genoeg op een doorkijkbodem?

Een andere optie zou misschien zijn om de zijkant van de kast te graveren.

Het is voor iemand die me heeft geholpen en ik wil als blijk van waardering een 5’je geven met een leuke tekst. Het moet een kleinigheidje blijven dus vandaar een 5’je. Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar ik ben serieus.

Dit is met laser gedaan

1 like

Dat ziet er niet slecht uit. Beter leesbaar denk ik door de dikte van de gravure. Wat kost zoiets als ik vragen mag? Desnoods via PM.

Ik heb het via horlogeglkas laten doen. Daar ik bijna met vakantie ben kun je het het beste rechtstreeks bij hem vragen. Mijn prijzen zijn natuurlijk iets anders :slight_smile:

Hoi Rob, superbedankt! Ik denk dat ik ze binnenkort eens ga mailen. Hethorloge zelf is nog niet binnen maar ik kan vast informeren bij ze. (tu)

Hoi Jaap-Wim,

ik ben benieuwd hoe het gaat met je zoektocht voor een mooie glazen achterkant. Voor mijn “Phantom” projectje, ben ik ook op zoek naar een bedrijf die iets kan doen op de achterkant. Ik twijfel nog wel tussen de opties, omdat ik niet in levende lijve heb gezien hoe een bedrukte of gelaserde glazen achterdeksel eruit ziet.

Ik ben daarom geinteresseerd in jullie ervaringen.

@anon18761316NA, heb je misschien nog plaatjes van custom bedrukte of gelaserde glazen achterdeksels?

marnix_moed Schreef:

@anon18761316NA, heb je misschien nog plaatjes van custom
bedrukte of gelaserde glazen achterdeksels?

De PMLE zal dit ook hebben :wink:

1 like