Lederen bandje voor Pontiac

Beste horlogeliefhebbers ik heb hier een Pontiac met vaste (push)pinnen die er dus niet uit kunnen en de maat is ook nog eens 17 mm, heeft iemand misschien enig idee waar ik terecht kan voor een mooi lederen bandje voor dit leuke horloge? alvast bedankt!

Als je zoekt op klep horlogeband via internet kom je zeker wat tegen :wink:

1 like

top! dankje, ik was aan het zoeken op “horloge vouwband” en daardoor kwam ik alleen maar normale bandjes met vouw/vlindersluitingen tegen.

Vraag anders ook even onze HF bandenkoningen @Ko-Banden en @slls.

3 likes

thanks, dat ga ik zeker doen!

Een andere optie is lugholes boren en gewone pushpins gebruiken. Doet natuurlijk wel afbruik aan de originaliteit maar dan kan je wel lekker makkelijk banden wisselen. Is hier volgens mij ook al eens gedaan maar kan het even niet vinden.

1 like

Dat zal ik in mijn achterhoofd houden, maar ga eerst eens rond kijken of ik met bovenstaande tips iets kan vinden. in ieder geval bedankt voor het meedenken :+1:

Ik vind het leuk om banden te maken, maar iets voor fixed bars is wel een dingetje hoor. Wat je dan volgens mij het beste kunt doen is op de baai rondkijken en zoeken op “watch strap open ended” of “open end” of “fixed bars”. Eentje die jouw Pontiac niet zou misstaan is deze:

2 likes

Dat is precies wat ik zoek, ik ga hem gelijk bestellen.
bedankt voor de hulp heren, jullie zijn fantastisch! :+1:

1 like

Nog net op tijd zonder inklaringskosten :smile:

1 like

Misschien heb je al besteld, maar ik quoot mezelf nog maar even:

2 likes