Lelijkste horloge ooit?

Lieve hemel, Scudo. Ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen…

2 likes

Mijn hemel. Die is ernstig.
Mag ik deze foto hergebruiken voor het “doet mij denken aan” topic?

1 like

dan moet je snel zijn :laughing:

2 likes

Gelukkig is ie niet van mij, maar ik kwam hem tegen op het WWW.

1 like

Een nieuwe kansmaker. Wanneer G-Shock naar bed gaat met Invicta…

4 likes

en voor de zekerheid van Breitling 2 modules voor de nooddiensten geleend?

Maar on topic: niet om aan te zien.

Tot er patek op staat? :grin:

Een vriend van me had er een. Gekregen van de horlogemaker waar hij hielp.

Hij heeft m geserveerd en uiteindelijk voor 1500€ verkocht. Die dingen zijn nog best aan de prijs.

(Die vriend van me draagt een gouden Minerva 48 uit de 60’s en een gouden Record triple date met maanstanden. Het was bepaald niet zijn kopje thee.)

Bij de AD in Portofino in 2018.

2 likes

Overigens is dit wel een collectors-item (mooi of niet). Model komt uit de jaren 70. De wereldbol draait ook echt rond…

Kwam deze laatst tegen :scream:
PSX_20190913_091813

1 like

Ik vind dit echt afgrijselijk. En zo bizar gehyped. Iedereen in de horlogewereld geilt op dit ding. Technisch gezien snap ik heus wel dat het een gigantisch kunstwerkje is, maar esthetisch gezien vind ik het echt heul heul heul lelijk. Een gesmolten hoop modder.

1 like

Ach, het is een interessante world timer, niet mijn smaak, maar lelijkste ooit is danig overtrokken, dan is in mijn beleving iedere G-shock erger.

Er zijn ergere faux pas te bedenken dan een wereldkaart op de plaat. Die Edox heeft met z’n 42mm EPSA compressor-kast wel een zeer indrukwekkende waterresistentie, en een dial die per 24 uur een rondje draait.

Gisteren zag ik een gozer in een vliegtuig zitten, een Zweed uiteraard, die er uitzag alsof een neo-nazi sex had gehad met een alt-tattoo-artiest en de zangers van Milli Vanilli. Die man had een TW-steel/Diesel achtig polshorloge om van zo’n 55mm in doorsnede en zo’n 2cm dikte.

Hoe vreemd hij er verder ook uitzag, die Edox was een welkome verbetering geweest.

Ach. dat gebeurt wel vaker als mensen een specifiek aspect tot in het absurde doordrukken: Dan vergeet men de rest. Neem nu de Citizen One. minder dan 3mm dik, echt een kunststukje, maar man, man, man, wat een lelijke jaren 90 meuk.

1 like

Ik vind dit juist erg mooi, gedurfd en heel iets anders dan de concurrentie. Inderdaad ook een technisch en esthetisch hoogstandje. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

2 likes

Ik kan hem ook goed hebben, net als Fates Citizen trouwens…:sweat_smile:

1 like

Vind m ook niet lelijk. Ik vind wel veel horloges mooier. Van deze vind ik vooral de wijzers mooi blauw :p.

1 like

Absoluut ! Ik kan een ieders smaak waarderen, hoor.

1 like

die van Patek vind ik toch ook net ietsje mooier hoor :joy:

Het model met die bracelet vind ik dan weer prachtig en heel plat zo te zien. Als je de 5 er af haalt, de secondewijzer centraal maakt, dan is alles meer in harmonie.
Maar ja, die 5 zal wel ergens voor staan, ik heb echter geen zin om dat op te zoeken, budgettair gezien is het toch niet haalbaar.

groetjes Lenno

Is dat Invicta?

Het is det ik het zeg he?:joy::laughing: