Leren bandje Hamilton na 14 maanden stuk

Na 14 maanden is het bandje van mijn Hamilton stuk. Lijm losgelaten . Het is niet gestikt. Ik vind dit best slechte kwaliteit . Zeker als je weet dat Hamilton rond de 140 euro vraagt.

Ik ben zelf een bandje aan het maken. Maar wat zeggen jullie, naar de winkel ermee?

Ik draag ā€˜m zeker niet elke dag en in de zomer op staal.

2 likes

Als terug gaan niet teveel moeite is zou ik dat altijd even doen.
Anders een mailtje.

1 like

Het zou niet moeten mogen als je hem zeker niet elke dag draagt.
Maar of ze er nog iets mee zullen doen verwacht ik niet dus gewoon pech denk ik.

1 like

Ik weet dat Nomos voor hun banden een levensduur van ca. 9 maanden opgeeft bij dagelijks dragen. Pak hem beet 250-300 dagen dus. Ik neem aan dat jij hier nog niet aan zit, zeker omdat je hem op staal draagt 's zomers. Ik zou er even mee teruggaan.

1 like

Terug, kan fabrieks foutje zijn

1 like

Echt? Dat vind ik serieus een erg korte levensduur. (Wat dan weer afhangt van de definitie van levensduur, want hij zal na een jaar heus niet van je pols vallen. Hoop ik oprecht.)

2 likes

Terechte opmerking.

Rectificatie: mijn geheugen was niet feilloos. Volgens Nomos gaan ā€˜normaleā€™ bandjes 6-9 maanden mee, maar cordovan bandjes van Nomos langer. Dat is op zich vanwege het materiaal wel logisch.

Maar ja, dat bandje van 140 piek van TS vind ik geen ā€˜normaalā€™ bandje :wink:

1 like

Ah. En met ā€˜normaleā€™ banden bedoelen ze die van andere ongedefinieerde partijen. Dat zet de zaak wel in perspectief. :+1:

Hahahaha, maar even serieus, er zitten van die rivets in de bandā€¦ en die zitten dan niet door het omgevouwen deel heen? :joy: :joy: Ik zit echt stuk te gaan hier. Dat is toch belachelijk? Wie maakt nou zoiets? Dat is een beetje als veters op laarzen die helemaal niet open kunnen maar een rits aan de zijkant hebben. :joy: edit: En naast het feit dat de rivets nu geen nut hebben, vormen ze denk ik ook een slecht oppervlak voor de lijm om aan te hechten.

Sorry MarcoMaas, ik vind het oprecht heel rottig voor je. Ik hoop dat het horloge er niet door gevallen is? Ik zou inderdaad even verhaal halen. Zeker als je dat bandje zomers Ć¼berhaupt niet draagt, dan zou dit niet moeten kunnen. Zoā€™n fabrikant als Hamilton zal jou ook niet met deze ervaring willen laten zitten denk ik. :wink:

Als je zoā€™n knutselaar bent kun je altijd nog die rivets verwijderen en opnieuw bevestigen (of nieuwe bevestigen als dit popnageltjes zijn en geen schroefrivets) zoals ze nuttig bedoeld zijn. Dan zal de lijm je nooit meer parten kunnen spelen. En dan heb je ook een ā€˜logischā€™ bandje, dat zou ik zelf dan weer leuk vinden. Want ik vind dit eerlijk gezegd een beetje rare constructie. :roll_eyes:

Ga je die dan ook in dit draadje posten? :hugs: Ik ben benieuwd! :smiley: :wink:

Geen idee of mijn terminologie een beetje klopt maar ik hoop dat iedereen begrijpt watik bedoel. :slight_smile:

2 likes

Horween cordovan slechts 6-9 maanden? Dat is vast om zich enorm in te dekken. Of ze hebben de onderkant voorzien van een dun laagje kwalitatief minder leer? Met wat pech krijg je dan door afwisselend vocht (zweet) en uitdrogen scheurtjes in het leer. Omdat massa bandjes met de machine genaaid worden, laat het onderste draad los.
Tip is een handgemaakte band kopen en goed opletten wat voor een leer er aan de onderkant wordt gebruikt. En het draad moet met de saddle stitch techniek worden genaaid (zo maak ik ze). Dan heb je een bandje wat jaren meegaat, helemaal als je het 2x per jaar even met leerconditioner inwrijft.

4 likes

@W.E, ja die revets he. Echt tjonge jonge, wat een bagger.

Hier is mijn zelf maak band topic.

Mooie cognac kleuren riem op de markt gekocht voor 20 Euro :smiley:

Dank allen ik ga zeker reclameren bij de juwelier.

1 like

Ja, ik had hem gezien, ik weet dat je van wanten weet (en mooie tapijten). :relaxed: Dus je gaat deze ook daar showen als hij klaar is?

1 like

yep

1 like

Let wel op dat als je iets van natuurlijk gelooid leer gebruikt. Als je chroom gelooid leer gebruikt, dan zou ik er toch een dun laagje natuurlijk gelooid onder doen i.v.m. de chemicaliĆ«n die een geĆÆrriteerde huid kunnen veroorzaken. Als je eens wist waar ā€œchrome tannedā€ leer in ondergedompeld is geweestā€¦ Het is een dingetje waar niet vaak bij wordt stilgestaan.

1 like

Ik ben een fan van Hamilton als merk maar de bandjes zijn niet altijd om over naar huis te schrijven.

Persoonlijk zou ik het laten voor wat het is en een keer naar een mooie kwalitatief goede aftermarket optie kijken. Geeft je horloge gelijk ook weer iets nieuws.

1 like

Bandje van mijn Hamilton Khaki trok ook op niks,
teleurstellend.

1 like

Goeie tip. Bij de banden die ik van riemen gemaakt heb, heb ik geen last van huid irritaties.

De juwelier heeft al laten weten dat hij het met Hamilton zal opnemen maar er weinig van verwacht ivm met geen garantie op banden.

Ik moet er toch heen voor een 12 maanden check.

Zelf trek ik ook niet meer aan zoā€™n band. Ik ben er zelf eentje aan het maken. Dan weet ik dat ie degelijk is.

En dat terwijl ik de metalen band van de Khaki echt super is.

Vaak merk je dat ook niet, maar feit is dat je huid direct langdurig contact maakt met chemisch gelooid leer. Kijk maar via mijn profiel voor wat info over het looien.

1 like

Paar uurtjes arbeit en er zelf eentje gemaakt: