Leren bandjes in de zomer. Doen of niet?

Is dat het originele Oris tropic bandje dat u gebruikt? Of een ander merk? Ben ernaar op zoek een weet niet welke kwalitatief goed is…

1 like

Geen idee wat voor materiaal mijn band is… oogt als rubber, maar er zal vast wat silicone inzitten (originele sbdc053 band van Seiko)

Of staal… andere bandjes draag ik niet echt en zeker niet met dit warme weer!

1 like

Zeg alsjeblieft ‘je’ anders voel ik mij zo oud :wink: :+1:

Klopt…is de originele Tropic band van Oris. Een fijnere band heb ik nog nooit gehad…en er zijn er nogal de revue gepasseerd inmiddels :blush:

1 like

De MN straps dragen ook fijn met dit weer! Toch eens kijken naar zo’n tropic van Oris dan @daffie.

1 like

Op de Seamaster na is alles bij mij op leer en omdat ik m’n horloges altijd redelijk “los” draag, voelt het ook bij heet weer comfortabel koel. Rubber/siliconen lijkt me juist broeierig met dit warme weer.

Het wordt gewoon gebruikt door wat kennissen uit die scene, en zie het daarom denk ik als een gewoon woord.

Ik mijd leren banden altijd. Ik vind ze nooit prettig dragen. Doe mij maar een goede stalen band. Hooguit een siliconen bandje van Swatch op een vakantieklokje.

Ik draag ook leren banden in de zomer, maar staal is wel comfortabeler bij warm weer.

Aanrader zijn de aligatorbanden van Zenith, vaak van binnen rubber!

Draag gedurende het hele jaarlederen horlogebandjes. Nagenoeg geen last van zweet of iets, moet wel zeggen dat ik stalen en rubberen bandje in de zomer vaker draag en in de winter nagenoeg niet.

  1. textiel (NATO, RAF, Perlon,…)
  2. Staal
  3. Rubber/silicone

Nooit leer. Ik vind leren bandjes niet prettig dragen, onbetrouwbaar (keepers gaan kapot) en vooral: leer is poreus en niet grondig te reinigen. Niet alleen je eigen lichaamssecreties maar ook bijv. al die roet- en stofuitstoot als je door de stad loopt gaan er allemaal inzitten. Dat geeft mij een bweurk gevoel. Maar dat ligt ongetwijfeld uitsluitend aan mij.

Ja ja :grin:

U bent bouwvakker?

1 like

Nee hoor, ik kom wel eens buiten.

4 likes

Ik krijg in de zomer uitslag van leren bandjes. Rode huid en kleine pukkeltjes en een beetje geirriteerd, jeukende huid. Dus in de zomer draag ik vrijwel nooit leer. In de winter heb ik er bijna nooit last van, dan draag ik wel eens leer. Maar sinds ik gewend ben aan het rubber van Panerai draag ik de Pam altind op rubber… super comfy. ook lekker makkelijk met water, hoef je er geen rekening mee te houden.

Dude. :tired_face:

1 like

Nato of de stalen band voor mij

Draag je uitsluitend de China Specials van CNS dan? Met een kwalitatief correct bandje moet er toch geen sprake zijn van allergische reacties?

Hoeft geen allergische reactie te zijn. Ik denk eerder aan irritatie omdat de huid wordt afgesloten door de lederen band. Daardoor kan het zweet niet weg en gaat dan door O.A. Zout en zuur irriteren.
Heb daar zelf ook last van, ook bij siliconen band oid wat de huid afsluit.

Klinkt erger dan dat het is :grin:

Je bent een goorpeuk. Hoepel eens op uit mijn lunchpauze. Bedankt. :joy: