Ligt het nou aan mij of.....?

IMO meer functioneel dan show.

1 like

Omdat je anders geen idee zou hebben hoeveel uur het horloge ongedragen nog zal lopen? :smile:

In dat geval moeten ze dan ook maar zo’n indicatie maken op alle andere types…

En dat heeft dus weer te maken met exclusiviteit. Je betaald voor een horloge waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat niet zoveel andere mensen die dragen.

2 likes

Waar op zich natuurlijk ook niets verkeerds aan hoeft te zijn.

Er zit geen waardeoordeel in, verder.

Nee begrijp ik.

Allemaal waar, ware het niet dat de grote meerderheid van de mensen geen verschil ziet tussen een opgeleukt modemerk en een high end horloge.
De goegemeente ziet, kent, weet wel het verschil tussen een Mercedes, Audi en BMW etc. en een Suzuki Alto om maar wat te noemen.
Dus om je sociale status op te leuken met een horloge is redelijk kansloos. :wink::joy:

2 likes

In het groot wel. Maar niet binnen een bepaalde sociale groep. B.v. binnen een hockeyclub bijvoorbeeld, waarin je wel de blitz maakt met een Breitling of Rolex.
Nogmaals, lang niet iedereen wil de blitz maken, maar geniet gewoon van een lekker mooi horloge van welk merk dan ook (Hemeltje lief, je moet wel voorzichtig formuleren tegenwoordig… :joy: )

1 like

Om te genieten van iets wat exclusief is kan los staan van je sociale status of wat daar ook onder verstaan kan worden.

Eens, dat kan wel degelijk onderdeel zijn van een sociale status binnen een groep.
Zoals het merk schoenen/kleding op een schoolplein.

2 likes

Maar een limited edition van bijvoorbeeld Seiko koop je eerder voor jezelf en de wetenschap dat er niet zoveel van zijn dan om de mooie meneer uit te hangen…

3 likes

Collega’s van mij, die mijn passie voor horloge’s kennen, waren teleurgesteld toen ze vroegen wat ik droeg, een MM300 van Seiko liet zien. Oh, een Seiko maar. Ik heb het zo gelaten. :grin:

1 like

Geweldig dit en de enige juiste reactie m.i.:wink:

Zo’n reactie heb ik op de Tuna gehad. Maakt niet uit.

Komt omdat wij hier nog gestreeld en geaaid worden, anders rennen we ook naar de Kijkshop.:joy:

2 likes

Kun je beter je MM300 op instagram zetten met voldoende #seiko tags. Dan wordt je pas geaaid.

1 like

Welke kwarts horloges lopen ook vloeiend door? Dat vind ik het mooie van een automaat dat de secondewijzer glijdt. Dat tikken is alsof elke seconde van je wordt afgepakt.

1 like

De oude Bulova Accutrons, de Omega’s die dit uurwerk ook gebruikten in sommige modellen (net een boek binnen waarin de Speedsonic o.a. beschreven wordt), samengevat de stemvork-type uurwerken - en de moderne Seiko Spring-Drives. Als ik er nog vergeet, hoor ik het graag!

En een like voor het gebruik van de Nederlandse term “kwarts”. :wink:

Dan zou ik je adviseren een andere forumnaam te kiezen…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like