LIJSTJES! Mooiste NA van 2019 (en hoeveel)?

Tjee! Na al dat voorgaande geweld, durf ik het bijna niet te zeggen.
Slechts heel bescheiden een enkele vintage dit jaar.

5 likes

Errr…

Teveel… stuk of 10. De meesten weer doorgeflipperd
De highlights…

Nummer 1 dit jaar:

Vervolgens kwamen de Polerouters…


En dit experiment. Inmiddels geflipperd maar was er wel fan van.

Op de valreep een in principe NA.

14 likes

Te veel. Veel te veel :joy: Meer dan tien, ook meer dan 20. :woman_shrugging: Als dit forum nou een keer mee zou werken zou ik ook eindelijk eens wat fototjes kunnen plaatsen. Erg frustrerend dit.

1 like

Die kleur van die citizen… prachtig blauw!

1 like

Daar heb ik lang naar gezocht.

Leuk topic!

Het afgelopen jaar was een relatief rustig jaar met een knallend uiteinde!

Dit jaar gestart met een forumaankoop.
Deze sympathieke Lemania

Geëindigd met een persoonlijke grail

29 likes

Afgelopen jaar 11 horloges gekocht/geruild. Is ongeveer net zoveel als vorig jaar.
In 2019:
Tissot Visodate
Sinn 104 ST SA IW
Tag Heuer Formula 1 Calibre 5
Citizen NY0040-17L
Olma Sea-Cup 60’s
Halios Seaforth “Pastel”
CWC Navigator automatic
Alpina Startimer Pilot GMT Quartz
Tissot PRC200 powermatic 80
Mercer Durham
Casio Beside

Mij favoriet was eigenlijk wel de witte Sinn 104…en werkelijk géén idee waarom ik deze weg heb gedaan :thinking:

5 likes

Rolex…Rolex…Rolex

9 likes

Het begon dit jaar met een Seiko. Ik had al een Turtle Padi in de collectie, maar daar kwam een dresser bij: De Seiko Presage SPBJ69 Blue Enamel L.E. Een horloge wat ik sinds de introductie wilde hebben en ineens op MP voor een niet te weerstane deal tegenkwam! De wijzerplaat van dit horloge is zo gaaf!! Heel blij mee, en draag hem ook behoorlijk regelmatig, komt vaak voorbij in de roulatie. Enige minpuntje wat mij betreft is de band/sluiting. Band is prima op zichzelf, sluiting is ook prima op zichzelf, maar de combi…… beetje vreemd. De band zit sowieso andersom gemonteerd (denk IWC Big Pilot) maar is gewoon te plat voor de vouwsluiting. Had makkelijk 1 of 2 millimeter extra body mogen hebben om de sluiting beter te vullen. Desondanks, een graag gezien vriend aan de pols!

In het voorjaar kwam ook nog de Meistersinger Salthora Meta X. Die zat al in de collectie via bruikleen, maar uiteindelijk toch overgenomen. Ook deze had ik sinds zijn introductie al op de korrel. Juist de combi van een toch flinke duiker, met jumping hour complicatie sprak mij erg aan. En dan helemaal de versie in het blauw. Goede kleur, scherp contrast, toffe band erbij…. Het klopte gewoon! Ook deze zit vaak aan de pols, en inmiddels ook een aantal bandjes erbij om af te wisselen. Ja je kunt discussieren (of zeiken) dat het geen echte duiker is omdat hij geen running-indicator heeft en daardoor niet ISO-gecertificeerd is als duikinstrument, maar I do not care. Duikers zijn sowieso overrated als duikinstrument, beetje achterhaalde techniek als het gaat om duiksport e.d. Niemand van ons komt voorbij de 50 meter diep, dus een goede waterdichtheid is fijn maar 1000m of meer is gewoon overdadig.

Vervolgens was het even stil, maar kwam er in de zomer een guilty pleasure op mijn pad. Normaal gesproken houd ik mij strak aan mijn wensenlijstje van tien horloges die ik graag in de collectie zou hebben. De Meistersinger en de Seiko staan op die lijst, evenals mijn trusty Tudor BBB 79220N. Die lijst beslaat horloges die in de basis, na aanschaf, niet meer de deur uit gaan. En die guilty pleasure dan?? Daar is o.a. @horlogeopa verantwoordelijk voor. :joy: De Golden Boy, de Shining-bright-like-a-diamond, the Midas Touched; Seiko Turtle SRPC44 op matching Strapcode Jubilee. Een knaller van jewelste, absoluut niet discreet, maar ondertussen ben ik er van gaan houden. Zit ongeveer 1 à 2 dagen per week om de pols en is vooralsnog een blijvertje, ook al stond deze niet op de wensenlijst.

Na de zomer ook weer via MP een deal kunnen scoren met een horloge waarvan ik dacht dat ik ook die echt zou gaan dragen. Maar, wellicht mijn eigen fout want afgeweken van de wensenlijst, hij staat nu in het blauwe gedeelte te koop; de Hamilton Khaki Field Mechanical H69449961. Een top horloge, eerlijk waar, maar ik heb er geen klik mee. Ik vind hem nog steeds mooi, maar zit al een tijd in de box en wordt niet meer gedragen. Waarom? Ja da’s een deel gewoon een gevoel, en een deel dat ik nét niet lekker vind ogen aan de pols. Is wat ielig, wat té bescheiden. Begrijp me goed, het is een heel subjectief oordeel, maar dat is deze hele hobby volgens mij. Maar met 2.01m en behoorlijk polsen (weet niet precies hoe groot) kan ik een stevig horloge prima hebben. Deze komt net te kort voor mijn persoonlijke ondergrens.

Tot slot licht er bij ons een verrassing onder de boom, voor mijn vriendin. Ik heb haar enkele jaren geleden al aangestoken met het horlogevirus, al broeit dat niet zo heftig als bij mij. Ze heeft er een aantal, maar de enige die nog gedragen wordt is “mijn” Seiko Turtle Padi (Pepsi) en ik vrees dat ik die niet meer terug zie. Ook een béétje de reden dat ik de gouden Turtle heb gekocht.
Maar, onder de boom ligt een nagenoeg nieuwe Seiko 5 SRPD77 met dank aan @koekoek. :clap: Een beetje lopen vissen wat ze zou willen maar daar niet een heel helder (of realistisch) antwoord op gekregen. Ik hoor dan gelijk Tudor of Panerai, iets wat op dit moment een beetje boven budget is. Dus, ik ben benieuwd wat ze hier van gaat vinden!!

20191220_112852

Gr, Robin.

9 likes

Leuk topic! Ik heb in 2019 zeven horloges aan mijn collectie toegevoegd. En in tegenstelling tot een aantal anderen hier op het forum zijn ze allemaal nog in mijn bezit.


Januari 2019: Omega Constellation C-Shape
Gekocht op leer later dit jaar de brick bracelet erbij gevonden


Mei 2019: Hamilton Khaki Filed White


Juni 2019: Marathon Navigator mil-spec quartz


Augustus 2019: Omega Speedmaster TinTin


Oktober 2019: Tag Heuer 1000
Deze wordt komend jaar omgetoverd tot een volledig gouden exemplaar


Oktober 2019: Timex Q re-issue


November 2019: Omgea Seamaster ‘Peter Blake’

Maar dan, welke is nu de mooiste? Dat is serieus lastig kiezen tussen de Peter Blake en de TinTin. Waarbij de TinTin uiteindelijk toch als winnaar uit de bus komt.

Voor komdend jaar lopen de onderhandelingen inmiddels alweer voor een Seiko die heel hoog op mijn wensenlijst staat, en heb ik me ingeschreven voor de HFLE 2020 waar ik bijzonder hoge verwachtingen van heb!

13 likes

En ook nog in de pijplijn: Seiko Shrouded Monster Baby Tuna SRP 639K1…:wink:

Vier NA’s dit jaar. 2 Chinezen, een G-shock, maar de mooiste en een langer gekoesterde droom:
De Tudor Heritage Black Bay black. Wat een heerlijk horloge! Blijvertje.

10 likes

Ergens begin augustus de Aquis :
image
image
met de eerste fotootjes bij lekker weer in de tuin :sun_with_face:

En sinds een paar weekjes de MM200, oftewel de SPBCDSDC051BCD061JCBPD0615077J
image

En de Aquis wint. Het glas, de bezel, de band, de wijzers, de plaat…alleen die dikke lompe kast verliest uiteraard.

7 likes

Ik ga voor de Connie :ok_hand:

1 like

Als groot Crepas-fan kon ik deze niet laten liggen. Heb ooit een Cayman gehad welke ik prachtig vond maar was met zijn 3000m W.R. eigenlijk te zwaar en te dik voor me. Dit is een kleinere en lichtere versie ervan, en altijd nog goed voor 1000m W.R. mocht het gaan regenen. :grinning:

10 likes

Deze Certina ds3 vrij recent maar nog niet de allerlaatste van 2019 er komt voor het einde van het jaar als het goed is nog een vintage Yema skin diver binnen

6 likes

2019 was een goed jaar. Paar leuke nieuwe aanwinsten er bij. Verschillende prijsklassen maar allemaal leuk. Ze worden ook allemaal met plezier gedragen. Zie een selectie uit de nieuwe aanwinsten hier onder :grinning:

14 likes

Hij is prachtig! :heart_eyes:

1 like



Presage, onweerstaanbare wijzerplaat !
Het 5 je, weer een onweerstaanbare wijzerplaat!
Pirat, in absolute mint-conditie, ik hoed van het simpele design uit die periode…
De Premier, magische techniek, de auto relay functie vind ik geweldig!
De Vapaus, design… zo mooi.
De Omega… hiermee is mijn verslaving begonnen een jaar geleden.
Ik kreeg deze in verwaarloosde staat in handen en besloot het te laten opknappen bij Kalle Slaap. Hij haalde in zijn atelier het deksel er af en mijn hartslag accelereerde, het zweet brak uit en ik kreeg kippenvel.
Een verslaving was tot leven gewekt met onder andere de bovenstaande aanschaffen als gevolg (dit is niet alles… nog de nodige vintage horloges binnengehaald…).
Cursus Uurwerktechniek gedaan bij Kalle…
Man man wat een prachtige wereld!!

5 likes

Ga dit maar niet doen want dan wordt ik met mijn verslaving geconfronteerd lol

4 likes