NA: From grail to grail (A. Lange & Söhne Lange 1)

Zo lang ik mij kan herinneren ben ik gefascineerd door horloges. In de afgelopen 30 jaar is die fascinatie onverminderd gebleven en ben ik veel met horloges bezig (geweest). Onderdeel van de fascinatie zijn droomhorloges en iedere horloge-enthousiast heeft ze wel, één of meerdere droomhorloges (grail watches). Horloges die onbereikbaar zijn, Horloges in een totaal andere klasse, waar je alleen maar van kan dromen ze ooit te bezitten en waar gedachtes over rondgaan zoals “Als ik ooit deze heb, dan is ben ik helemaal klaar”.

In de afgelopen jaren zijn er honderden horloges voorbij gekomen in mijn collectie. Zo af en toe komt er een moment waarin het aanschaffen van een droomhorloge werkelijkheid wordt. Dat zijn echt van die momenten dat je jezelf moet knijpen om te checken of het echt zo is, gisteren was zo’n moment!

Na een lange reis was het dan zover…

Een simpele omdoos uit Glashütte


Dan de lederen horlogedoos

#BAM! De Lange & Söhne Lange 1!


Eén van de meeste iconische horloges uit de recente horlogehistorie. De bewerking en afwerking was op dat moment ongeëvenaard. Dit horloge is er medeverantwoordelijk voor dat de (high-end) horloge-industrie midden jaren 90 een flinke stap vooruit heeft gezet.
De 3/4 base plate met de Glashütte stripes zijn oogstrelend

Met 38,5 de perfecte maat voor een dress watch

L A N G E

Echt wow! Een horloge die in een totaal andere klasse zit dan alle andere horloges momenteel in mijn collectie.
Nu is mijn collectie echt helemaal compleet, ik ben klaar met deze hobby!

hahahahah, Who are we kidding?!?

241 likes

Van harte proficiat! Prachtige aanwinst en horloge! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Heel veel draag plezier. Klaar met een hobby die al 30 jaar voort duurt, kan toch niet! Prachtig NA de kwaliteit komt je tegemoet.

1 like

Schitterend :drooling_face:

Super mooi horloge zeg! Heel veel plezier met je NA :slight_smile: haha klaar ben je nooit helaas!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd en geniet van de mooie afwerking. Zal uiteraard geen probleem zijn!

:+1:

Van welk jaar is deze?

1 like

Wauw! Geniet ervan :slight_smile: !

1 like

Wat een fantastisch horloge zeg. Proficiat en geniet ervan, maar dat gaat vast goed komen.

Wow! :heart_eyes: Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Wat een prachtige aankoop! Chapeau. Dat is weer eens verfrissend om te zien op het forum!

Holy moly! Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst. Met recht een grail. En de klasse spat er echt van af. Ook al op de foto’s!

Geniet er lang van!

1 like

Wat is eigenlijk t verschil met Cote de Geneve?

2 likes

WoW, mooi horloge!
Veel plezier ermee!

1 like

Bijzonder mooi! Veel plezier ermee gewenst :grinning::+1:

1 like

Geweldig mooi, veel draagplezier :+1:

Tering zeg, wat een schoonheid!!!

1 like

Van dit soort NA’s word ik blij :grin:. Gefeliciteerd!

Heb ik een beeld bij!
Wat een mooi horloge.

Als je maar wel blijft posten! :wink:

1 like

Die gaan van boven naar beneden. Deze van beneden naar boven.

4 likes

Hele mooie aanwinst! Veel draagplezier, en dat zal moeilijk worden aangezien je ook vaak de achterkant wil zien :grin:

1 like