London ... must see op horlogegebied?

Beste HF mede fanaten,

12 januari ga ik naar London voor een 3 daags bezoek.
Wat valt daar op horlogegebied te zien?
2ehands, Nieuw?

De misses heeft haar routes al klaar :laughing:
Misschien dat ik daar nog enkele nuttige toevoegingen aan kan doen :wink:

3 likes

Woonde er drie jaar maar dit was net voor mijn WISdom. Je hebt een keten “Watches of Switzerland” die geloof ik wel aardig is, en de Watch Room bij Harrods, verder houd ik dit topic vanaf nu in de gaten want ik ben ook benieuwd!

1 like

idd Watches of Switzerland (grote winkel op Regent Street), The Watch Gallery in Selfridges, en (occasions) Global Watch Shop, net als Watchfinder, enorme collectie
 (knaken meenemen!..)

2 likes

mijn laatste bezoek aan Londen was ook Pre-klokkie tijd :slight_smile:

2 likes

Goedemorgen,

ben recent nog in Londen geweest, Harrods is een absolute aanrader, daar valt erg veel moois te zien op horlogegebied. Harrods is zowieso een aanrader, echt bijzonder om eens door dat warenhuis rond te lopen. Watches of Switzerland is ook een mooie uitgebreide winkel. Wat me wel opviel is dat de verkopers weinig tot geen passie voor de producten in hun winkel hadden.

Veel plezier!

Met vriendelijke groet,
Koen

3 likes

Niet nodig om geld mee te nemen, want al die winkels in London zijn massief overpriced, dus ga je er alleen maar naar binnen om te kijken.

2 likes

Bond street/ old bond street, veel vintage horlogewinkels en natuurlijk ook de mooie brandstores

2 likes

Het horlogewalhalla van Londen: New Bond Street (zijstraat van Oxford street).

Lees even mijn oude post over mijn Blancpain :wink:

https://www.horlogeforum.nl/t/na-blancpain-villeret-quantieme-complet/114303

Bai de wee: De horlogeafdeling van Harrods werd afgelopen augustus flink verbouwd. Weinig te zien op dat moment, vooral veel “noodwinkeltjes”. Geen idee of de verbouwing nu klaar is.
Mocht je hier naar toe gaan, niet vreemd van kijken als je hier ongeveer 80% hoofddoekjes en 20% toeristen ziet rondlopen :wink:

1 like

2 weken terug nog in Watches of Switserland geweest. Hadden aardig wat liggen, maar weinig mensen en veel personeel. Voor de rest wel een mooie keten op de AirPort kom je ze weer tegen!

1 like

De (enige?) Bremont store!

1 like

In London is een Nixon shop waar je je eigen Nixon kunt samenstellen. Lekkere felle wijzerplaat kleuren (knalrood, groen etc) met foute klokkasten en dito banden. Leuk om even binnen te wippen. Overigens betaalbaar met de huidige pond/euro koers en je krijgt een redelijk uniek horloge.

Deze is op loop afstand van convent garden:
31 Neal St
Seven Dials, London WC2H 9PS
Phone: +44 (0) 207 240 38 28

4 likes

En laten we nu net een hotel in SOHO hebben geboekt :grin::+1:

1 like

Koen bedankt

Harrods stond al op het lijstje :+1:

In september in Londen geweest, om de paar honderd meter een winkel met Rolexen. Ook Patek Philippe. Alom vertegenwoordicht. Wel een ook een eigen IWC winkel. Prijzen zijn redelijk tegen de huidige wisselkoers.

1 like

Burlington Arcade, vol met (vintage) klokjes van de top brands. Is een klein chic overdekt winkelstraatje met prachtige vitrines in de buurt van Piccadilly Circus en bovengenoemde straten als Oxford st., Regend st. en Bond st. midden in Londen.

3 likes