Longines Flagship Heritage, a seriously cool watch!

Waarom zou je met je Max Bill willen zwemmen? Dat ziet er ook niet uit. Net zoals een dikke duiker onder een pak er niet uit ziet.

30 meter waterdicht is al heel prima toch?

3 likes

Dank je Chris! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Als je bedenkt hoe blaartrekkend makkelijk het tegenwoordig is om gewoon een horloge te maken wat 50 of 100 m WR is, dan is spatwaterdichtheid de ultieme vorm van luiheid in ontwerp.

Dat is voor mij al moeilijk te vergeven voor een Seiko 5je van 70 tienties, maar het wordt onmogelijk voor meer dan 800 Euro voor bijvoorbeeld een standaard Max Bill.

Ik kook veel, en doe m’n horloges er niet bij af. En het regent vaak. En als ik ooit in een kanaal moet springen om daar iemand uit te trekken wil ik ook niet eerst m’n horloge aan wal gaan leggen… Kortom, water bestaat, en er is makkelijk tegen te beveiligen.

De vraag zou niet moeten zijn waarom wel waterdicht maken, maar eerder waarom niet altijd? Ik zou er vanuit gaan dat je je product zo robuust mogelijk wilt maken, toch?

Neem nu die Airman 36mm versies die Glycine net op de markt heeft gebracht… Die hebben ze 1ATM WR gemaakt. Oftewel, gewoon expres in een vergiet veranderd als “hommage aan de eerste Airman”.

Dan ben je mij als bedrijf gewoon kwijt. Moedwillige sabotage omwille van een modegril.

:face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

Excuses voor deze rant. Ik raak over de pies als mensen expres dingen slecht doen.

2 likes

30 meter is echt in alle gevallen die je noemt voldoende hoor. Zelfs een reddingsactie in het kanaal gaat dat horloge overleven, laat staan koken, regenbui of andere kletsen water.
Dus waarin iets overenigeeren zou je kunnen zeggen.

2 likes

Nou, daar zou je gelijk in hebben, als dit soort tabelletjes niet overal de ronde deden:

Overal waar je kijkt wordt geroepen dat 30m niet echt 30m is, en dat je bij 50m nog uit moet kijken met douchen.

Er zou eens een internationale standaard moeten komen met stringente kwaliteitseisen waarbij je met een horloge waar 30m op staat ook daadwerkelijk zou moeten kunnen zwemmen.

Op het moment kan die 30m van alles betekenen. Vaak niet veel goeds.

Helaas.

Omdat het kan. :+1:

1 like

Mee eens, 30 meter moet ook iets voorstellen. Bij veel merken is dat ook wel het geval (en bij sommigen waarschijnlijk inderdaad helaas niet). Ik denk wel dat mensen elkaar teveel zorgen aanpraten met dat soort tabelletjes.

Met excuses voor het off topic geleuter trouwens.

Uit persoonlijke ervaring: Die 30m Speedy die ik ooit weg knikkerde kon niet aan wat de 50m Seiko quartz wel aan kon. Toentertijd dacht ik nog dat 30m 30m was, en dat dat zou betekenen dat je er mee kon zwemmen en zo. Ook nam ik het woord “shock resistant” misschien iets te serieus.

Wie dem auch sei, de Speedmaster kon mijn levensstijl niet aan.

Of dat betekent dat ik robuust genoeg ben om Astronautje te spelen is een andere discussie. :slight_smile:

Ik ben ook voor de Max Bill van Junghans. Super classic, echte dresswatch

Ik vind het een mooi eerbetoon aan een horloge dat mij ook in de vintage versie niet aanspreekt. Maar dat is persoonlijk. Van de discussie over wat wel of niet een dresswatch is, zou ik me niet al teveel aantrekken. Als het niet een tool watch is, wordt het al snel dress en als het horloge niet te dik en te breed is (zeg max 39mm), zou ik er zelf voor gaan bij een nettere outfit. Dat gezegd hebbende, ik vind zelf voor deze prijs en wensen niets beter dan een Nomos. Succes!

1 like

Persoonlijk vind ik de combi vd kleine seconde wijzer en de datum niet zo fraai.

1 like

Ik vind het en beetje vreemd door de telefoon gerelateerd vaktaal om het woord Flagship te gebruiken. Het is een nieuw horloge dat kennelijk klassiek moet doen.

Het is een schitterend horloge, don’t get me wrong, maar het valt voor mijn gevoel in dezelfde categorie als mijn €60,- Oozoo horloge met grote letters Vintage op de plaat.

Hij kriebelt wel, waar ik namelijk mee zit is dat ik voor mijn gevoel m’n Speedy (staal) nooit kan combineren met m’n zegelring (goud), m’n klassieke Omega is juist weer net iets te klein en netjes voor dagelijks gebruik…

Troubles, troubles…

1 like

Ik zou die ring niet meer omdoen.

Ik schrok serieus even.

Gelukkig las ik daarna dit:

Kan ik weer rustig slapen. :joy:

2 likes

Hij is gebaseerd op de oude Flagship, dus zo vreemd gekozen is die term niet. Flagship, vlaggenschip, was oorspronkelijk het schip van de bevelvoerende officier welke een onderscheidende vlag voer. Tegenwoordig wordt de term inderdaad gebruikt voor zaken die het hoogst in de rangorde staan. Waarschijnlijk was de Longines Flagship destijds het topmodel.

1 like

Haha nou ja, van opa gekregen, die weer van zijn opa, heel verhaal. Leuk om zo nu en dan eens te kunnen dragen. :wink:

1 like

Hij is gebaseerd op de oude Flagship, dus zo vreemd gekozen is die term niet.

Nee, maar het verliest wel een beetje waarde als elke nieuwe telefoon die uit komt een nieuw Flagship model is… :slight_smile:

Hahaha wat bazel je toch allemaal? Pak even een bak koffie. :joy:

3 likes

Ja drie van op al… :confounded:

1 like

Lekker Maup! Opzoek naar een nieuw horloge. Love it! :sunglasses::+1:

1 like

Deze lijdt aan het ‘we moderniseren een oud ontwerp’ syndroom. Dit houdt in dat ze persé een vlak saffier willen monteren ipv een gebold plexitje, waardoor de plaat lager in de kast moet gaan liggen om ruimte te laten voor de wijzers. Dan krijg je dus zo’n lelijke rand tussen glas en plaat (in de diepte). Vind ik jammer.

Ander bekend voorbeeld is de Omega Globemaster.

2 likes