Alternatief voor Longines?

Ik ben alweer aan het kijken voor volgende aanschaf :shushing_face: (m’n vrouw draait m’n nek om!)
Longines Flagship heritage (L4.795.4.78.2) of Master collection (L2.919.4.78.3); een “simpel en gekleed / chique” horloge voor bij een kostuum.

Iemand nog andere / betere ideeën?

3 likes

Wat is je budget?

Rond de 3000,- euro

Met een omgedraaid nek kan je niks kopen. Goed kijken dus. :rofl: :joy:
Met Omega ga je zeker scoren. :+1:

1 like

Ik denk dat je meteen twee prachtige horloges noemt. Qua budget moet een Omega De Ville ook wel lukken. Alles valt of staat met jouw persoonlijke smaak natuurlijk.

1 like

Ik ben biased als vintage liefhebber maar je kan ook naar vintage horloges kijken in je budget van universal geneve, longines, omega en dergelijke. Genoeg mooie dingen te vinden.

2 likes

Ik heb hier ook naar gekeken. Mooi horloge. Maar ik denk toch dat het er zo eentje wordt:

Als het modern moet zijn vind ik de Nomos Ludwig persoonlijk een geweldig sterke optie:

5 likes

Kijk vooral eens naar een Grand Seiko SBGX263.

Want…

1 like

Ook een Longines, maar vind deze héél mooi:

2 likes

100% deze.

4 likes

Stond er vd week 1 in het blauw, zo goedkoop, was ook zo weg trouwens.

1 like

Longines Heritage Classic Silver Arrow horloge L2.834.4.72.2 + Luxe Cadeau hier iets sympathieker geprijst.:wink:

1 like

Longines Heritage Classic Tuxedo (L2.330.4.93.0) Juwelier van Willegen Den Haag | Juwelier van Willegen kijk hier maar es naar imo de mooiste heritage. Ik heb ze allebei.:blush:

1 like

Kerel, doe dan even plaatjes erbij. Maakt 't wat makkelijker. Ik ken toch niet alle types van alle merken uit m’n hoofd! :person_shrugging: :wink:

Maareh, we hebben het dus over deze
FLAGSHIP HERITAGE L4.795.4.78.2 – Russell Jewellers

en deze?
Longines Master Collection L29194783 + Luxe Cadeau

Zijn toch wel heel verschillende horloges. De eerste vind ik de mooiste, als je voor echt klassiek gaat.

Alternatief?
Voor mij is dit wel netjes genoeg. En überhaubt een heel fraai horloge, in een mooie bescheiden 36mm (dit was de eerste Carrera in 1963 ook). Wel iets duurder.

Nou ja, dat is waar ik aan moest denken. Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale nieuwe horloge!

4 likes

Deze variant is nog mooier


Aanrader :grin:

4 likes

Ik ben helaas erg gecharmeerd van de nieuwe conquest met power reserve en ga zaterdag passen. Het idee dat ik misschien 4k ga uitgeven aan een nieuwe longines.:exploding_head:

2 likes

Je zou eens bij Frederique Constant of Baume Mercier kunnen kijken. Zelfde stijl en prijsklasse

1 like