Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

Om eerlijk te zijn vind ik dit topic een beetje overdreven. En je kan hier he-le-maal niks mee. Behalve een beetje ventileren.

Ten eerste zou ik een lokale juwelier niet met een Rolex vertrouwen, ten tweede

En ten derde

Milgauss te koop

Milgauss te koop
Minimale krasjes binnenzijde lugs bandenwissel

maakt het geen ruk uit voor de verkoopwaarde. Dus wat wil je verhalen?

Haal een schuurspons eroverheen en die krasjes zijn weg. Je haalt er hooguit een les uit om niet opnieuw naar die juwelier te gaan.

15 likes

Ik heb een vergelijkbare ervaring met het inkorten van de metalen band van mijn Oris 65. Allemaal kleine krasjesđŸ˜”

1 like

Horloges zijn om te dragen.

Ik ga in dit geval mee met Han en zou de Rolex nooit bij een lokale juwelier aangeboden hebben.

3 likes

Als vast staat dat de juwelier de schade heeft veroorzaakt, kun je schade verhalen als:

  • er onnodige fysieke schade is toegebracht aan het horloge door het handelen van de juwelier
  • er financiĂ«le schade (waardevermindering) is als gevolg van het handelen van de juwelier
  • de juwelier niet heeft aangeboden om de schade te herstellen of te vergoeden.

Helaas is het in dit soort situaties moeilijk om te ‘bewijzen’ dat je schade hebt, die moet worden vergoed. Bovendien is een juridische procedure nogal kostbaar.
Heb je een rechtsbijstandverzekering, dan zou ik daar eens navragen wat zij kunnen doen.

Kijk voor meer info ook eens op onderstaande site (niet gerelateerd aan mij) voor info.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwia1tvGlerdAhVNblAKHVvlCWIQFjAAegQIARAB&url=http%3A%2F%2Fwww.wetrecht.nl%2Fschadevergoeding%2F&usg=AOvVaw0RXm0PgruhKB1pJYhSGnAf

2 likes

Dit soort dingen gebeurt helaas regelmatig bij juweliers, maar zou inderdaad niet mogen gebeuren. Men hoort gewoon geen krassen op jouw dure spullen te maken. Klaar!

Ik heb zoiets verschillende keren mee gemaakt in mijn leven, bij het laten verwisselen van banden - voordat ik dat zelf kon- en ook bij het vervangen van batterijen. Ik heb weleens een juwelier in Den Bosch serieus op stelten gezet, nadat ze het achterdeksel van mijn nieuwe Eterna hadden verkracht


Het komt vaak doordat baliepersoneel (winkelverkopers) dit soort klussen uitvoeren bij de juwelier. Bij de meesten zit geen horlogemaker meer. Datzelfde geldt vaak ook voor de eigenaar- de juwelier zelf- die vaak niet kundig is om aan een horloge te werken.

Verhaal halen/ bewijzen/ is uiterst moeilijk, maar je kan ze natuurlijk wel zeer hard toespreken en zorgen dat ze het niet vergeten. :sunglasses:

Ik doe tegenwoordig heel veel zelf en als ik dat niet kan of durf ga ik naar mijn eigen officiële horlogemaker. Die maakt geen krassen op mijn mooie klokjes. :slightly_smiling_face:

6 likes

Is hier niet nog eens iemand geweest die iets gelijkaardigs voor gehad heeft? Misschien dat je (als je de draad kan terug vinden) nog wat inspiratie uit kan halen.

Edit: dit hier dus:

1 like

:joy: Over krasjes van een paar millimeter. Wat zitten hier toch heerlijke autisten op het forum.

Hier, voor de bibberaars. De achterkant van een gebruiksvoorwerp :roll_eyes:

10 likes

Waardeloos, de eerste kras doet altijd pijn. Sterkte ermee!

Verder sluit ik me helemaal aan bij het bericht van een kwartiertje terug van @HanDavinci. Ja serieus, 
 :sunglasses:

2 likes

Was al bijna bang dat je een vrouwelijke bips liet zien :wink:

8 likes

Iedereen heeft het er altijd over dat je eerste kras het meest pijn doet
 Als dit je eerste krasjes zijn,
 dan is het alleen maar mooi dat ze aan de onderkant zitten :wink:

1 like

Eens, maar als hadden komt is hebben te laat, dus niet relevant hier. Als je zeker van je zaak bent en overtuigd dat de juwelier de dader is van het geweld dan zou ik gaan voor een indringend gesprek, het liefst op zaterdagmiddag als de winkel vol staat en kijken hoever je komt. Verlies nemen kan altijd nog.

3 likes

Ah heerlijk. Back to reality!

3 likes

Zeg de man die 30 jaar zoekt naar een horloge waar geen krasje of veegje op de lug mocht zitten :joy:

Als ik mijn gloedje nieuwe Rolex wegbreng en ik krijg hem niet gloedje nieuw terug, zal ik zeker teruggaan om verhaal te halen. Waardevermindering treed altijd op. De kopers die een smetteloze Rolex willen haken al af.

Neem ook aan dat je zelf de eerste krasjes wilt maken.

11 likes

Naar mijn mening hoor je de eerste krassen zelf te veroorzaken. Ik zou ook miepen.

8 likes

We zien dat je graag zeer veelvuldig je mening ventileert op het forum. Prima! Met anderen een ziekte toeschrijven zou ik toch een beetje voorzichtig zijn.

6 likes

Jongen, we hebben het over een achterkant :roll_eyes: Ik wil geen krassen op de voorkant van mijn lugs hebben.

Als dat door een derde partij wordt gedaan trek ik hem achter mijn Nissan de straat door. Maargoed, ik vertrouw mezelf niet eens met de DJ. Laat staan een ander :sunglasses:

Nou nou nou, til er niet te zwaar aan.

3 likes

Leuk woordje :ok_hand: Miepen en Mauwen is wat we doen, als een ander onze juweeltjes bekrast! :+1::sunglasses:

3 likes

Van een juwelier mag een zekere kunde verondersteld worden. Als hier niet aan voldaan wordt, dan is dat zachtgezegd teleurstellend.

Een juridische procedure? Nah, te klein financieel belang. Maar een review in het ‘ervaringen met-’ zou op zijn plaats zijn.

5 likes

Het is wel kloten, maar er zullen meer krassen volgen.
Ook is het moeilijk te bewijzen denk ik, kon het voorkomen worden? geen idee.
Ik zou de volgende keer het horloge naar een horloge maker sturen i.p.v. een juwelier.
Bij de meeste juweliers zijn horloges een bijzaak en sieraden de hoofdzaak.

1 like

Dat zeker inderdaad! :+1:

1 like