Mailtje naar Atlantic / verzoek om nieuwe box

Kan je ze niet bellen ??

Elf.

Ik kan het heel goed begrijpen.
Die principes zijn bij mij wel bekend.
Het gaat ook niet zo zeer om die doos, maar om het uitblijven van enige reactie.
Dan zou ik mij ook gaan storen en iets gaan afschrijven.

Niet reageren is natuurlijk heel slecht. Maar kan wel begrijpen dat ze geen horlogedozen versturen zonder bijbehorend klokkie.
“Het is wel een hele gemakkelijke manier om je nep horloge er te laten uitzien als complete mint set” :smiley:

Dat is bij jou natuurlijk niet, maar ik denk wel dat dat 1 van de redenen is om het niet te doen.

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan had ik dat ook graag als reactie gehad, toch?

1 like

Dit doet mij denken aan hoe moeilijk het soms is om aan extra schakels van een armband te komen. Voor Seiko heb ik inmiddels een oplossing. In de VS stuurt de Amerikaanse service afdeling tot 3 schakels GRATIS naar hun klanten in de CONUS (Continental US) Ik heb ze eens vanuit NL gebeld en ze waren niet ongenegen mij schakels te sturen, maar dan naar een US adres. Goede WIS kennis in de VS stuurt het envelopje voor onder de 2 dollar dan dóór naar mij en ik Paypal hem dan de kosten.
Met andere merken is dat een heel ander verhaal. Via Casio Duitsland het eens voor elkaar gekregen dat zij mij 2 splinternieuwe schakels opstuurden van een jaren 90 horloge, maar achteraf mochten ze dat niet, dus ik kreeg ze gratis (het had een prijskaartje, maar het hele idee was voor wederverkopers bedoeld).

Swatch Nederland heeft een paar splinternieuwe stalen banden ingekort, omdat ze niet helemaal zeker waren, welke het beste paste op mijn specifieke Irony, Ik kreeg 3 sets van 2 gratis! Ik hoefde de niet matchende (wijze van "brushing) niet terug te sturen!

Het Duitse Constantin Weisz stuurde mij de verkeerde kleur (ik heb een gouden, kreeg stalen schakels) maar kreeg het advies contact op te nemen met hun Amerikaanse serviceafdeling, waarna ik inderdaad de gevraagde gouden schakels kreeg) Achteraf, passen deze schakels op een hele zwik 24 mm ‘mesh-met-schakel’ armbanden, waaronder Rover & Lakes, Sottomarino Italia en andere…

De uitstekende service van swatch (CH) is mij bekend: mijn schoonvader stuurde een mechanische swatch steevast op naar zwitserland: gebroken bandaanzet tot 3 x toe: steevast een nieuw (zelfde model horloge teruggestuurd, met excuses voor het ongemak). N.B. ruim buiten garantieperiode.
Pas bij de 4 e keer (mijn schoonvader was volhoudend en vol van vertrouwen dat swatch dit bleef doen), zelfs na een voorzichtige opmerking dat het plastik niet 10 jaar lang goed blijft en hij wellicht moet denken aan de aankoop van een nieuw model met metalen kast, om deze problematiek in de toekomst te voorkomen. Engelengeduld, en super-service van Swatch.

Mag ook wel als een van de rijkste horlogebedrijven ter wereld. :smiley: Zo viel het mij tegen van Citizen om daar nog schakeltjes te verkrijgen! Ondanks dat is Citizen een van mijn favoriete merken.

Dat ‘vlokken’ had ik ook met de binnendoos van mijn Tudor van 2 jaar oud… Waardeloos materiaal.

Dat lijkt me wel. So wie so een reactie terug zou netjes zijn.

Helemaal mee eens .

Eigenlijk is dat best knap van Swatch, vaak zie je toch wel dat grote firma’s moeite hebben met persoonlijk contact met consumenten. Citizen heb ik ook niet zo goede ervaring mee, tot nu toe beste ervaring was voor mij met Grovana. Echt vriendelijk en top service. :+1:

Vroeg t me gewoon ff af, maar hangt zo n tegemoetje iets soms niet erg af van ‘wie je aan de lijn’ krijgt…

Maar n reactie lijkt me sowieso het minste. Desnoods een standaard reply.

Misschien moutarde après le repas, maar je zou eens contact kunnen opnemen met Janine Käser (j.kaeser@atlantic-watch.ch). Ik heb vorige jaar een uitgebreide emailconversatie met haar gehad over een nieuw bandje voor mijn Atlantic Seacrest horloge. Ze schrijft perfect Engels, dus je hoeft niet over de Duitse naamvallen te struikelen…

Mijn horloge zit in een net iets andere blauwe doos van inmiddels ruim 10 jaar oud, maar die ziet er nog prima uit.