Mama haar horloge

Dag lieve mensen, mijn mam heeft van haar moeder het horloge gekregen dat mijn opa aan oma gaf toen mam geboren werd. Deze is 60 haar oud.
Wij zij opzoek naar een bandje, mijn moeder heeft het over een plakband. Het is een super smal klein horloge, ik heb een foto kan hem alleen niet plaatsen. Weet iemand een plek waar er hele smalle bandjes zijn? Een bandje met pinnetjes kan niet er zitten een soort lusjes aan het kastje. Ik heb een foto kan hem er alleen niet bij plaatsen.

Ik hoop dat ieland hier weet waar ik een bandje kan vinden.

Groetjes!

1 like

Moet het zo’n soort bandje zijn ?

Niet dat ik er een heb, maar misschien dat iemand anders hier iets heeft.

Nee, een plat bandje. Volgens mij kan ik nu wel een foto upgraden. Bedankt voor je reactie!

1 like

Oké je moet dus een bandje met open uiteinden hebben. Je moeder heeft gelijk. Je kon vroeger bandjes kopen die je zelf dicht kon plakken. Hoe breed mag het bandje zijn ?

2 likes

Moet hem even precies opmeten, maar zal minder dan een cm zijn.

Hier te bestellen.
Zijn zogeheten ‘‘clip on’’ bandjes.
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-s177h175-Watch-Straps-10mm.html

Of een echt plakband

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p8949h175s177-Open-End-glue-watch-.html

Edit: out of stock zie ik nu.

Ik heb nog een doos vol van dit soort bandjes, als je mij even doorgeeft hoe breed het bandje moet zijn dan zal ik wel iets kunnen vinden…

6 likes

niemand…?

Bedankt voor de reacties en tips! Het bandje is 8mm, het lijkt niet uit te maken of het met die clipjes of met een plakker is toch?
Plakband kan altijd nog, misschien een beetje zweterig in de zomer :wink:

5 likes

Ik heb ook ergens van die bandjes :nerd: net als @HorloG, en zal kijken of ik wat kan vinden in die maat :thinking::blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Hoi @pien Ik heb wat overhoop gehaald :scream::spy: en toch 4 bruikbare 8mm gevonden, 3 zijn met de metalen strookjes zonder lijm te gebruiken en een moet gelijmd worden.
Rest is of uitgedroogd na ± 40 a 50 jaar :grin: of zijn ze voor een pin.
Als je wat interessant vindt, laat me dat weten dan zal ik het naar je opsturen :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:



18 likes

Haha ik denk dat het uurwerk ook niet meer zo floreert als 60 jaar geleden. Wel mooi! Mocht je een bruin bandje met dan wel plak of clip hebben in 8mm heel graag! Wat zou je er voor willen hebben? Heel leuk alle reacties en het meedenken. Mam zal hem met heel veel plezier gaan dragen!

3 likes

@pien Die twee links op de foto zijn 8mm en bruin, en als ik je adres heb zal ik het naar je toe opsturen als een :gift: voor je Mama :older_woman:
Ik woon in Diemen, maar stuur mij een PB met je adres
Groetjes Iwan :motorcycle:

9 likes

Leuk als oud spul aan de gang wordt gehouden.

Hoe is het eigenlijk met de Esvege van je moeder uit je vorige draad afgelopen, nu je weet hoe je foto’s moet uploaden?

Wat leuk, een Zentra! Prima merk, heb een klein herenmodel uit de '70’s. :thumbsup:

1 like

Thats how we rolling here baby…(hier wel even een toffe beat onder denken :grin:)

1 like

Jaaa die heb ik uiteindelijk via een klokkenmaker bij een horlogemaker laten repareren. Hij heeft er weer een opwinduurwerk (?) ingezet. Gaat als een zonnetje. Zal straks even een foto plaatsen!

2 likes

@pien Bandjes zij vandaag verstuurd :rocket: misschien heb je ze morgen thuis :blush:
Groetjes Iwan :motorcycle:

11 likes

:thumbsup: heerlijk dit.

1 like