Marktplaats ‘gelijk oversteken’ optie

Hallo allemaal,

Wie heeft er al gebruik gemaakt van de ‘gelijk oversteken’ optie? Ik had een horloge te koop staan. De koper wil perse gebruik maken van die optie. Prima, even ingelezen wat het nou precies is.

Verkoper klikt op ‘gelijk oversteken’ en stuurt dan een betaalverzoek via MP. De koper betaalt het. Het geld wordt dan door marktplaats vastgehouden totdat de koper aangeeft het pakketje te hebben ontvangen. Daarna ontvangt de verkoper het geld.

Als koper is dat een super mooi initiatief. Hoe zit het nou met de verkoper? Wat nou als de koper het pakketje ontvangt en aangeeft niets te hebben ontvangen… Gelukkig bestaat de optie altijd om het pakketje aangetekend te verzenden. Vind dat aan de andere kant ook weer zonde bij een item van een paar tientjes.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee.

1 like

Zijn al diverse topics over beschikbaar.

1 like

Ik vertrouw mensen op MP voor geen meter. Ik zou die optie nooit gebruiken dus.

6 likes

Ah sorry idd.

op basis van de track and trace code wordt uiterlijk na een week uitbetaald. Heb een prima transactie hiermee afgerond. Koper betaalt 2% van de verkoopsom extra, pus eventuele vezendkosten.

Ho ho, zo makkelijk gaat dat niet.

20 weesgegroetjes! Edit, euh… of een ander versje wat een tegenhanger is

4 likes

I said hello, you said goodbye……

1 like

Pas een Ray Ban P zonnebril op die manier verkocht. Verzonden met Track en Trace. Eerst ff gegoogeld op deze nieuwe service want je weet maar nooit. Netjes mijn geld binnen drie werkdagen op de rekening. Zelfs als de koper beweert een baksteen te hebben ontvangen krijg jij, als je de Track en Trace verzending kunt aantonen, verzendbewijs goed bewaren, je geld. In die zin bedoel ik: als de aankopers je een loer zou willen draaien krijg je wel je geld. Als hij een baksteen ontvangt ipv de klok lijkt me aangifte op zijn plaats. Heb zelf nog enkele prijzige spullen op MP staan en zou het weer op die manier regelen.

1 like