Meccaniche Veniziane Nereide 4.0

Op de website van MV zag ik dat men bezig is met de lancering van de nieuwe Nereide (4.0 versie). Ik kijk al even met een schuin oog naar dit merk. Hoewel er een aantal kwaliteitsvraagstukken zijn geweest bij de eerste versies vind ik dat ze op de goede weg zijn.

De 4.0 heeft een aantal opvallende wijzigingen waarvan ik de nieuwe jubilee de meest aantrekkelijke vind. Het uurwerk (aangepast NH35) en de nieuwe bezelinsert van sk9 cristalglas laten mij twijfelen.
De prijs is iig gezakt naar 500 euro incl jubilee en een leren band.
Foto’s:



Wat vinden jullie?

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

4 likes

Zeker met die stalen band !
Heel mooi

1 like


Ben tevreden met de vorige versie, Zwitsers uurwerken, gekocht in de uitverkoop; en ben geen fan van staal.

2 likes

Hier een stukje over de bezelinsert:

BK7 Crystal features exceptional physical properties, it is lead free, relatively lighter and of higher quality than other glass crystals. Its low-dispersal properties (with Abbe numbers around 60), low refractive index (≈1.52) and high clarity makes it the perfect option for making glassy precision objects that can last over time.

Ben wel benieuwd, kan er weinig over vinden.

500 euro voor een leuk uitziend horloge met de goedkoopst verkrijgbare seiko automaat die alles behalve probleemvrij is…


… voor meccaniche veniziane

Gewoon een goede kwaliteit saffierglas, nothing more, nothing less. Wel iets om op te letten, heb ik met de Aramar Walrus ook gedaan. Heb je alleen wel een Zwitsers ETA (en serie twee Sellita ondst ETA onbetaalbaar begint te worden) uurwerkje voor eur. 399,- met shark mesh en natuurrubberen band.

Weinig over gehoord. Wat zijn dan de problemen bij dit uurwerk?

1 like

Relatief groot aantal DOA (dead on arrival) bij microbrands die ermee werken. En het nodige aan stilvallende horloges daarna nog bij klanten.

Maar ook als je onder de loupe ernaar kijkt, bij Seiko denk je aan kwaliteit en prima afwerking maar dit is echt hun goedkope model met dito afwerkingsniveau.
Het is het goedkoopste automaat uurwerk van de “gekende” merken.

1 like

Ah oké, zelf nog geen problemen ondervonden. Het is dan misschien ook wel logisch bij een goedkoper uurwerk, al moeten ze het wel doen natuurlijk :smile:
Maar thanks voor de toelichting @BG1 :+1:t2:

1 like

Ik verwacht dat ze in een later stadium andere uurwerken aanbieden. In de eerdere versies was dat iig wel het geval.
Ik twijfel iig nog een steeds, ze gaan wel de goede kant op!

1 like

Die nieuwe jubilee band is wel erg fraai, mooi horloge :slight_smile:

1 like

Ziet er netjes uit, alleen een NH35 In een €500 horloge… No thanks.

1 like

:point_up_2:

Ik heb verschillende modellen gehad van dit horloge. De ervaringen zijn wisselend. Soms ultraprecies en soms gewoon stilvallend.gelukkig heb ik rechtstreeks contact met de eigenaren en was service snel en vlot afgehandeld. Wat vreemd is bij dit merk is dat de enorm stunten met hun prijzen. 30% korting op de listprijs is geen enkel probleem… vandaag heb ik de Nereide GMT Op leer gezet. Mijn horloge loopt perfect, ook de GMT functie, maar bij velen was dit ook een drama in het begin. Kortom, je kunt soms pech hebben en betaal vooral de listprijs niet :wink:

1 like

Ze hebben al allerlei typen uurwerk gehad. Maar soms waren die niet meer leverbaar ETA of bleek het een uitgedroogde e serie uurwerken te zijn. Sellita is ook al aan de beurt geweest. En nu een eenvoudig Seiko uurwerk… de buitenkant ziet er nu echt goed uit, maar van binnen is het toch wat magertjes.

Eens. Verder een prachtige kast. Mooi in balans en de nieuwe jubilee ziet er prachtig uit. Alleen dat uurwerk🙈.

In % termen is de NH35 prima. Je hoort er wellicht wat meer over omdat het uurwerk zoveel wordt gebruikt. Statistisch gezien is de NH35 niet minder betrouwbaar dan een Miyota 8 of 9000 of ander uurwerk dat je zou zien in een horloge in deze prijsklasse.
Qua specs is hij ook niet (veel) slechter dan een base 2824 of SW200 of Miyota uurwerk.

Neem daarbij dat de meeste merken een NH35 simpelweg zullen vervangen bij problemen door de geringe kosten en je hebt een prima workhorse uurwerk, dat ik zelf liever zou hebben dan een goedkoop ingekochte Sellita of ETA.

Als je echt drama wilt moet je eerder kijken bij de Seagul chrono’s en dat soort spul. Sommige merken lopen tegen 20% DOA aan.

Zonde om te haten op de NH35!

1 like

Mmmmm, ben ik niet helemaal met je eens, zelfs een standard grade ETA, maar met name Sellita is mooier afgewerkt, heb je minder uitval op en is door iedere horlogemaker te onderhouden.
Overigens, goedkoop ingekochte ETA, man wat een hoofdpijndossier was dat voor onze tweede serie Walrus. De switch gemaakt naar Sellita, kost nu hetzelfde als ETA afgelopen jaar inkoop, ETA was niet meer rendabel voor ons te doen. Onze horlogemaker helemaal happy, die vind de kwaliteit van Sellita’s SW200 beter dan de ETA, echter ETA is marketingtechnisch naar onze klanten beter…

Wat je als horlogefabrikant niet wil is dat mensen een horloge terug moeten sturen, hoe goed je het ook kunt oplossen, dat heeft prioriteit.

Oef, en het gekke is… die ST19’s waren echt supergoed, maar ergens twee jaar geleden hebben ze iets gedaan qua kwaliteit wat strikte controles als je horloges maakt HEEL ERG nodig maakte…

Als je ècht voor bomb-proof wilt gaan Miyota 9015!

Hoe kan dat dan, waarin zit het verschil met grote merken die bijvoorbeeld rechtstreeks bij ETA inkopen ?

De prijsverhoging van 30% die we voor ETA’s voor de kiezen kregen… :grimacing: