Met originele box, zonder originele papieren

Beste leden, ik ben nieuw op deze site en tevens ook in de horloge wereld.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Seiko op chrono24. Ik heb inmiddels wel de indruk dat dit een vertrouwde site is en nu kan ik bij een trusted seller een nieuwe Seiko kopen met de vermelding: Met originele doos, zonder originele papieren.
De prijs is aantrekkelijk, maar geeft me in dit geval ook het gevoel van "te mooi om waar te zijn"
Mijn vraag is nu: is dit wel een orginele klok en wat zijn de nadelen van een aanschaf zonder originele papieren?

Welkom.
Er zijn vaker opmerkingen gemaakt over het belang van doos en papieren.
Gebruik de zoekfunctie en je vindt bijvoorbeeld dit Papieren, doos en garantiebewijzen

Zou niet blindelings op Chrono24 vertrouwen. Komen soms ook wel een hele dikke nepperts voorbij. Vaak als het te mooi om waar te zijn is dat het ook.

Welke model Seiko betreft het?

Inderdaad, chrono24 is alleen het tussenkanaal en vergt misschien nog wel meer onderzoek als bijvoorbeeld ebay (sommige nepperds zijn erg goed geadverteerd). Trusted checkout of op zijn minst PayPal is mijns inziens wel echt een must voor de bescherming, maar ook hier kun je niet klakkeloos vanuit gaan (maak bijvoorbeeld een unboxing video als bewijs bij duurdere horloges).

Heb weinig kennis van seiko, maar de link hier delen voor wat hulp is altijd verstandig.
Doos en papieren is handig, maar kijk ik vooral naar als ik weet dat die eventueel nog verkocht gaat worden. Anders niet te veel laten bepalen, staat van het horloge is belangrijker.

Het gaat om een Seiko SKX009K2S

1 like

Misschien toch via eglobal bestellen?
Lees op dit forum niets over imitatie. Alleen dat ie door hen ook zonder papieren wordt verzonden en er mogelijk btw/ invoerrechten moeten worden betaald (als je pech hebt)

De Seiko SKX009K2S is misschien niet zo’n interessant horloge voor de doorgewinterde horlogefreak maar wel n klassieker…en ik moet toch ergens beginnen😉

:point_up:️Lekker doen!

Zo dat heb ik even voor je gefixet.

1 like

Of je moet hem tweedehands kopen, zoals vragen op dit forum.

De SKX009 is juist een dijk van een horloge en je kunt je collectie niet beter beginnen dan met deze klatsert! :sunglasses::+1:

Kun je een foto van het horloge sturen? De S in het typenummer ken ik namelijk niet.