Stel dat je een origineel horloge hebt, maar de papieren etc ontbreken. (zou in dit geval een aankoop via internet betreffen, maar kan natuurlijk ook in genoeg andere situaties gelden).
Is er dan een officiële manier om een duplicaat van de papieren te krijgen en evt zelfs een nieuwe doos?
Een nieuwe doos is doorgaans wel te krijgen via internet. Een duplicaat van de papieren zal niet lukken, zeker niet als je de eerste koper niet bent. Maar op grote horlogebeurzen zijn bijna alle papieren van bekende merken te koop. Al dan niet echt…
Dus het advies is koop nep papieren bij je
orginele horloge?
Als jij dat concludeert dan dan lees je niet goed of je spoort niet helemaal. Ik vertel alleen wat er op beurzen te koop is em laat het aan een individu over of hij daar iets mee wil doen.
Bij Panerai kun je, mits het horloge jonger dan 5 jaar is een duplicaat aanvragen van het Chronometre certificaat. Dan heb je nog steeds “je papieren” niet terug maar in combinatie met de factuur van de juwelier (met alle referentie nummers erop) is het toch beter dan niets.
orginele horloge?
Als jij dat concludeert dan dan lees je niet goed
of je spoort niet helemaal. Ik vertel alleen wat
er op beurzen te koop is em laat het aan een
individu over of hij daar iets mee wil doen.
hcptdg wil nog wel eens snel met zijn conclusie klaar staan, maar bedoelt het niet zo…neem ik aan toch hcptdg?
floris Schreef:
hcptdg Schreef:
floris Schreef:
orginele horloge?
Als jij dat concludeert dan dan lees je niet
goed
of je spoort niet helemaal. Ik vertel alleen
wat
Jawel hoor. Als iemand suggereert dat ik adviseer om die papieren te kopen dan leest hij niet goed of spoort hij niet. Wat Floris inmiddels heeft bevestigt.
Bigrosa Schreef:
hcptdg wil nog wel eens snel met zijn conclusie
klaar staan, maar bedoelt het niet zo…neem ik
aan toch hcptdg?
floris Schreef:
hcptdg Schreef:
floris Schreef:
orginele horloge?
Als jij dat concludeert dan dan lees je niet
goed
of je spoort niet helemaal. Ik vertel alleen
wat
Heeft ie weer gelijk… en tja volgens collega’s van mij spoort niemand die horloges aanschaffen van 1000 en nog veeeeeeeeeeeeel meer euro’s…zit wat in…:+ ach beter in een klok douwen dan het verzuipen ja toch?
Sommige collega’s van me beginnen al te stuip trekken als ze 300 of iets meer voor een klok uitgeven.
Ik zeg nou dan moet je maar niet op het horlogeforum komen kijken want dan kunnen we jullie gelijk aan de seresta pillen leggen…want jullie komen dan echt niet meer uit die stuip!!..:+
Maar goed ik vind het gewoon niet handig om bij deze vraag iemand door te verwijzen of een hint te geven(of hoe je het ook wil noemen) dat hij papieren kan kopen op een beurs, tuurlijk zal hij al er vanzelf ook wel tegen aanlopen, maar eigenlijk is die handel in die papieren gewoon een schande want het enige nut wat ik kan bedenken is dat er mensen mee opgelicht gaan worden, Dus kan je aan nieuwe papieren komen? NEE.
Laten we er maar een biertje op drinken:)-D ipv alle “foute” waar in de picture te stellen. En als we deze enge papieren tegen komen, er met een grote bocht omheem zeilen…(td) of meejatten en in de grofvuilcontainer flikkeren…
Belazerd worden we al door onze grote vrienden uit Den haag(binnenhof) meer dan genoeg zou je zeggen.
Als iemand iets vraagt geef ik graag antwoord op die vraag en is het niet aan mij om te bepalen of iemand mag weten wat er op alle horlogebeurzen te koop is. Dus is mijn antwoord niet meer dan correct en conform de werkelijkheid. Hoe zeer dat sommige moraalridders mogelijk ook pijn kan doen…
Als eenmaal het besluit is genomen om een klok zonder officiele documentatie te kopen(wat wellicht in de aanschafprijs is meegenomen) dan moet je de nadelen accepteren.
Als het makkelijk zou zijn om achteraf de documentatie weer op te vragen dan zou de verkoper dat immers zelf doen.
Als iemand iets vraagt geef ik graag antwoord op
die vraag en is het niet aan mij om te bepalen of
iemand mag weten wat er op alle horlogebeurzen te
koop is. Dus is mijn antwoord niet meer dan
correct en conform de werkelijkheid. Hoe zeer dat
sommige moraalridders mogelijk ook pijn kan doen…
Je bent weer lekker bezig houden zo…(tu) ik geef je ook gelijk je geeft de werkelijkheid aan. Maar dat wil niet zeggen dat het prettig is. Jammer dat er klootzakken rondlopen die dit toch aan de man brengen( ik bedoel de verkopers dus!) waardeloos en te gek voor woorden. Afschieten die lui!:X
Als je een horloge heb met originele papieren dan raak je die niet kwijt, althans ik ben er zeer zuinig op en bewaar ze dus altijd bij de doos.
Krijg dan ook een rare smaak in de mond als je een originele klok koopt van een gerenomeerd merk en je heb de papieren er niet bij.
Er zijn op VRF ook wel eens mooie discussies over. Papieren erbij kopen en de nummers in de kast laten laseren (ja dat kan) vindt iedereen meestal fout
Maar wat als je een setje hebt zonder boekje? Mag je dit aankopen en daarna het geheel als full set verkopen? Of moet je dit vemelden?
En een zegeltje / ankertje later erbij scoren?
En als je open papieren erbij koopt, puur voor jezelf omdat het je bijv. irriteert omdat je alles hebt behalve het certificaat… je verkoopt nooit iets en wie over 30 jaar leeft, die dan maar zorgt…
Er zijn op VRF ook wel eens mooie discussies over.
Papieren erbij kopen en de nummers in de kast
laten laseren (ja dat kan) vindt iedereen meestal
fout
Maar wat als je een setje hebt zonder boekje? Mag
je dit aankopen en daarna het geheel als full set
verkopen? Of moet je dit vemelden?
En een zegeltje / ankertje later erbij scoren?
En als je open papieren erbij koopt, puur voor
jezelf omdat het je bijv. irriteert omdat je alles
hebt behalve het certificaat… je verkoopt nooit
iets en wie over 30 jaar leeft, die dan maar
zorgt…
Inhoudelijk interessant en moeilijk genoeg…
Gr. Roel
Ja, klok aanpassen aan de papieren is toch wel fout :D…
Het overige geeft voer voor een interessante discussie. Feitelijk is die garantiekaart, buiten de garantieperiode, minder waard dan een gebruiksaanwijzing die zogenaamd nog eens van pas kan komen. Toch wordt er een behoorlijke waarde aan het garantiebewijs gehecht…raar (maar ik doe net zo hard mee:+)…