Met papieren zonder doos

Beste allemaal, ik ben nieuw hier en ga een vraag stellen die misschien al eens is gesteld maar toch… vaak vind je rolexen, compleet met doos en papieren, vaak zonder maar wat nu als er je een datejust tegenkomt uit 2015 met papier maar zonder (orginele doos) bij een particulier maar wel via chrono24…?
Ben benieuwd wat jullie idee daarover is.
Tnx, Marijn

Welkom op HF Marijn.

Ik heb liever dat er bij het horloge alleen originele papieren bijzitten dan alleen een doos.
Een tijd conforme doos is zo aan te schaffen, papieren daarentegen…

Heb je toevallig een link naar de advertentie? Dan kunnen we meekijken.

Ps: op Chrono24 zie ik vaak onterecht “with box and papers” staan. Men heeft het dan over een certificaat en leuk doosje van henzelf. Pas daar ook voor op.

13 likes

Welkom op HF, juist zo’n relatief nieuw horloge zou ik toch wel als complete set willen. Bij oudere horloges komt dit echt veel vakeker voor dat deze niet compleet zijn, omdat men vroeger er het belang niet van in zag om alles te bewaren.
Maar nu weet men wel beter.

Niet iedereen hoor. Genoeg leken die bij het verhuizen dozen weggooien of kwijtraken.

1 like

Komt neer op: Buy the seller.

1 like

Ik heb toch al vaak gedacht: misschien is het tijd om die dozen weg te doen. Ik doe het niet omdat ik weet dat het een mogelijke verkoop (je weet maar nooit) zou bemoeilijken, maar als ik echt wist dat ik ze nooit zou kunnen moeten weg doen, dan denk ik dat de dozen al waren verdwenen. Al helemaal die kartonnen sleeves waarin de dozen zitten.

4 likes

Ik snap je helemaal. Was helemaal niet blij met mijn Speedy Pro big box. Wat moet je ermee? Behalve zoiets.
Ben blij met de Rolex doosjes. Kan je makkelijk opbergen.

2 likes

Dank voor de respons mensen! Dit is het object

Oh nee, die zou ik laten liggen.

2 likes

Ik had mijn twijfels al, vandaag even deze post

1 like

Die mod is fantastisch, maar ik ben niet zo’n knutselaar. Ooit heeft het me zelfs tegengehouden een speedy te kopen. Ik was op de luchthaven en dacht: mooie korting, let’s do it. Behalve dan die doos, moet ik die over en weer zeulen naar de andere kant van de wereld…

1 like

Chrono24 is niet heel betrouwbaar naar wat ik heb gehoord. Ik gebruik die app alleen om ideeën op te doen voor mijn volgende aankoop.

Uit leergierigheid erg benieuwd waarom :slight_smile:

Ik heb vaker gehoord dat er meerdere oplichters op actief zijn

Omdat niemand een Datejust op oysterband wil. HEYAAAAAA :beers:

En omdat je bij een particuliere verkoper via Chrono geen inzet van C24 krijgt als er iets misgaat. Ik koop nog liever particulier via Marktplaats, zolang ik maar even irl kan afspreken. :v:t2:

:point_down:t2:

2 likes

:point_up_2:

:sleeping:

Voor mij geen jubilee, veel te veel bling. Maar gezien sommige horloges en een aantal leden hun smaak snap ik dat voor hen jubilee altijd zal winnen…

Prima! :smiling_imp:

1 like

Zeg maar gerust 90%

90% waarvan minstens 25% meelopers die zelf nooit een DJ zullen dragen en mee gaan in het ‘opleggen’ van de zogenaamde ‘jubilee-regel’. Ik doe daar niet aan mee.

2 likes