Geïnspireerd door het verhaal van Dpvh over de russische-kikkerkoning ben ik aan de slag gegaan met mijn eigen Vostok. Leuk horloge, maar die originele bezel, brrr, zo lelijk!!
De link van Dpvh gevolgd naar Ebay en daar van boris_gvb een nieuwe bezel gekocht. Afgelopen donderdag lag er een enveloppe in de bus afkomstig uit Oekraïne. Niet een land waar ik regelmatig post van ontvang. Enveloppe netjes opgemaakt, want die gaat naar mijn zwager als postzegelverzamelaar (ja ze bestaan nog).
Daarna mijn voorzichtig een aardappelschilmesje onder de originele bezel gezet. Die plopte makkelijk los. De nieuwe bezel had al een eigen (!) veer. Die hoefde ik dus niet over te zetten.
Enorm leuk om te zien dat meer mensen ermee aan de slag gaan! Voel me vereerd!
Leuke wijzerplaat heeft deze zeg! En inderdaad maakt de bezel hem wel helemaal af! Geslaagde mod zou ik zeggen
(Vostok) mods: keep them coming!
"#makevostokgreatagain
Ja, de mooie “Neptunus geïnspireerde” wijzerplaat met de 3-tand trok mij destijds over de streep. Zou een redelijk zeldzaam model zijn. Weet niet of dat klopt. Alleen die foeilelijke bezel hé?!
Ik heb 'm hier op het forum gekocht en toen was het blikken bandje al vervangen. Ik heb 'm wel helemaal compleet:
@Not.a.Watchsnob: wat voor bandje adviseer je? Er zit nu een “rally bandje” op wat natuurlijk niet helemaal spoort met een duiker, maar ik laat mij graag adviseren!
Mooi allemaal!! Gestraald erg mooi, maar ook de sharkmesh is leuk.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor ofwel canvas (zwart met rood stiksel), danwel een rubberen band. Ga van de week wel iets bestellen, misschien zowel cansvas als rubber.
Leuk wat je met de Vostoks kan doen. Blijft betaalbaar en ze worden er nog véél leuker door.