Mijn Zakhorloges

Hoi all,

Inmiddels staat er ook een bescheiden collectie zakhorloges in de kast te pronken. Ooit begonnen doordat ik van mijn moeder een zakhorloge kreeg dat van mijn opa was geweest. Dit is een Mouton Watch, waar nauwelijks iets over is te vinden op internet. Leeftijd is ook onbekend. Ik heb deze een volledige service laten geven (wat ook hard nodig was) en sindsdien loopt deze mooi op tijd. Ik kan er erg van genieten niet in de laatste plaats door de emotionele waarde.

Toen liep ik tegen een Longines zakhorloge aan uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Ook een mooie, maar de achterkant is iets te fanatiek gepoetst door een van de vorige eigenaren. Ik kan deze naar nu blijkt door mijn horlogemaker voor een redelijk bedrag opnieuw laten verchromen. Twijfel ik nog over. misschien gaat deze in de verkoop. uurwerk loopt wel netjes.

Deze week een nieuwe aanwinst mogen verwelkomen, een Waltham. In prachtige staat en recent door Koen geserviced toen deze werd verkocht aan de vorige eigenaar.

Mooie techniek uit lang vervlogen tijden :heart_eyes:

Groet Tecco

4 likes

Hoi Tecco,
Wat mooi zeg, zo onder die stolpen. :ok_hand:

In de Waltham zit ook een mooi uurwerkje, even een oude foto opgezocht van hetzelfde horloge! Mooie horloges trouwens!

[URL=http://s1241.photobucket.com/user/KoenWatches20/media/AB42236D-52A3-4792-82A7-1048827558B7-319-0000003303A1736F_zpsd788d987.jpg.html][/URL]

3 likes