Minder bekend: "Richtenburg" uit Zwitterland..het land van de Zwitterse tenenkaaz enzo

[center]
http://www.richtenburg.ch
[/center]
[hr]
Vind je enige drukte op de wijzerplaat geen probleem, dan ben je bij dit merk aan het goede adres.
Veel subdials (met dito functies), open heart en/of big date zijn jouw ding; ga zeker kijken.
Maar negeer de prijzen die erbij vermeld zijn.
Dit merk wordt met enige regelmaat aangeboden op de bekende aanbiedingensites.
De meeste modellen bevatten uurwerken uit het verre oosten. Slechts model ‘Lugano’ heeft een ETA 2824-2.

Mooi weekeinde,
Flip.

Bedankt Flip voor het attenderen.

Ik wil hier graag een aanvulling op geven.

Mooie horloges maar niet uit zwitserland.

Duitsland is de plaats waar de fabriek deze horloges maakt. ( Ober-Mörlen )

Tevens de merken Andre Belfort, Hindenberg vinden hier ook hun geboorte.

Adviesprijzen vanuit de fabrikant staan best hoog, maar ze zijn voor gunstigere prijzen aan te schaffen, onder andere via Groupon.

Het laatste jaar is de kwaliteit verbeterd, de garantie en service is optimaal en zeer coulant. ( mits je klacht rieel is)

De uurwerken zijn als basis uit het oosten, maar worden in de Duitse fabriek volledig in elkaar gezet met de nodige modificaties, zodat men echt achter de Duitse kwaliteit kan staan.

Het zijn echte dress watches, met de daarbij mooie look. Goede materialen en saffierglas.
Er zijn tevens mooie en rustige modellen uit te kiezen.

Ik hoop dat ik hiermee een goede aanvulling heb kunnen geven.
Gr, Erik

1 like

ehwatch Schreef:

Bedankt Flip voor het attenderen.

Ik wil hier graag een aanvulling op geven.

Mooie horloges maar niet uit zwitserland.

Dus de openingspagina, met het horloge dat zegt “Swiss Made” is verlakkerij.

Dan zou ik met dit merk onder geen beding zaken willen doen.

luddite Schreef:

ehwatch Schreef:


Bedankt Flip voor het attenderen.

Ik wil hier graag een aanvulling op geven.

Mooie horloges maar niet uit zwitserland.

Dus de openingspagina, met het horloge dat zegt
"Swiss Made" is verlakkerij.

Dan zou ik met dit merk onder geen beding zaken
willen doen.

Vraag mij af waar staat dat het een Zwitsers product is?
Gr Erik

Luddite bedoelt het horloge dat te zien is op de openingspagina, daar staat swiss made op. Dat model heet zo te zien ‘lugano’ en heeft een 2824-2 werkje, vandaar dus.

gr, HJR

Dat is mooi toch?
Het adres van het kantoor staat ook in Zwitserland.
Kan enkel concluderen dat fabrikage in beide
landen plaats vind.
Hoe dan ook een mooi en goed product.

ehwatch Schreef:

Kan enkel concluderen dat fabrikage in beide
landen plaats vind.

Maar jij bent degene die hier komt “aanvullen” met “Mooie horloges maar niet uit zwitserland”, “Duitsland is de plaats waar de fabriek deze horloges maakt”.

Ik had het idee dat je wist waar je het over had, vandaar.

(tu)

luddite Schreef:

ehwatch Schreef:


Kan enkel concluderen dat fabricage in beide
landen plaats vind.

Maar jij bent degene die hier komt “aanvullen” met
"Mooie horloges maar niet uit Zwitserland",
“Duitsland is de plaats waar de fabriek deze
horloges maakt”.

Ik had het idee dat je wist waar je het over had,
vandaar.

Ik weet pressies waar ik het over heb. Maar dingen veranderen.
Ik vertelde over de veranderingen bij het bedrijf en dat men een steeds hogere kwaliteit nastreeft.

Dat men bij deze fabrikant nu ook horloges daadwerkelijk in Zwitserland produceert is enkel toe te juichen.
Je zal dus nu made in Germany en Swiss made kunnen tegen komen. Goede ontwikkeling dus naar mijn mening. Ik heb er 3 met made in Germany, dus nu eens kijken of ik ook een met de tekst Swiss made kan toevoegen

En ik ben ook weer wat wijzer, Richtenburg wordt dus nu ook in Zwitserland gefabriceerd.

Hoe anderen er ook over denken, naar mijn bescheiden mening zijn het prima horloges, zolang men ze gebruikt als dress watch en niet als sport horloges… Ikzelf heb er veel plezier mee

Gr, Erik

ehwatch Schreef:

Ik weet pressies waar ik het over heb.

Als dat zo was, zou je “aanvulling” niet hoeven herzien.

Maar dingen veranderen.

Oftwel, je zat er naast.

luddite Schreef:

ehwatch Schreef:


Ik weet pressies waar ik het over heb.

Als dat zo was, zou je “aanvulling” niet hoeven
herzien.

Maar dingen veranderen.

Oftwel, je zat er naast.

PB aan luddite.
Ik stop.

Gr, Erik

h_j_r_ Schreef:

Luddite bedoelt het horloge dat te zien is op de
openingspagina, daar staat swiss made op. Dat
model heet zo te zien ‘lugano’ en heeft een 2824-2
werkje, vandaar dus.

gr, HJR

Was ook even beetje misleid door het eerste plaatje. Aan de andere kant ook begrijpelijk dat je het paradepaardje voorop zet. Maar dat de rest niet van Zwitserse uurwerkjes is voorzien…

Lukas T.: Niemand/'t forum zit toch niet verlegen om dergelijk correctief gedrag?

B.v.d.

Even het stof af deze topic blazen. :wink:

Kan iemand mij nog wat meer vertellen over dit merk?
Ik heb via brandally een Richtenburg Torero besteld voor 210€ inclusief verzendingskosten en nu krijg ik wat second thoughts…

1 like

Dag Timothy, welkom op het forum.

Bedankt!

Denk dat je hier niet veel wijzer wordt over Richtenburg. Het is een Chinees horloge van een type dat door meerdere “merken” wordt gevoerd. Zoek op “plakmerk” hier & je vindt voor meer over dat fenomeen. Een van de kenmerken van deze merken is de uit lucht geplukte richtprijs. Daar zijn ze nooit voor aangeboden. In die zin zijn het zeker geen koopjes. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je er geen plezier aan kan beleven :wink:

Ik heb uiteraard even op die website gekeken maar er staat dus gewoon Swiss made…
Dat mag toch niet als ik het goed heb begrepen?

Er mag zoveel niet,maar het gebeurd toch.

Ik snap al hoe het zit.
Onder de noemer ‘‘swiss made’’ brengen ze 2 horloges uit en die noemen ze zo omdat er een Zwitsers uurwerk in zit.
De rest van de crab…eh horloges komen direct uit China en bevatten geen onderdelen uit Zwitserland.


Er staat Swiss Made. Als je daar op klikt, kom je bij hun enige Swiss Made horloge terecht. Als je de daaruit concludeert dat de rest ook Swiss Made is, dan doe je exact wat hun bedoeling lijkt. Er in trappen met beide voeten :wink: