Minerva Rattrapante Stopwatch

Hoi jongens :snowman2:

Het is weer zover :scream: en ik kon het niet laten :upside_down: het is een Minerva Rattrapante Stopwatch :heart_eyes: dus, het pakt je :tada: en je moet het hebben :gift:
Het is niet gewone stopwatch uurwerk, maar volgens mij een cal. 19/25 :nerd:
Groeten van Iwan :motorcycle:

10 likes

Fantastisch. Merk blijft toch soort van sleeping beauty.

1 like

Leuk en gefeliciteerd! Ik koop er ook weleens een, maar tot nu toe alleen met het "gewone"stopwatch uurwerk.
Groeten van twee neefjes:

1 like

Het is toch een knappe familie :blush::thumbsup::heart_eyes:
Groeten Iwan en familie Minerva :motorcycle:

1 like

Ik heb onlangs deze oude folder op de kop getikt:


en moet mij nu inhouden om niet de hele familie te verzamelen :grin:

3 likes

Mooie aanwinst voor je collectie Iwan! :ok_hand: het ziet er trouwens uit als nieuw!
Ook altijd leuk die opdruk van Joh. E. Post Amsterdam, de Minerva importeur.
Maar wat doet dat schroefje in het deksel? is dat het ontbrekende kloof-schroefje?

Interessant dat er dus blijkbaar meerdere varianten van deze rattrapante zijn, jouw aanwinst heeft drie drukkers en geen kleine secondewijzer; deze, met twee drukkers zit in mijn verzameling ouwe zooi:

dit exemplaar heeft ook gewoon een kleine secondewijzer, dus de wijzerplaat indeling van een chronograaf.

En wat je β€œik kon het weer niet laten” opmerking betreft, daar kan ik me wel een beetje in vinden, net weer een 19/9CH binnen, eenzelfde 19/25 als boven is onderweg, en had ik je die Alpina 19/9CH met zwarte wijzerplaat al eens laten zien?..:blush: :smile:

2 likes

Ik heb het alleen in PDF :nerd: maar tja baas boven baas :space_invader:

1 like

Hoi @Paul_K wat een kleine wereld :grin: en bedankt voor je oplettendheid :nerd: ik had het ontbreken van de schroefje al gezien, maar niet dat ie op de deksel lag :scream:
Trouwens wie is heer een Minerva :nerd::upside_down: nerd :grin:
Ik heb deze op MP gekocht, maar moet ik het nog krijgen :blush:

Groeten Iwan :motorcycle:

Is die van jou inhoudelijk, gelijk an deze ? http://www.goldschmiede-zwehn.de/images/Stoppuhren/Minerva/MinervaKatalog50er.pdf

Groeten Iwan :motorcycle:

Niet helemaal. Mijn folder bestaat ook uit twaalf pagina’s maar heeft wat andere ref nummers. Ook staan er bv geen polshorloges in bij de mijne.

@kaleiwan, mocht je er interesse in hebben dan gooi ik hem vd week wel onder de scanner en stuur ik hem naar je op.

1 like

@dins1 Dat zou geweldig zijn :upside_down::grin::thumbsup:
Alvast bedankt en nog een fijne weekend
Groeten Iwan :motorcycle: