MKII Only

Ik was @LexTalionis nog vergeten.

Hij heeft z’n avatar gewijzigd, het was namelijk de andere helft van onze Crowley

Maar ik zeg niks geheims toch? Een beetje scherp blijven Stef :sunglasses:

1 like

Kuch ik volg alleen leden die ik interessant vind kuch

1 like

Man man man, ga dan voor the real deal. :kissing_closed_eyes:


Deze staat trouwens op de nominatie om te mogen vertrekken :thinking::wink::sunglasses:. Sorry TS

3 likes

Sorry Ide, maar ik vind er niks aan…

Ik blijf een totaal oninteressante submariner-kloon zien. @malus65, kun jij ons niet vergasten op die kennis van je? Ik ben even oprecht benieuwd waarom dit wel kan en Steinhart niet. Het zullen zonder twijfel goed afgewerkte horloges zijn, maar het blijft toch gewoon een coverband, dit?

In het geval van @anon50762135EV’s Hawkinge is die IWC net zo min de real deal, of in precies gelijke mate, aangezien het om een ontwerp van het ReichsLuftfahrtsMinisterium… eh, pardon, de Ministry of Defense gaat. :slight_smile: Toegegeven, IWC en JLC maakten ze ooit in beperkte hoeveelheden voor de RAF, maar na afloop van WW2 is iedere pilot, flieger en field even leentjebuur als de volgende.

Denk ook aan bedrijven als Waltham, Elgin en Bulova die deze A-11 Military Spec horloges maakten die ook door de RAF gebruikt werden, blijkbaar.

https://wornandwound.com/military-watches-world-11-watch-won-war/

Omdat Fliegers, Pilots en Fields meer om een public domain-achtig ontwerp draaien heb ik daar veel minder moeite mee dan met al die rare submariner klonen.

3 likes

Vanuit historisch perspectief heb je (ongetwijfeld) gelijk. Echter bij de copy-paste generatie is dit besef slechts beperkt aanwezig en is de een echt(er) en de ander een hommage.

My 2 ct

Geruild: MKII Hawkinge (no-date):

Ongelofelijk…

Het werkt nog ook. Kan dit topic nu dicht?

6 likes

Deze kan nu wel dicht toch? :wink:

5 likes

Zo wordt verbloemt dat hij voor een schijtprijs weg is gegaan om de magie levend te houden. Beetje de hype in de lucht houden, dat heeft soms een prijs.

3 likes

Haha hey, ho ho, zijn reputatie als bliksemsnelle verkoper is hem ook wat waard hè. Dan maar inleveren en de Candinkee in leven houden :sunglasses:

3 likes

Blijft mooi zo’n Hawkinge :slight_smile:

image

1 like

Een coverband, die ervoor gezorgd heeft dat de oorspronkelijke band heeft ingezien dat er voldoende interesse leeft om zelf terug te gaan toeren. Of toch hun broertjes op pad stuurt met hun morele steun.

Ik denk dat de recente revisie van de geriveteerde band op de Tudor en hun gilted versies rechtstreeks te danken is aan het werk en succes van MKII. Dat is toch ook iets waard.

2 likes

Tijd om dit topic even wat nieuw leven in te blazen.

@Barboendel kom er ook maar in :wink:

3 likes

Nee.

Nu doe je zelf. Was al 4 uur “weggezakt” en jij haalt ‘m omhoog om nee te zeggen :sweat_smile:

2 likes

Zaterdagochtend, tijd om deze thread uit het land der doden (tijdelijk) te herrijzen.
Nadat ik de afgelopen jaren enkel en alleen nog mijn Precista PRS18q COSC heb gedragen ( geweldig horloge, ik heb er twee), moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer neig naar een echt mooi horloge. En nee, op het eerste gezicht is dat misschien niet de MK2 Hawkinge, zeker niet als je em alleen van de plaatjes kent. Maar in real life - voor mij - is dit zowat het mooiste horloge dat ik me kan voorstellen: formaat, dial en wijzers complementeren elkaar in een prachtig spel van licht, waardoor ik vaker naar het horloge kijk om te zien hoe het licht met de wijzers speelt, dan om te kijken hoelaat het is.
Pictures or it didnt happen? - misschien later…
Maar mocht iemand zijn mkii minder waarderen, dan hoor ik het graag :slight_smile:

1 like

Waarschijnlijk zal je al te laat zijn ervoor maar @thieuster heeft vorige week op het WUS MKii forum gemeld dat hij zijn colectie van de hand doet.
Betreft

  • Stingray
  • Tornek Rayville (Yes, the original one; #1 from a series of 9 watches built by Bill!)
  • LRRP (the 1655 homage version)
  • Sea Fighter
  • Vantage
  • Blackwater
  • Kingston
  • Key West
  • Project 300 (The first one ever delivered)
1 like

Mijn Key West coke guilt op een steinhart 20mm band. Naar mijn mening een fijne band die het horloge beter staat dan zijn originele band. Al met al een prachtig ding. Ondanks dat moet hij binnenkort toch plaats gaan maken.

1 like

Benieuwd wat die Tornek opbrengt.

1 like

Weet niet voor hoeveel maar die was in een zucht verkocht.

1 like