MKII Only

Ik had gedacht dat dit topic er al wel zou zijn. Zeker met die enorme WUS/TZ-UK hype van een paar jaar geleden in het achterhoofd. Toen pre-orders binnen een paar maanden al voor 50% meer van eigenaar wisselden en tweedehands exemplaren rustig het dubbelen kostten van de pre-order prijs.

Bij deze dan maar.

MKII. Het is een beetje en maf merk. Want hommage, maar - anders dan Steinhart en eigenlijk een beetje als Ginault - hoor en hoorde je daar nauwelijks wanklanken over. Het komt volgens mij een beetje omdat ze niet klakkeloos dertien-in-dozijn hommages maakten, maar enerzijds bijzondere en zeldzame modellen kozen en er ook nog een beetje een eigen twist aan geven.

Zijn er nog die door allerlei bloggers en liefhebbers totaal de hemel in geprezen Kingstons, Nassaus en Paradives hier op HF?

afbeelding

Wijlen @Monaco heeft er een keer twee topics aan gewijd, aan zijn Paradive en zijn Kingston.

Ik heb kennis gemaakt met ‘slechts’ de bescheiden (want ‘ready to wear’, geen pre-order van een paar jaar, waarvan de prijs keer twee ging in een jaar tijd) Hawkinge.

afbeelding

Eigen foto:

Het kan maar zo dat ik hem gewoon meeneem op vakantie. In deze komkommertijd raak ik dat ding aan de straatstenen niet kwijt. Daar helpt zelfs een MKII only topic niet bij :joy:

13 likes

Lekker topic Ide :+1:

Ps die Kingston ziet er gaaf uit :ok_hand: (beetje BB)

2 likes

Bijzonder merk,

Bijzonder in de zin dat zij het blijkbaar voor elkaar krijgen een hype te creeren rondom hommages zonder daardoor door een grote gemeenschap verguisd te worden


Misschien moet Johan Steinhart toch eens op marketing cursus bij de heren van MKII

5 likes

Yup. Dat verbaasde mij bij de Ginault ook. Steinhart werd hier genadeloos afgezeken (en dat andere merk met die A ook, ik kom er even niet op :wink: ) maar die Ginault Ocean Rover was geen enkel probleem. Die hebben de meest premium HF’ers hier gewoon gehad.

2 likes

Haha dit ja, oale plugger.

Nou, als mijn MKII zo niet verkoopt geef ik hem wel een zetje met een eigen topic waarbij ik tussen neus en lippen nog even de nieuwprijs laat zien zodat de mijne goed uit de verf komt:full_moon_with_face:

Kuch kuch Te vinden in het blauwe gedeelte

You don’t bullshit a bullshitter jongeman.

25 likes

:joy:

2 likes

Haha! Ik heb zo’n topic helemaal niet nodig natuurlijk. Candinkeestyle. :upside_down_face:

Komt dat zien mensen. Komt dat zien. :joy:

5 likes

Ik vind de MKII Key West wel een gaaf ding.

8 likes

Ook deze lijkt een beetje op


1 like

Op jouw oude Rolex? :wink:

1 like

Ja. Alleen dan cooler, prijstechnisch - kwaliteit gezien.

Ah
 @Watch2Morrow’s eerste Rolex
 een Noobie TC V150 Subbie, of zoiets toch? Mooi waren die tijden :upside_down_face: Lekkere binnenkomer ook broer :sunglasses:

3 likes

Ik zie een paar overpriced Steinharts. Wat mis ik hier?

6 likes
2 likes

Was een echte V7 ouwe. Maar snel weer on topic.

:point_up:

2 likes

Maak er anders “MKII en Steinhart only” van, anders blijft het hier zo leeg


Nee, zonder gekheid, leuke klokjes en goed uitgevoerd, maar niet helemaal mijn kop koffie.

Overpriced hommages

1 like

Wat een grappig onderwerp. Ik heb Bill ooit ontmoet op Baselworld, heel wat jaren geleden. Wat een gedreven en gemotiveerde jongeman is dat. Hij kon vol overgave over zijn werk vertellen en kwam op mij over als bekwaam en uiterst perfectionistisch.

Ik heb toen tevens een Kingston vast gehad en ik meen een pre-productiemodel van de Nassau. De Kingston is me bijgebleven als kwalitatief hoogwaardig product. De afwerking was bijzonder goed voor het prijskaartje. Natuurlijk geen moderne Rolex kwaliteit, maar vele malen beter dan de oude Rolex waar hij eer aan betoont. Tevens was het een van de eerste horloges in de hele serie vintage geĂŻnspireerde uitgaven waar vrijwel alle merken de laatste jaren aan meedoen. En als een van de weinige merken, deed dit model wel een perfecte implementatie van vintage zonder het faux gevoel.

Wat betreft hommages, de strekking van Bill was dat er geen modellen werden gemaakt van moderne modellen, enkel hele oude klassiekers komen in aanmerking. Daarnaast zouden er geen exacte kopieën worden gemaakt, maar enkel een moderne representatie (verbetering) van het oude model. Ja, het blijft een aftreksel voor de meeste mensen, maar niet zo slap als Steinhart.

3 likes

Waarom kiezen “hommagemakers” er niet voor om er een kleine twist aan te geven qua vormgeving?

Als de Steinhart GMT 39mm iets minder Rolex GMT Pepsi was, had ik er nu een om mijn pols.

Edit postception, ik maak ‘m zelf:

Hij is met 1mm “iets minder”.

2 likes

Haha, kom je er niet vanaf Ide?

6 likes

Heb je ook nog net de aller saaiste mkII te pakken hier

1 like