Moeite met een keuze maken.. Kan wat gedachtes gebruiken

Bedoelde deze versie en niet die met de cijfers hierboven!

De Tudor vind ik de mooiste van de 2

Ik vind de Tudor ook mooier! Maar beide zijn mooie klokken.

Tudor… Maar beide zijn mooi!

Misschien even erbij vertellen waarvoor het precies moet dienen?
Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit een vintage als dagelijks horloge willen; veel te onpraktisch. Maar een mooie voor erbij kan natuurlijk wel leuk zijn. En heb je bepaalde criteria waaraan je nieuwe horloge moet voldoen, zoals type/stijl, formaat, etc.? Of moet het sowieso die Tudor of een van die Omega’s zijn?

Mijn horloges dienen als dagelijkse horloges. Ik draag niet anders als vintage en wissel mijn 3 horloges wekelijks af. Gaat prima zo. Wat de stijl betreft ben ik gecharmeerd van het uiterlijk en begeerlijke van deze 2 modellen, en modern trekt mij niet. Wat ik tot nog toe fijn om te horen vind, is dat de Seamaster 300 niet mooi oud word, dat is wel een punt die ik meeneem uiteraard.

Tudor is prachtig , dat zou mijn keus zijn

Ik vermoed dat je met de Tudor submariner een groter contrast hebt tov je 120 waardoor je minder snel het idee van overlap krijgt? Zou dan ook mijn keuze zijn…

Ik ben t met alles eens war @Omega_C zegt. Als je besluit voor de seamaster te gaan moet je zeker een kenner in de hand nemen om geen miskoop te doen. En gezien de prijzen die ze vragen zou ik zelf lekker een mooie Tudor uitzoeken. Een stuk relaxter zoeken.

Voor zowel de Tudor als de Onega is aardig wat kennis nodig om niet te worden opgescheept met een niet correct of samengesteld exemplaar.

Naast je 120 zou de Tudor mijn keuze zijn om als eerste aan te schaffen.

Als ik jullie om kennis mag vragen, dit model staat al een poosje online. En ik heb veel info ingewonnen over dit model, en ik kan persoonlijk niks verkeerds zeggen.

Wat denken jullie?

http://link.marktplaats.nl/m1054993383

Moeilijk om mee te helpen. Niets mis met een Seamater 300, maar ik zou voor een Tudor Submariner gaan (Ik verwachtte hier net wat meer Omega fans eigenlijk). Zoals gezegd, zorg dat je een kenner bij de hand hebt).
Cool hoor, een Tudor Sub!

Ik denk dat dat bijzonder meevalt. Met een moderne dresser ga je ook niet raften/motorcrossen/rugbyen, met een vintage duiker kun je prima typen, autorijden en boodschappen doen hoor. En zwemmen ook als je regelmatig de pakkingen bijhoud en laat afpersen. Moet je immers ook doen met je aquis/skx/seamaster/hydroconquest etc van 2012. Die je overigens ook afdoet als je een muurtje gaat metselen. (Ik heb nog nooit gemetseld eigenlijk).
Op mijn lagere school (een tijdje terug ja) hadden wij allemaal vintage dresswatches. Niet omdat dat in was, maar omdat er niets anders was (duikers waren veel duurder en waren voor volwassenen die goed in de slappe was zaten) en wij gingen voetballen (op tegels, niet van rubber, dat bestond niet), boomhutten bouwen en bij onenigheid rolden we over de grond. Alle glaasjes zaten onder de krassen ja.
Maar onpraktisch, neuh.

(ik chargeer een beetje hoor, mijn vintage horloges zijn allemaal NIET waterdicht).

Begrijp je argumenten, hoor. Het is natuurlijk ook heel persoonlijk. Maar de eisen die ik aan mijn dagelijks horloge stel zijn o.a.:

  • automatisch uurwerk;
  • vormgeving die mij aanspreekt; ik heb een zeer sterke voorkeur voor duikershorloges;
  • interessant merk;
  • zeer goede waterdichtheid, i.v.m. klusjes, hobby’s en kleine kinderen;
  • zeer duidelijke afleesbaarheid, overdag en 's nachts; dus ook extreem goede lume;
  • een compleet strak horloge; heb een bloedhekel aan krassen, deuken, vegen, butsen, etc.;
  • zeer robuust en degelijk;
  • niet gevoelig voor beschadigingen; dus geen grote gepolijste vlakken/delen, plexiglas, etc.;
  • geen absurd duur en veelvuldig onderhoud en ook niet ergens in het buitenland;
  • zo goed mogelijke verkrijgbaarheid van onderdelen, voor als er toch eens iets misgaat;
  • een gemakkelijk te vervangen horloge, voor als het echt helemaal mis gaat;
  • (en dus ook) een reële prijs;
  • en niet belachelijk veel afschrijven.

Met deze eisen ben ik en aantal jaren geleden uitgekomen bij een Seiko SKX, die ik dus sindsdien droeg als daily en sinds enkele weken een SRP Turtle. Hoewel ik denk dat de SKX eigenlijk nog nét iets beter voldoet aan mijn voorwaarden. Maar ik vind de Turtle gewoon net iets cooler.

Terug on topic: Van door @JapanCameraFan getoonde modellen vind ik de Seamaster 300 het meest aantrekkelijk. Succes met vinden en kiezen van jouw perfecte horloge!

Is al eerder langs geweest op het forum:

Klopt, maar daar kwam weinig iit geloof ik.

Verkopen ze replica vintage seamasters op de markt in Vietnam dan? Doen ze netjes dan die look geven aan een nieuw horloge. Maar goed, als je geïnteresseerd bent in dit horloge zou ik ff vragen of je een kopie kunt krijgen van de specificatie van de servicebeurt. Lijkt me dat je dit doet bij een Omega gecertificeerde horlogemaker. Krijg je die niet dan zou mijn conclusie zijn: Nep! En vragen naar het verhaal achter dit horloge, hoe komen ze eraan en wanneer verkregen? Geen sluitend verhaal dan ook niet doen. Etc.

De Tudor vind ik ook mooier.

Ik heb zelf een SM300 gehad. Mooi horloge, maar was geen blijver voor mij. Ik zou voor een tudor sub gaan.

Zorg wel dat je heel goed weet wat je koopt, wat met beide horloges wordt ontzettend veel gerommeld.

Hij deelt ook het verkeerde bericht. Maar dat maakt niet uit. Ondertussen keuze gemaakt, gecheckt, beoordeeld, etc. Foto’s volgen na volgende week zondag.

Het is het bericht daaronder. Wist niet dat ik het verkeerde bericht had gelinkt. Dacht dat ik gewoon het hele topic kopieerde. Blijft toch lastig na een jaar dit forum…