Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Hij zal niet winnen, maar voor mij is het een winnaar op dit moment. Gekocht om dit jaar mijn 30ste levensjaar te vieren en derhalve een keeper voor mij. Nu sparende voor de volgende.

Hierbij mijn Rolex Explorer 2, type 16570 uit 1998, voorzien van tritium en met zijn 40mm een heerlijk maatje voor voor de pols. Met zijn rode GMT wijzer een leuke afwijking op de dial en niet “te schreeuwerig” als Rolex.

27 likes

ob_f1a75f_putin-poutine-lol

Maar… Absoluut een fantastisch horloge!
Ik had gewild dat ik de mijne had gehouden en niet voor 3K geflipperd had.

3 likes

Hoppa, ik knal hem er gewoon in!

Natuurlijk win ik niet maar altijd leuk om @anon53002072EV te zieken. :wink:

18 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Hierbij nog een sub- nominatie:

8 likes

Een van de topstukken uit mn vintage-collectie dan maar : Lord Elgin 30 B ‘Thin Thin’ , 30 jewels, 1964. 100% US-made. Chronometer. Pizza dial èn pie pan,
Caliber 760, zeer innovatief ontwerp, dikte van het caliber (mèt centrale secondewijzer ! ) 5,9 millimeter, bi-directional- èn uni-directional- èn manual-winding.
Technisch èn esthetisch van ongeëvenaarde klasse en schoonheid.
Het beste horloge ooit gemaakt door Elgin, voor WO2 het grootste horlogemerk ter wereld

Echt èlke foto is het een ander horloge.
Meer informatie? Ga naar :

11 likes

Lijkt mij eerlijker als er prijscategorieen ingesteld worden.:thinking:

1 like

Dank Noel! Ik zet er morgen wat plaatjes bij zodat hij echt meedoet :grin:

1 like

Wil ik toch m’n eigen Zenith El Primero Chronograaf Triple Calendar voordragen. Simplistische alleskunner die het na ruim 20 jaar nog steeds perfect doet en qua afwerking meedoet met haute hologerie.

24 likes

Dan krijg je butt hurt Rolex-fans

1 like

Graag gooi ik m’n Ariadne in de strijd.
Krijgt helaas te weinig polstijd…

42 likes

Geen serieuze kandidaat tussen al dit geweld maar wel een héél knap horloge, deze 60’s Seamaster. Geen mooie verhalen, geen pie pan, geen 300 meter duiken, geen Bond, niks geen franje, pure schoonheid.




Knappe cal 552 erin


Goede foto’s niet door mij gemaakt, maar door vorige eigenaar.

19 likes

Dan kan ik niet achter blijven :stuck_out_tongue_winking_eye:

Al is dit project nog niet af, toch ga ik voor de Ketelaars Terra Luna, niet alleen omdat ik hier al een kleine 600 uur in gestoken heb, maar ook omdat dit het eerste horloge is met ronde wereldbol en maan complicatie :ok_hand:t2:

92 likes

Dan nomineer ik dit Seiko SKX009 Custom Modded duikershorloge met Seiko’s 7S26 automatisch uurwerk met dag- en datumweergave, zeer lichtgevende met lumibrite behandelde wijzers, een grote geschroefde offset-kroon, krasbestendig hardlex-kristal, een solide geëtste, vastgeschroefde achterkant van de behuizing en een rood-blauwe duiker met een uni-directionele draaiende rand, hij is een echte kanshebber, getest en goedgekeurd door de kenners hier, :wink::wink:
Dit is mijn exemplaar.

10 likes

Graag gedaan! Ik vind het echt een van de mooiste chrono’s in deze stijl. :+1:

Duurste horloge wint, klaar.

Die 34mm zijn zo clean, love it!

Ik had de mogelijkheid om zowel de SLA017 als de SLA025 in één keer te kopen. Eigenlijk wilde ik alleen voor de 025 gaan, maar doordat er zoveel enthousiaste reacties te lezen waren en het bij mij ook wel begon te kriebelen deed ik de 017 ‘er maar bij’. Uiteindelijk is het heel anders gelopen: de 025 ligt stof te happen, terwijl de SLA017 by far mijn favoriete horloge van dit moment is. Dus bij deze de SLA017 als nominatie.

Ter impressie eerst een foto in de zon:

lichtbewolkt:

En als het helemaal bewolkt is:

Een ware kameleon! En dan het prachtige speelse domed saffier. Wat een topper!

32 likes

Voor het geval dat de Sla017 van Puringa het niet haalt:

16 likes

Citizen Signature Collection NB0040-58E(Grand Classic)






29 likes