"My first watch" leek niet meer te repareren

Laat het antwoord maar zitten, HorloG, ik weet voldoende.

In deze draad bewijzen de HF leden weer gewoon op het normale, extreem hoge niveau van reageren te zitten. Wat een prachtige antwoorden! Ik snap er de ballen van, maar ik proef de liefde voor onze hobby. Ik zeg: wow!

5 likes

Top manšŸ‘šŸ»

1 like

Kijk, dit zijn conversaties waar een horlogemens blij van wordt. HF ten top!

1 like

Dat zou ik heel erg op prijs stellen. Heel graag maak ik van je aanbod gebruik, vinwat. Wat de ā€˜juwelierā€™ heeft laten doen( het is eigenlijk een sieradenmaker die het horloge weer naar zijn horlogemaker bracht) weet ik niet precies. De balans was stuk en vervanging werd niet meer gemaakt. Wat ik weet is dat wanneer ik het horloge nu gelijk zet, het binnen een uur 10 minuten voorloopt. Bij wijze van spreken dan. Ik kan het naar je opsturen alleen weet ik niet hoe jij me een adres stuurt. Dat hoeft toch niet in deze topic? Nogmaals bedankt voor je aanbod!

1 like

Oja, bedoel je dat in principe elk velona horloge een goed uurwerk had? Of specifiek dit OS800 uurwerk?

De balans zelf zal niet kapot zijn (anders zou het horloge niet blijven lopen) ,eerder zal de balansveer niet in orde zijn waardoor hij veel te snel loopt. (De veer kan kleven waardoor de balans as kortere en snellere slagen maakt)

Wat ook eerder aangegeven is kan ook de balansas versleten zijn.
Velona (V&D) heeft in haar horloges veel goedkope Duitse of Franse steenanker uurwerkjes gebruikt en waren zeker niet slecht (voor de prijs) en zeker in vergelijking met de veel in omloop zijnde goedkopere penanker uurwerken .

Vandaag de Velona opgehaald bij mijn held Vinwat op de Rikketik beurs. Geweldig, hij is gerepareerd. En voorzien van een nieuw glaasje ziet het er helemaal goed uit. Ik ben heel blij. Vinwat zou een klein museum kunnen beginnen. Zijn Movado Ermeto collectie heeft het meest tot mijn verbeelding gesproken. Maar ook is de verzameling Le Coultre ( zā€™n specialiteit) wonderschoon.

10 likes

Ja zeg!!..en dan geen foto???..:smile:

Inderdaad foto graag. De Velona van mijn opa heeft trouwens een mooi ETA automatisch uurwerk uit de jaren '60.

Gefeliciteerd!!

Wat een mooi topic dit!!!

1 like

Inderdaad een mooi voorbeeld van hoe dit forum werkt
Hulde

1 like

Mooie topic en ik ben ook heel benieuwd hoe de Velona er nu uitziet!

2 likes

Fantastisch topic is dit! :slight_smile: Zo moet het zijn op een horlogeforum :relieved: En nu de foto hoe hij er nu uitziet nogā€¦

Cool! Heb even de titel iets aangepast, ziet er wat - terecht nl. - hoopgevender uit. :wink:

Je hebt gelijk (PeterLC) maarreh, hoe doe je dat dan? Werk je voor de GRU ofzo:fearful:
Hihi.
Beste Mensen, je kan aan een mooie foto toch niet zien of een uurwerk gerepareerd is? Zo redeneerde ik eergisteren. Maar ik begrijp ook dat een topic plaatjes nodig heeft.:yum:

Met een zilverkleurig flixoflex bandje (oeh, wat was die vies) gescoord op de beurs bij de buurvrouw van vinwat heeft het wel wat van een swatch ā€˜avant la lettreā€™. Voor de modieuze dames. Mā€™n dochter vind hem heel cool

7 likes

handig zoā€™n fixoflexā€¦ worden gelijk je armen onthaard

meisjes zijn niet zo harig op de armen, meestalā€¦

Leuk hoor, ik zou het echt geweldig vinden als er meer dames vintage horloges zouden dragen, en er is zoveel moois te krijgen en bijkomend voordeel, ze zijn relatief gezien erg goedkoop.

Een zeer leuk topic dit inderdaad, liefhebbers onder elkaar die elkaar helpen. Een van de belangrijkste redenen waarom ik dagelijks op HF rondneus :thumbsup:

1 like