N.A. Maurice Blum Moonphase

Wie? Maurice Blum? Tja, het is een OEM merk van SeaGull. Volledig door de Chinese fabriek gemaakt. Ik weet niet of het merk ook van hun is, of dat een Zwitsers postbus bedrijfje ze bestelt, want daar zitten ze, volgens hun website, maar dat maakt me verder ook niet uit.
Ik was namenlijk al een tijd op zoek naar een horloge met een SeaGull st2528, dus met maanfase en grote datum. SeaGull heeft ze onder eigen naam, maar daar was ik nog niet volledig weg van. Maar toen zag ik opeens deze. Met antraciet kleurige wijzerplaat, met een soort zonnestralen. Van een afstandje zie je ze niet, maar onder bepaalde hoeken zie je ze wel, erg fraai vind ik zelf. De wijzer op het maanfase display is trouwens een kleine seconde.
Maar goed, plaatjes!

Door de toegevoegde mechanica voor de datum, maanstand en seconde maakt de kast relatief dik, zo’n 14,5mm t.o.v een breedte van 42mm.

En de ST25 natuurlijk:

Sinds gister niet van mijn pols geweest (tu)

Alleen wil ik er nog een andere band op. Ik hou niet zo van zwart…

Groeten,

Martin

PRACHTIGE klok! Hele mooie wijzers en wijzerplaat, hij is inderdaad wel vrij dik maar je kan het makkelijk hebben. Ik vind hem zo echt af, zwarte band vind ik ook heel mooi staan… waar zit je zelf aan te denken voor een band?

Dit vind ik toch wel een hele mooie klok (tu). Hou eigenlijk meer van een stoere duikert maar nu ik deze heb gezien wil ik er ook wel zo een… :slight_smile: Je hebt mijn ogen geopend.

quantore Schreef:

PRACHTIGE klok! Hele mooie wijzers en wijzerplaat,
hij is inderdaad wel vrij dik maar je kan het
makkelijk hebben. Ik vind hem zo echt af, zwarte
band vind ik ook heel mooi staan… waar zit je
zelf aan te denken voor een band?

Dank je,
Ik weet nog niet wat voor band er aan moet, ik hou gewoon niet zo van zwart. Ik denk dat ik hem gewoon mee neem naar de rikketik en kijk wat er mooi bij staat. Dat doe ik meestal met moeilijke gevallen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Mooie strak model (tu)

Proficiat! Wat voor moois ze in China wel niet maken tegenwoordig…

Een vraagje, is 't een echte moonphase, of een dag/nacht indicator?

marnix_moed Schreef:

Proficiat! Wat voor moois ze in China wel niet
maken tegenwoordig…

Een vraagje, is 't een echte moonphase, of een
dag/nacht indicator?

Dank je. Het is een echte Moonphase.
Groeten,

Martin

Dat dacht ik al, gezien de ronde vorm van de maan. De day/nights hebben meestal een halve/kwart maan.
Knap hoor! Geniet ervan!!

Mooi horloge met een stevige uitstraling.
Vooral het datumvenster spreekt mij aan.
Proficiat en veel genot.

Flip.

Mooie klok hoor. Het relief op de plaat maakt hem helemaal af. Veel draagplezier.

hoe duur?

dreski Schreef:

Mooie klok hoor. Het relief op de plaat maakt hem
helemaal af. Veel draagplezier.

Mijn beste,

Idem dito.

Dit horloge oogt als een doortastende, wellustige vrouw.
Een vrouw welke haar ware schoonheid alleen laat ontfutselen door de juiste cadans van de pols!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

hharry Schreef:

hoe duur?

Beste Harry,

Toen ik deze reactie las, zat ik me even af te vragen wat ik hier mee moest. Op het moment dat ik een nieuw horloge laat zien, waar ik zelf erg enthousiast over ben, vind ik het leuk reacties te krijgen. Maar als dat slechts twee woorden zijn om naar de prijs te informeren, krijg ik er toch een wat vervelend gevoel bij. Is het doel van de vraagsteller zijn beeld te bevestigen van ‘goedkope meuk’, of is het oprechte interesse, met eventueel het doel er zelf één te kopen?

Ik begrijp dat de anonimiteit van het internet, en de huidige manieren van communiceren anders zijn dan vroeger, en misschien ben ik een conservatieve nog-niet-zo-heel-oude zak, maar ik had toch liever een reactie gezien in de trant van 'Hoi Martin, wat een leuke aanwinst. Ik vind hem zo mooi dat ik ook overweeg zoiets aan te schaffen. Mag ik weten waar je hem gekocht hebt?"

Nu heb ik genoeg posts van je hand gelezen dat ik weet dat het niet zo lomp bedoeld is als het op mij overkomt, maar ik merkte dat ik me er dusdanig aan ergerde dat ik er toch even op wilde reageren.

Groeten,

Martin

Ja en de prijs ;).
Nee helemaal gelijk. Vind hem erg mooi hoor. Loopt de datum door tot 39?

Wat een mooi horloge zeg!::o Ziet er echt uit als een heel chique horloge. Vaak vind ik horloges met SeaGull uurwerkjes nogal goedkoop ogen, maar alles behalve dat geld voor dit horloge! Ik vind het echt een prachtig horloge! Veel draag plezier! Ennuh… stiekem ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar de prijs ervan >X

Tom Koerts Schreef:

Ja en de prijs ;).
Nee helemaal gelijk. Vind hem erg mooi hoor. Loopt
de datum door tot 39?

Hoi Tom,

Dat was ongeveer het eerste dat ik probeerde, aangezien ik ook een ‘39’ big date heb. Maar neen, keurig van 31 naar 01. (tu) Nu hebben ze ook een module op de ST25 waar een complete perpetual calender in zit (iets andere prijsklasse :wink: ) dus het truukje kennen ze gelukkig.

Groeten,

Martin

mickmo92 Schreef:

Wat een mooi horloge zeg!::o Ziet er echt uit als
een heel chique horloge. Vaak vind ik horloges met
SeaGull uurwerkjes nogal goedkoop ogen, maar alles
behalve dat geld voor dit horloge! Ik vind het
echt een prachtig horloge! Veel draag plezier!
Ennuh… stiekem ben ik ook wel een beetje
nieuwsgierig naar de prijs ervan >X

Hoi Mick,

De prijs is geen geheim hoor, c’est le ton qui fait la musique.
Ik heb hem in een Ebay veiling gescoord voor omgerekend bijna honderd euro met een naheffing van tante Post van nog eens 35 euro :frowning:

Koopje toch?

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

mickmo92 Schreef:


Wat een mooi horloge zeg!::o Ziet er echt uit
als
een heel chique horloge. Vaak vind ik horloges
met
SeaGull uurwerkjes nogal goedkoop ogen, maar
alles
behalve dat geld voor dit horloge! Ik vind het
echt een prachtig horloge! Veel draag plezier!
Ennuh… stiekem ben ik ook wel een beetje
nieuwsgierig naar de prijs ervan >X

Hoi Mick,

De prijs is geen geheim hoor, c’est le ton qui
fait la musique.
Ik heb hem in een Ebay veiling gescoord voor
omgerekend bijna honderd euro met een naheffing
van tante Post van nog eens 35 euro :frowning:

Groeten,

Martin

Koopje toch?

Groeten,

Martin

Dat is inderdaad niet veel geld voor zo’n prachtig horloge! Natuurlijk wel weer jammer van de douane, maar het is in ieder geval zeker de moeite waard. Ik denk dat ik eBay ook maar eens een beetje in de gaten ga houden. Bedankt voor de informatie.

MartinB Schreef:

hharry Schreef:


hoe duur?

Beste Harry,

Toen ik deze reactie las, zat ik me even af te
vragen wat ik hier mee moest. Op het moment dat ik
een nieuw horloge laat zien, waar ik zelf erg
enthousiast over ben, vind ik het leuk reacties te
krijgen. Maar als dat slechts twee woorden zijn om
naar de prijs te informeren, krijg ik er toch een
wat vervelend gevoel bij. Is het doel van de
vraagsteller zijn beeld te bevestigen van
’goedkope meuk’, of is het oprechte interesse, met
eventueel het doel er zelf één te kopen?

Ik begrijp dat de anonimiteit van het internet, en
de huidige manieren van communiceren anders zijn
dan vroeger, en misschien ben ik een conservatieve
nog-niet-zo-heel-oude zak, maar ik had toch liever
een reactie gezien in de trant van 'Hoi Martin,
wat een leuke aanwinst. Ik vind hem zo mooi dat ik
ook overweeg zoiets aan te schaffen. Mag ik weten
waar je hem gekocht hebt?"

Nu heb ik genoeg posts van je hand gelezen dat ik
weet dat het niet zo lomp bedoeld is als het op
mij overkomt, maar ik merkte dat ik me er dusdanig
aan ergerde dat ik er toch even op wilde
reageren.

Groeten,

Martin

inderdaad komt het lomp over maar geloof me dat ik het niet zo bedoelde maar dat ik niet de tijd heb genomen om mijn vraag in te leiden en genoeg tijd te nemen om fatsoenlijk een vraag te stellen. Ik vind het ontegenzeggelijk een mooi horloge. Mijn excuses dat ik de normale fatsoensregels aan mijn gehaaste digitale laars lapte. ALs je mij een site wilt aanraden waar ze te vinden zijn dan zoek ik het natuurlijk zelf ook wel even op. Bedankt voor de vermaning en nogmaals sorry voor mijn lompheid. Het was zeker niet zo bedoeld, Martin.

Hoi hharry,

Ik heb dit horloge bij een Ebayverkoper, genaamd Timelabel, gekocht. Dit specifieke model was in een veiling, en daardoor wat goedkoper, met verzenden ongeveer €100. Alleen heb ik deze uitvoering slechts één keer gezien, en toen gekocht. Ze hebben nog wel een witte.

Groeten,

Martin