NA: Alexander Shorokhoff Vintage5-C: bijzonder!

Fraai horloge, absoluut bijzonder, veel plezier er mee :ok_hand:

1 like

Die gebruikt AS ook, maar niet in deze 2 series. Wel in andere kleuren van deze serie. De datum zit dan op 6.

5 likes

Die gebruik ik dus om de lange merknaam te voorkomen. :wink:

Ken de AS (A. Schild) werkjes goed, heb ze ook nog in een enkel horloge (en in exen gehad, bv Caravelle).

1 like

Ik vind hem apart en mooi. Waar ik vooral op val is het lettertype (mag je dat zeggen bij cijfers) of font van de cijfers 60, 20 en 40. Prachtig gekozen. Het horloge zou imho tig keer minder geslaagd zijn bij een ander font.
Veel plezier er mee!

1 like

Dank u! :slight_smile:

Dat is ook mijn insteek!

60 is natuurlijk een belangrijk getal in de ‘tijd-wereld’ en daar heeft Shorokhoff mooi gebruik van gemaakt.

Mooi,mooi, geniet van deze aankoop, vindt hem persoonlijk het mooiste met zwart bandje, :+1:

1 like

Als op de foto. Maakt hem nog dressier idd.

Heb er trouwens 2 extra bandjes bijgeleverd gekregen :slight_smile:

Met de band die er nu opzit doet de SA meer casual aan.

1 like

Dit mooie merk nog eens omhoog brengen en de groeten van zijn Vintage 5 broertjes

En ja ik weet dat de automaat stil staat :wink:

8 likes

Ook prachtig! :ok_hand:t3:

Bedankt

Ff gekeken, de linker van jou dus met jaren 60 Lanco handopwind-kaliber, oplage 25 stuks. De rechter is dus van de andere serie van 35 stuks als de mijne.

Van mijn AS waren er in januari nog 8 beschikbaar, nu nog maar 3 zag ik net bij Poljot24.

Hij verkoopt ze behoorlijk, en terecht! :wink:

1 like

Inderdaad de mijne is die met de champagne kleurige dial de broer van jouw zilver kleurige dial, de andere (met de Lanco) is oud wit (Altweiss in het Duits). Beide dus met een “oud” binnenwerk de ene Russisch de andere Zwitsers, maar beiden flink onder handen genomen door de medewerkers van Alexander Shorokhoff… en zoals ik al eerder schreef vind ik deze bij de mooiste van Alexander Shorokhoff (maar dat is persoonlijk).

1 like

Nog eentje erbij gekomen

De AS AVG01 de DANDY niet zo special qua binnenwerk (een ETA 2824) maar de wijzerplaat maakt veel goed.

Alleen is het zeer moeilijk om op foto het horloge zijn werkelijk schoonheid weer te geven

Hopelijk kun je er wel iets van maken

3 likes

Je hebt de smaak goed te pakken! :slightly_smiling_face:

Kunstzinnig en bijzonder horloge, echte blikvanger.

Veel plezier ermee!

1 like

Je kunt niet ontkennen dat AS horloges er goed uit zien en dat voor prijzen die je bijvoorbeeld ook bij Tissot of Certina betaald voor de wat betere horloges (en dit horloge staat bij Julian nu voor een wel zeer “voordelige” prijs :wink:)

1 like

Wauw! Echt heel mooi!

1 like

Dank je voor het compliment

1 like

Net toevallig op chrono24 het werk van Alexander Shorokhoff ontdekt. Even gaan surfen en … manmanman daar staan toch wat speciale horloges op :sunglasses:

Deze is nog normaaltjes en hou ik wel van:

Dan

Speciaal ! Ik zou het niet meteen aankopen of dragen, maar ik vind ze wel iets hebben …

1 like

Maar de prijzen zijn er niet naast :hushed:

Deze vind ik wel leuk:

3 likes

Ik heb ooit een topic opgestart over Alexander Shorokhoff daar staan nog een paar andere modellen in ook.

2 likes