Ik had deze al eens op de webstek van Alpha gezien. Er stond bij dat het een gelimiteerde oplage was (400 stuks wereldwijd) en er stond ook niet bij dat hij nog besteld kon worden. Ik zoek al een tijdje naar een regulateur, dus dat was balen. Echter, er was een topic van @Luce:
waaruit bleek dat hij nog verkrijgbaar was. Reloxo had er nog een paar in verschillende kleuren. Meteen eentje besteld met witte plaat.
Een paar dagen later kwam hij binnen en ik dacht: “Is that all there is?” Niet bepaald meteen een klik, dus. Daarom heb ik ook even gewacht met er een NA aan te wijden.
Uiteindelijk bleek het bandje de boosdoener. Zat niet lekker, de gesp was moeilijk dicht te krijgen en het hield het horloge niet goed op zijn plek. Eerst nog wat zitten rommelen met een vlindersluiting maar dat was het ook niet. De knoop dus maar doorgehakt en op zoek naar een stalen bracelet. Dat bleek het ei van Columbus te zijn. Hij zit nu lekker en oogt naar mijn smaak veel beter. Er zullen er ongetwijfeld zijn op HF die liever een andere band hadden gezien, maar ik vind de combinatie geslaagd.
Het glas is bol en heeft lenswerking, waardoor onder een normaalhoek > ca. 70 graden de tijd niet meer kan worden afgelezen (zie foto’s). Ik vind dat niet hinderlijk, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op.
Hij krijgt nu de nodige wrist time.
Plaatjes!
Zo kwam hij binnen, op leer.
Ik vond dat hij er iel uit zag. Geen succes dus.
Na de bandwissel:
Wristshot:
Lenswerking van het glas.
Bedankt voor het kijken!
Grtz
Harold.