NA Baume & Mercier dresser zoldervondst

Haha, ik wilde zeggen ‘er staat toch echt automatic op de dial’ maar ik zie nu pas dat er Baumatic op staat :smile:

Dat had ik dan weer over het hoofd gezien (het is nog vroeg ;-)). Je hebt een horloge met het Baumatic 12820 micro rotor, een afgeleide van het Buren micro rotor uurwerk, vandaar het platte profiel.

Thanks!

Kun je misschien een video maken waarin het geluid hoorbaar is?

Ik zal het eens proberen!

Lijkt wel op een B&M die jaren gelden in een topic is genoemd.

1 like

Die schoonvader van mij heeft alleen maar meuk op zolder liggen, dat mag hij mooi zelf houden. Leuke vondst en dito aanwinst :+1:

3 likes

Ik heb een filmpje gemaakt, maar dat is niet toegestaan op te posten. Wel is het geluid daarom heel goed hoorbaar. Misschien kan ik het naar je prive mailadres sturen?

Het horloge houdt trouwens vrij goed de tijd, na handopwinding. Zo op het eerste gezicht beschouwd (± 60 min)

Wat een geluk dat het ook nog eens een mooi horloge is. Lekker clean met een mooie plaat. De kroon is even wennen.
Zoals al aangegeven door de meeste, wegbrengen en niet meer mee spelen.

1 like

Ik heb het filmpje gehoord, ik denk eerlijk gezegd dat het uurwerk gewoon los in de kast ligt. Zo’n micro rotor is een prachtig uurwerk en deze heeft zeker wat liefde nodig. Dus gewoon laten servicen en dan heb je er heel lang plezier van.

2 likes

Kijk dat is nog eens een fraaie zoldervondst!
Snel verzetten van de datum kan waarschijnlijk door bij 24u een klein stukje terug te draaien vaak tot 21u en dan weer vooruit.

Alles in Den Haag is van waarde!

5 likes

Yes yes :thumbsup:

Den Haag is een geweldige stad. Heb zelf nog even in de Pieterstraat gewoond :slight_smile: ik sluit niet uit ooit terug te keren naar Den Haag. Archipelbuurt is erg leuk wonen, strand in de buurt, top!

2 likes

Dit is geen aanname, dit is een FEIT!

4 likes

Yup…daar kunnen we niet onderuit…

Ik woon al 25 jaar in het prachtige Den Haag (en kom er al 42 jaar)

:crown:

2 likes

mooi hoor.

En 124 GULDEN voor een B & M: kom daar nu nog eens om :slight_smile:

1 like

Ik denk eerder dat dat de prijs van een reparatie of een beurtje was.
Het staat namelijk op een reparatiebonnetje van ID Swiss.

2 likes

Eindelijk eens iemand die Den Haag op waarde schat

1 like