Baume & Mercier Baumatic

Zoals beloofd een foto van mijn Baumatic met 25 steens roodverguld AS1700/01.
Baume & Mercier zou Baume & Mercier niet zijn als zij het standaard AS100/0`1 niet hadden opgeleukt.
Althans, er zijn stalen exemplaren van dit caliber toegepast in sommige B&M zoals er momenteel een exemplaar op MP te koop staat, maar mijn exemplaar heeft een mooi rood verguld exemplaar.
Standaard is de AS1700/01 17 steens, maar de B & M exemplaren zijn opgeleukt naar 25 steens.
Ik ben weer blij! :wink:

En ja, de verkoper had er geen passend bandje bijgeleverd, maar dat wordt binnenkort nog veranderd.

3 likes

Wauw, mooi horloge!! Veel plezier ervan.

Heel mooi! Ik ben benieuwd waar ze die extra steentjes hebben gemonteerd :slight_smile:

Geen idee, Martijn. B&M doet dat wel vaker. Bij m’n B&M-automaat met microrotor is dat ook het geval. Daar wonen 33 steentjes in, terwijl de basis Buren 1001(?) het ook met veel minder moet doen. Het zal wel net als bij IWC zijn, die de ETA’s ook verbetert c.q. laat verbeteren.

Norton Schreef:

Wauw, mooi horloge!! Veel plezier ervan.
Bedankt!

Van harte!

Blijft toch leuk om te zien deze tijdloze classics(tu)

Nice one Gerard (tu)

Prachtig horloge!
Heel veel plezier met het dragen!

Groet,
Werner

Mannen, bedankt voor de leuke reacties!
Vanmorgen op een passende 18mm struis van Officina Italia gezet

2 likes

Die staat hem prima! Proficiat nog.

Prachtig horloge zelf afgelopen week deze baumatic gekocht mooi klassiek vond ik

3 likes

5 likes

6 jaar later, en je klokkie is er nog. Ik heb altijd een zwak gehad voor Baume & Mercier. :heart_eyes: Komt denk ik door de naam.

1 like

Prachtig horloge. Tips waar dit soort spul nog wordt aangeboden?

Op ebay zie je regelmatig vintage b&m langskomen

Sterk ondergewaardeerd merk ( volgens mij ) en daarom ook niet zo duur als andere “grote” merken :smirk:
Hier eentje uit de collectie

1 like