NA: blauwe Seiko Pipin - die met dat vinnetje

Ik was al een hele tijd benieuwd hoe deze Seiko met dat gekke vinnetje er in het echt uit zou zien. Op de baai kwam deze blauwe 5M43-0D70 Pipin Ferreras voorbij, en toen was het snel bekeken. Vandaag aangekomen (samen met die SKA009 NA: Seiko SKA009P, het leek wel feest met al die pakjes… :slight_smile: ) uit Japan, helaas wel inclusief een fikse tik van de douane en PostNL.

Het blauw van de wijzerplaat is heel erg mooi, de band misschien een beetje te bling, we gaan experimenteren met alternatieven, en het glaasje mag vervangen worden, maar al met al een gaaf ding!

6 likes

Inderdaad, een leuke duiker met die vin. Dat vraagt om een haaie(vin) lederen bandje, misschien geen blauwe maar een grijze :fish:

Veel plezier ermee :thumbsup:

1 like

Daar zeg je zowat: http://www.cheapestnatostraps.com/products/genuine-shark-blue?variant=16587372677
Die zwarte heb ik al, is top. Goeie tip, dank!

1 like

He, nog een klok met die skeleton wijzers die de BFK en de Boss ook hebben
Mooi blauw

1 like

Mijn beste,

Veel plezier met deze eigenzinnige Seiko!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Wat een vreemde asymmetrische kast vorm! Rare bobbel bij de 8?
Heb je nog wat foto’s?
Niet van die band aub, daar kun je hier goed zien hoe vreselijk die is. :wink:

1 like

En ja, die band is wel heftig… :wink:

OK, wel met band, ‘full frontal’ gewoon omdat het kan:

Ik zag op google dat je aan de achterkant pas echt kunt zien hoe asymmetrisch de kast is. Zit daar nog een bedoeling achter?
Ik kwam verschillende modellen die kennelijk de bijnaam Pippin hebben, ook een zgn scubamaster
http://www.timekeeper.co.nz/viewtopic.php?f=20&t=2556

1 like

Gaaf, man! En je ziet 'm niet vaak. Supermooie wijzerplaat!

1 like

Achterkant:

Zijkant is trouwens ook mooi, lange gebogen lugs, lopen mooi langs de pols:

Nato:

Obris Morgan, na de photoshoot deze er weer opgezet:

Nylon dingetje, kleurt voorlopig nog wel het best:

Een zwarte band vind ik niet werken, dus keuze is staal of blauw, denk ik. Jubilee lijkt me ook wel kunnen, maar die lugs zijn wel een dingetje dan, aparte vorm. De blauwe haaienleren band -zie boven- heb ik gisteren besteld.
En de originele band is wel belachelijk comfortabel om te dragen trouwens.

Erg weinig ruimte tussen de lugpen en de gebogen kast, klopt dat?

1 like

Juist veel ruimte, en ik denk dat een eenvoudige rechte Jubilee teveel ‘naar beneden’ uitkomt.

Jammer van de krassen in het glas, maar die OM staat goed, vooral in 't zonnetje (dat nu weer weg is natuurlijk)…