Review: Citizen NY0040-17L

Proficiat. Fijn duikertje. Mag ik vragen waar je vandaan hebt dat Citizen stopt met deze lijn?

gr, HJR

Rumours op WUS en Youtube, en het feit dat deze buiten de EU naar ik lees en ervaar, slecht verkrijgbaar is. Geen officiƫle bevestigingen dus, maar als je wat zoekt zie je inderdaad wel dat buiten bij ons in Europa, waar zwart en blauw nog verkrijgbaar zijn, ze in de rest van de wereld out-of-stock zijn bij de reguliere zaken en ze enkel nog met serieuze premium-prijs aangeboden worden op Ebay en dergelijke.

1 like

Blijft toch ook echt een icoon, wat mij betreft in dit segment Ć©Ć©n van de mooiste duikers.
Veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met je nieuwste aanwinst!!
Ziet er prima uit!!
Veel draag-plezier met deze robuuste zeebkonk!!

En voor straks: ā€œBuona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

En euh, wat is deze ā€œcodeā€?
Puur fictief natuurlijk :joy:

Zodra het metalen ā€˜reepjeā€™ naar buiten steekt kun je dit indien nodig voorzichtig met een tangetje verder uittrekken.

2 likes

Hallo iedereen,

Even een aanvulling op dit topic.
Na een tijdje de lefty rond de pols te hebben op het blauw siliconen bandje van Citizen

dat eigenlijk wel best comfortabel zit maar niet helemaal mijn ding is, vandaag de originelen stalen band op maat gemaakt voor dit horloge. Het bandje is conform een horloge uit deze prijsklasse maar vergelijkbare Seikoā€™s zoals de SKX met zā€™n originele Jubilee vind ik toch net iets beter afgewerkt dan dit exemplaar.

Begrijp me niet verkeerd, het is best een leuke band, maar met die goedkoop aandoende slotschakels doet deze me iets te blikkerig aan en de ratcheting clasp klikt niet in alle posities even vertrouwd vast. Morgen eens uitzoeken bij daglicht of we daar iets kunnen aan verbeteren.

Dit soort schakels bedoel ik dus.

Resultaat mag er zijn, blij dat ik voor het setje met de rubber- en metalen band gekozen heb.
Mocht ik onverhoopt het stalen bandje beu worden kan ik nog altijd een mooie aftermarket band uitzoeken en zien of er eventueel iets bestaat met passende endlinks Ć  la Strapcode voor dit horloge.

Het resultaat :smiley:

Wat een sunburst :sunglasses:

Helemaal tevreden van deze betaalbare automatische duiker van Citizen!
Denk dat dit een blijvertje wordt in de collectie.

Bedankt voor het lezen!

John

8 likes

Mooi horloge, ik gen al tijden op zoek naar de full lume versie maar die zijn nergens meer te vinden idd. Vind de blauwe ook erg mooi, veel plezier ermee! :+1:t2:

Bedankt. Alleen blauw en zwart zijn nog verkrijgbaar in de EU voor zover ik weet. Rest van de wereld niet veel beter.
Er zijn wel nieuwe limited editions in onder andere goud en pepsi bezel maar deze zijn Asia-only dacht ik.

Klopt, was van de week een topic over toevallig:

Maar de nieuwe kleuren zijn niet echt mijn forte. Vind die jij hebt mooier eerlijk gezegd :+1:t2:

1 like

Ook dik tevreden over deze daily beater, prijs kwaliteit is boven verwachting.

1 like

die zwarte heb ik gehad voor de blauwe en ik kan je zeggen als je van een mooie diepte in de wijzerplaat houdt dan is de zwarte niks. Het blauw heeft een mooie sunburst, de zwarte is gewoon zwart. Verders echt een heerlijk horloge, zit perfect op de pols en die bracelet is echt fantastisch. Beter dan seiko in zelfde prijsbereik voor wat ik tot nu toe gezien heb + het verstel systeem is heerlijk simpel oftewel zit altijd goed.

1 like

gefeliciteerd met je aankoop ,zat destijds te twijfelen tussen deze en de SKX :thinking: het is toen de 009 geworden. Maar wie weet ooit in de toekomst :grinning:

1 like

Ze zijn verschillend genoeg om naast elkaar te liggen in mijn horlogedoos. Heb ook wel mā€™n portie SKXā€™en in bezit gehad. Het begin te jeuken om er terug eentje aan te schaffen :wink:

1 like

Ik heb ze beiden, beiden hebben elk hun sterke punten, maar toch heb ik een lichte voorkeur voor de Citizen in deze prijsklasse.

7 likes

Volgens iemand op FB wordt de NY0040 al sinds een eeuwigheid gemaakt. Zijn oudste is van '80 zegt hij.
Kan iemand dit bevestigen?

De Ny0040 was geintroduceerd in 1997 dus dat klopt niet.

1 like

het uurwerk die erin zit bestaat al wel langer dat wel

Tadaa :grin:
https://www.horlogeforum.nl/t/citizen-ny0040-09w-full-lume-te-koop/179340

4 likes

Thanks voor het meedenken! Maar er zitten veegjes op het glas en de tabel op de band is versleten. Als neuroot trek ik dat echt niet :joy: Ik had laatst bijna een NWT te pakken voor $310 via EBay maar werdt vlak voor de veiling afliep overboden terwijl ik bij mā€™n kind zā€™n voetbaltraining was. Ik zoek nog even verder maar onwijs bedankt in ieder geval!

Mvg, Ray