NA dankzij HODINKEE

HODINKEE komt vaak met limited editions/samenwerkingen met grote merken. Verschillende horloges hiervan zijn in mijn ogen erg cool, maar deze zijn vaak ook goed aan de prijs. Nu hebben ze in het verleden al enkele samenwerkingen met Swatch ook getoond en vorige week kwam er weer 1 voorbij.

Kort verhaal kort: cool imho. Dus direct deze Swatch Sistem51 HODINKEE generation 1986 besteld.

38 likes

Toffe aanwinst!

1 like

Leuk horloge, proficiat! :+1:

1 like

Ziet er cool uit idd, gefeliciteerd. Ze waren zeker ook weer snel uitverkocht?

Dat is serieus een coole Swatch!
Een automatic staat op de achterkant. Maar ik zie geen rotor oid?

Het Sistem51 uurwerk van Swatch zelf. Hier enige info: https://shop.swatch.com/nl_nl/collections/sistem51-automatic-c111.html

Ja, ik stuurde mijn broer de link door met de vraag of het niet ook iets voor hem was, maar toen hij keek waren ze inderdaad al uitverkocht. Geen idee hoeveel stuks er in totaal van zijn gemaakt overigens.

1 like

De rotor is gedeeltelijk doorzichtig, zoals hier te zien: https://shop.swatch.com/nl_nl/collections/sistem51-automatic-c111.html

Ik moest er zelf ook even goed naar kijken, haha.

Mijn beste,

Blijven aantrekkelijke horloges, Swatch!!
Goed hoor!!
Ik wens je er een energieke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi ding, leuke ltd. Swatch vind ik een ondergewaardeerd merk. Er zijn ontzettend leuke horloges en ze zijn qua prijs/prestatie eigenlijk altijd prima in orde .
Veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Gaaf! En inmiddels steeds meer een cult-horloge aan het worden in de community.

Mooie foto’s! Geniet ervan!

1 like

Heel mooi!

1 like

Deze is leuk!

1 like

Alleen jammer dat het een wegwerphorloge is.

Veel draagplezier :+1:

1 like

Een wegwerphorloge? Verklaar je nader.

Door de constructie is (was) het niet mogelijk om het horloge open te maken zonder ook het uurwerk of de kast kapot te maken, vandaar de term wegwerphorloge.

Kleine disclaimer, dit ging op voor de eerste generaties, ik weet niet 100% zeker of dit nog steeds zo is.

Interessant, dat wist ik niet. Ik weet ook niet hoe het met de eerste versies zat, maar aan de achterzijde lijkt er een soort van uitsparing te zitten waardoor de achterzijde van de kast gehaald kan worden. Ik merk het anders tzt wel, haha.

1 like

Ik heb in 2014 een sistem51 gekocht toen ie met uit was. Nooit bij nagedacht dat ie niet open kon. Nu bouwt hij geen gangreserve meer op en zit ik met een nutteloos voorwerp, die net zo goed in de prullenbak kan. Zonde

Hey supertof, origineel ding ook! 1986 is sowieso een goed jaar :grinning: