NA: Grand Seiko SBGA 211 (Snowflake)

Pracht van een aanwinst .

1 like

Schitterend horloge. De wijzerplaat is ongeëvenaard. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig!! Gefeliciteerd met deze aanwinst

1 like

Gefeliciteerd Tom. Het blijft een pareltje die plaat! :ok_hand:

1 like

Smaakvol. :ok_hand:

Op die eerste foto dacht ik eerst dat het een nieuw model was met faux patina lume op de wijzers en indexen, maar na een tweede blik bleek dat de reflectie. Zou ik ook niet lelijk gevonden hebben, een beetje gekleurde lume, maar zonder is hij ook al niet te versmaden.

1 like

Goed om te lezen, aangezien jij volgens mij iemand bent die dit beter kan beoordelen dan ik, omdat je meer upmarket horloges (gehad) hebt.

Inderdaad, maar een tijdje gelezen heb ik gelezen dat ze met een bepaalde vorm in het uurwerk wel een verwijzing naar een bergketen hebben gemaakt, dat vond ik dan wel weer leuk.

En de naar binnen lopende zijkanten. Overigens vind ik de brushing van de lugs ook mooi. En ook al heeft de kast niet de scherpe GS facetten, vind ik het toch een zeer geslaagde kast, ik denk met name door die naar binnen lopende zijkanten waardoor het horloge niet heel ‘massief’ overkomt.

1 like

Mooi man, gefeliciteerd met die klassieker!

Ik hoef er verder ook niks over te zeggen, want ja, het is tenslotte de Snowflake. Hij is wel veel sportiever van kast dan je meeste GS keuzes tot nu toe, dus ik ben benieuwd of hij beklijft.

Da’s volgens mij de handwinder, maar OK.

Ik vind het uurwerk van de Snowflake wel cool. Simpel, maar retestrak afgewerkt.

1 like

Mooi Tom. Weer een prachtige aankoop. Was nog aan t bijkomen van defy.

1 like

Ook de 9R65 spring drive, zie dit topic:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!!!

1 like

Proficiat met dit prachtige horloge! Veel draagplezier!

1 like

Heel erg gave NA weer.
Ik weet het , hele andere klasse maar als m’n Sarx ooit weggaat dan is het omdat er zoiets in de plaats komt.
Mooi man :+1:

1 like

Gefeliciteerd Tom met je nieuwe aanwinst, draag m met veel plezier!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi Tom! Veel plezier ermee, hoop dat het een blijvertje wordt.

1 like

We missen natuurlijk een wrist shot!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Prachtig horloge.

1 like

Top. Dit blijft toch een icoontje!

1 like

Valt mee hoor. Deze heb ik o.a. ook gehad:

image

image

GS-en komen en gaan, maar mijn 231 heb ik al een tijdje en ik denk dat deze Snowflake het ook goed gaat uithouden.

6 likes