NA: J. Doedel watch No. 002

Mijn beste,

Goed gedaan zeg!!
Het is een aantrekkelijke creatie geworden!!
Robuust, speels en functioneel!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een Omega wijzerplaat is een Rolex kast, jij durft! :wink:

1 like

Dat is het nadeel, je kan weinig vinden wat geen “hommage” is. Alle aangeboden kasten zijn kopieën van andere merken. Het enige wat kan is een fliegerkast, maar dan wordt de keuze zo beperkt… En dat zullen ook kopieën zijn.

1 like

Cool! Ja dit heeft beslist wat :+1:

1 like

Hahahaha… Prachtig! Hulde, hulde, driewerf hulde. Leuk verhaal, leuke foto’s, leuk gedaan, ik moest lachen.

Het horloge doet het voor niet zo goed. Dat zit 'm in de slab-sided kast, de lange lugs, de pvd coating en de kleur van de datumschijf.

Maar daar kan ik geen grote bakkes over opzetten, want ik knutsel het zo niet in elkaar. Stuurlui en wal en zo.

Chapeau, chapeau, chapeau. :+1:

2 likes

Klopt Kay, met name op AliExpress is dat het geval. Een alternatief is om rond te neuzen op eBay, waar meer verschillende kasten worden aangeboden. Soms NOS, soms tweedehands. Je kan ook een “watch for repair” kopen en daar zelf een nieuw uurwerk met wijzerplaat en wijzers insteken.

1 like

Dankjewel!

Moest even duckduckgo-en. Je bedoelt plat aan de zijkant?

Ja, ik was ook verrast toen ik dat zag in het echie. Blijkbaar is dat toch echt een kenmerk van de Tudor Black Bay kast. Dat zul je dan ook wel.geen mooie horloges vinden.

Eerlijk gezegd, ik had zelf ook liever een zwarte datumschijf gehad, waarvan ik de cijfers dan had ingekleurd. Maar kon geen uurwerk vinden met zwarte datumschijf, of een losse zwarte schijf om de witte te vervangen
Een alternatief wat ik tegenkwam is zo’n ding
s-l400
Die je dan op je datumschijf moet lijmen. Maar ik kon me niet bedenken hoe ik alles dan nog passend zou moeten krijgen. En voor $16 vond ik het een te duur geintje om te proberen.

Maar als je alleen de kast en datumschijf niet trekt, dan vind je blijkbaar de nato, wijzerplaat en wijzers wel mooi (of in ieder geval niet lelijk), dat maakt 3 uit 5 en dat is nog steeds een voldoende. Die steek ik gewoon in m’n broekzak hoor!

Zou het iedereen willen aanraden om wel eens een keer een horloge in elkaar te zetten. Je krijgt namelijk nog meer waardering voor echte horlogemakers!

4 likes

Bijzonder geslaagd weer, deze tweede Jean Daudèl. Petje af! :ok_hand:

2 likes

Mooi, ik vind 'm geslaagd!
Respect voor de huisvlijt :ok_hand:

1 like