NA: JLC met verkeerde band. Wat doe ik ermee?

Vandaag heb ik deze JCL aangeschaft.

Eigenlijk met gouden band. Zo dus:

Maar wat doe ik met de band?
Het is origineel van JLC, dus eigenlijk zonde om te laten smelten.

Maar het horloge bevalt me beter met een leren band.

En ik denk, dat ik van een liefhebber van het merk er wat meer voor kan krijgen of sla ik daarmee de plank mis en moet ik de band gewoon maar voor oud goud verkopen?
Wie weet wat wijsheid is?

3 likes

Band in de la doen, zodat de set compleet blijft. Anders voor een appel en een ei aan mij verkopen :wink:

6 likes

Ik ben gek op JLC en vind dit horloge veel mooier op de gouden band!

7 likes

Zou hem dan wel zelf houden of de band zelf verkopen. Niet omsmelten dat is zonde!

En trouwens erg mooie klok :grin:

2 likes

Geweldig ding, heerlijk foute 60ā€™s look, moet juist op die gouden band! Blijft ā€œweinig van overā€ aan leer IMOā€¦ Zeker niet wegdoen, krjg je spijt van - en denk aan de flipper-value! Kun je 'm weer compleet verkopen.

1 like

De set compleet houden en de band dragen die jij het fijnst vindt. Dat zal een mogelijke verkoop zeker ten goede komen. Omsmelten is zonde, krijg je een paar honderd euro en een dergelijke band is niet meer te vinden.

1 like

Heel mooie klok. :thumbsup:
Het bandje er gewoon los er bij houden, zo hou je de set compleet.

Houden!

Smaak is veranderbaar en onderhevig aan de invloed van tijd!
Wie weet ga je er later toch meer sympathie voor ontwikkelen en dan wil je hem nog in de la hebben liggen!

Nooooit wegdoen, anders heb je een incompleet horloge.

Ik ben in bijna alle gevallen voor leer, maar de gouden band bij deze klok is prachtig. Niets meer aan doen.

Leuk juist dat de gouden band er nog bij is, die zijn meestal stuk en gesmolten, Zou hem niet weg doen maar als je hem gaat verkopen zal hij niet veel meer dan de goudwaarde opbrengen vrees ik.

Gewoon er op houden of op zijn minst bewaren.

Gefeliciteerd. Ik weet uiteraard niet wat je voor de combi betaald hebt, maar die band zou zo maar eens net zoveel waard kunnen zijn als het horloge. De twee complementeren elkaar, dus nooit wegdoen. Althans, alleen samen met het horloge. Als je het toch te gelde wilt maken, verkoop het dan op het forum. Ik zou het persoonlijk een schandaal vinden als je 'm om laat smelten. Dat gezegd hebbende, zou ik de band er op houden.

2 likes

Mooi hoor. Ik vind de kast wat ā€˜dunā€™ of ā€˜ielā€™ lijken op leer (als dit ergens op slaat). Het ziet er op de gouden band uit als meer horloge.

Dragen op de gouden band! Imho veel mooier dan op leer.

en Maurits, ben je al overtuigd ?

Gewoon inleveren en cashen :flushed:

Omsmelten en in 1 avond wegzuipen in de kroeg

3 likes

Heren bedankt voor de input.
De meesten bevestigen, dat de originele band erbij moet blijven.
En bovendien heb ik vastgesteld, dat een leren band aan dit horloge moeilijk te bevestigen is, de pushpins zitten heel dicht tegen de kast aan.

Maar ik heb al een horloge met gouden band en dat lijkt me wel genoeg, dus ik denk dat deze er weer snel - maar kompleet - uitgaat.

@Zeemeester: Dat wordt dan wel een kater als een tijger

2 likes

Je miet het ook niet alleen opzuipenā€¦ Beetje delen met je ā€œmatenā€!