NA: Modded SKX007

Na mijn vorige SKX 007 in de gracht te zijn verloren (SKX in de gracht 😢) was het tijd voor een nieuwe duiker.

Na een zoektocht van kostbaardere horloges zoals een black bay 58, omega smpc of misschien een sinn 104 wou ik het eerst maar weer proberen met een SKX007 met wat modificaties.

Al enigzins bekend met het modden van de SKX (SKX007 insert mod guide) wou ik het nu toch wel groter aanpakken met oa een nieuwe wijzerset, saffierglas en een andere bezel en bezel insert.

De bezel insert ging destijds nog wel maar eigenlijk wil ik een andere wijzerset erop en het liefst dan ook maar saffierglas erin. Modificaties die niet zonder gereedschap zoals een pers en wijzer afnemer uit te voeren zijn.

Ik heb dit gereedschap niet maar gelukkig was @Jeranimo zo vriendelijk om dit vandaag voor mij uit te voeren.
Met een kopje koffie bij Jeroen thuis heb ik aandachtig meegekeken hoe het horloge uit elkaar gehaald werd en de nieuwe onderdelen erop gezet zijn.
Ik ga nog even opzoek naar een andere band, denk dat een oyster of jubilee bracelet er net iets mooier op staat dan de 2tone nato.

Jeroen bedankt voor je tijd en de geslaagde mod.

van:

Naar:




16 likes

Slim om er nu een nato op te zetten. Dan verlies je je horloge minder snel. :grimacing:

De Seamaster wijzers vind ik overigens wel tof op een skx. Eerste keer dat ik dit zo zie. :ok_hand:t3:

2 likes

Gaaf gedaan! Leuk ook dat iemand van het forum je heeft geholpen.
Zijn die wijzers wel goed af te lezen?

Na een halve dag gedragen te hebben vindt ik het nog geen probleem. Ik zie wel dat deze SMPc wijzers van nature minder duidelijk zijn dan die full lumed SKX wijzers. Maar voor de looks vindt ik dit mooier :slight_smile:

1 like

Staat hem zeker goed. Mooi dat ze ook goed af te lezen zijn👌🏼

:ok_hand:t4:

Dikke oyster erbij…klaar.

Mijn beste,

Een geslaagde creatie!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

yep ,mooi geworden

Ja, mooie mod. Geslaagd!:+1:

Mooi gedaan! Veel draagplezier! :smile: :+1:

Heel veel plezier met je skx, leuk om mijn eerste mod project voor iemand anders te doen. Goed om te zien dat je er plezier van hebt.

1 like