NA ? Nee hoor, "gewoon" terug duiker

Wellicht heb je ze gelezen of gereageerd maar hier het volledige verhaal in volgorde;

Maanden terug kocht ik een duikhorloge van Prisma in belabberde staat.

http://www.horlogeforum.nl/t/na-prisma-super-waterproof-20-atmos

Met @HorloG maakte ik een afspraak dat hij zou kijken of hij te redden was en in ruil daarvoor werd een Rus meegezonden. (werkt het alarm al ??) Het resulteerde in een Full-Size verslag van demontage en montage en de nodige tussenstappen waar mijn bewondering daar voor ik niet onder stoelen of banken steek !

http://www.horlogeforum.nl/t/full-service-prisma-submarine-20atm-eta-2783/88081

Gisteren lag er een pakketje op de deurmat met daarin een compleet getransformeerd horloge die inmiddels al een paar uur om de pols zit.

Hoewel het formaat niet fors is, komt hij op mijn smalle pols prima uit de verf en ben ik “a happy camper”. Dank je wel Geert voor je genomen moeite, tijd en uiterst leerzame en uitgebreide service verslag! Ik hoop met een van de dagen die @Koen gaat organiseren dat ik wellicht ook eens iets in die richting kan gaan doen !

11 likes

Graag gedaan Walter! :slight_smile:

Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt.

Het andere horloge liep eigenlijk al meteen maar moet wel geserviced worden. Maar dat is voor een volgende keer…

1 like

Veel plezier met de aanwinst, die inmiddels al aardig beroemd is op dit forum dankzij het mooie topic. :smile:

1 like

De stoute schoenen aangetrokken en een mail naar Prisma gestuurd. Netjes antwoord gekregen en ben benieuwd of er nog iets uitkomt.

Hartelijk bedankt voor het delen van het fantastische artikel over dit vintage Prisma horloge.
Voor ons was het ook echt een genoegen om de foto’s te zien en meer te lezen.

Wij hebben het merk Prisma 2 jaar geleden overgenomen van de failliete groothandel Aurum / Siebel Juweliers.
Helaas hebben wij bij de overdracht geen informatie ontvangen van horloges ouder dan 10 jaar.
We zijn wel bezig zo veel mogelijk van deze rijke Prisma historie weer opnieuw vast te leggen (en ook weer nieuwe automaten in het assortiment op te nemen).
Ik heb uw aanvraag doorgestuurd naar enkele oudere juwelierszaken. Als ze meer kunnen vertellen over uw horloge, laat ik het direct weten.
Hopend op uw begrip en nog veel draagplezier gewenst!

Fijne avond en vriendelijke groet,
Prisma Horloges
George van Ekeren

En @HorloG heeft er een pluim bij !

2 likes