NA | Omega Speedmaster Pro (ref. 311.30.42.30.01.005)

Ongelooflijk. Maar ach ja. Het blijft serie productie… :sunglasses:

1 like

Was een dweller met een ‘S’ in de kroon (dat gebruikte ze ‘vroeger’ als indicatie voor vervangen glaasjes). Deze was dus handmatig verkeerd gezet, bij een onderhoudsbeurtje. Gewoon slordig.

Bij de Speedy zie ik het trouwens op foto’s op het web alle kanten op gaan. Denk dat jij gewoon een soort van mazzel hebt dat 'ie keurig recht staat. Je bent daarin niet alleen hoor, maar ik gelukkig ook niet. Zie ze zelfs ondersteboven, … :wink:

2 likes

Ach ja. Het is maar een detail. Zo spannend is het natuurlijk ook niet :beers:

1 like

De mijne

4 likes

Zo lang het geen andere band betreft, ik dus gewoon de ‘eigen’ stalen band kan blijven gebruiken, ben ik zeer benieuwd. Thanks!

Allereerst nog gefeliciteerd met je prachtige Speedy. Zoals beloofd, bij deze de foto’s.

Er zit een afternarket gevouwen stalen band om maar het gaat om het kleine tussenstuk.Hierdoor heb je extra verstel mogelijkheden bij je stalen band. Zolang de breedte goed is is dit op iedere stalen band toe te passen.

1 like

Dank je wel voor de moeite! :ok_hand:

Kan er kort over zijn, dat gaat 'm voor mij niet worden. Sowieso denk ik niet dat dit gaat werken, vanwege het schroefsysteem wat de nieuwe band [STZ004195] heeft. Overigens een halve link zou ‘het wereldprobleem’ direct oplossen voor iedereen die er last van heeft, maar die is niet origineel te krijgen voor deze band. Kan wel ‘gemaakt’ worden door met boormachines enzo aan de slag te gaan, maar dan klopt het voor mij ook niet meer.

Ik wil graag alles zo origineel mogelijk houden en heb inmiddels, vanwege de bizarre prijzen, ook besloten om de sluiting laten zoals het is. Ik vind de sluiting namelijk ook wel erg mooi met de bijpassende inscriptie enzo. Die vervangen vind ik zonde.

Kortom, ik laat alles zoals het is. Het went. :sunglasses:

4 likes

Nog even reageren op die waterdichtheid, heb niet alle posts gelezen maar: Speedy’s zijn maar zéér beperkt waterdicht. Een goede kennis heeft zo’n 44,25mm Speedy met waterschade moeten wegbrengen na het zwemmen, dat ding was een paar maanden oud.

En 50 meter wil onder geen enkel beding zeggen dat je er 50 meter diep mee kan duiken. Meen ooit een filmpje gezien te hebben waar dit werd uitgelegd. Zwemmen zou ik persoonlijk al niet doen. Pak idd gewoon je SKX ofzo.

1 like

Check! :ok_hand:

Als we dan toch met ‘al besproken zaken’ bezig zijn, hier voor diegenen die het aangaat nog even een plaatje van hoe de band bij mij ‘hangt’ vlak voor of over de knokkels. Net een tikje te ruim, maar ook net geen hele schakel en dus niet op te lossen zonder andere sluiting of (‘aftermarket’) geklus. Ziet er overigens erger uit dan het is hoor.

Ik heb zelf de saffieren uitvoering, ik weet niet of daar ook een omega teken op staat
Ook doe ik hem zelfs af bij handen wassen en om te zwemmen hebben we toch zeker allemaal wel een skx of gshock liggen.

1 like

Allereerst, wat een ontzettend mooie uitvoering heb je! Ik vind dat doorkijkje naar het uurwerk ontzettend mooi en zou willen dat ik dat ook had, maar dan wel met hesalite aan de voorkant. :wink:

Staat op je rode ‘pictogrammen’ kaartje. Bestendig tot 5 bar / 50 meter. Wat @Neyra schrijft, klopt. Je moet er zeker niet mee gaan duiken en ook je gezonde verstand gebruiken.

Er is verder al héél erg veel over geschreven, hier op HF maar ook elders en iedereen vind er wat van en natuurlijk gaat het ook wel eens ergens mis. Ik wil dat liever niet weer gaan herhalen in mijn NA-topic.

Omega is voor mij maatgevend en dit is wat zij er over zeggen:

5ddacf7ee57c22cd483c4e6a49a15e047f628fd1_1_673x499

Punt.

1 like

Even een euro muntstuk op de caseback plakken voor de mcgyver oplossing:grin: :grin:

2 likes

Je gelooft het niet maar ik kreeg dus serieus een PB met dat voorstel, paar dagen terug! Was wel een twee Euro munt, kennelijk iemand met een dikke portemonnaie. Hilarisch! :rofl:

1 like

Kan je niet iets onder je huid implementeren, zonde van je Omega anders

1 like

Je hebt gelijk, het zal heus wel kunnen, maar ook met mijn submariner doe ik erg voorzichtig,
Daarom heb ik goedkope horloges de ik overal voor gebruik.
Een versie met hesalite en doorkijk is er vroeger wel geweest.
Het uurwerk in de saffieren versie is iets anders dan de hesalite uitvoering.
Het uurwerk is gedecoreerd en er zit geen kunsttof onderdeei in.

Klopt, jij hebt de 1863 en ik de 1861. Nét even anders/mooier afgewerkt, vanwege het feit dat je hem kan zien. Ik vind het fraai!

Doe ik met al mijn horloges. Ik heb een hekel aan gebruiksporen. Rare tik, maar ik heb er last van. Leg geen doekjes neer om krassen te voorkomen ofzo, maar ik let wel op. Met een sub ga ik overigens wel gewoon van de duikplank hoor. Om die nou af te doen tijdens de afwas is een tikje overdreven, … :wink:

1 like

Klopt, maar ik heb wat G-Shocks en wat seiko duikers, de sub is voor mij een dresser, die het wel allemaal kan maar niet hoeft.

1 like

Nog(maals?) gefeliciteerd met deze aanwinst! En als je de doos al zat bent, kan je er altijd nog wat leuks mee doen, je kent 'm wellicht nog wel.

5 likes

Ik zag (op WUS geloof ik) een making-of van zo’n doosje. Ik krijg er best wel de kriebels van, … om gelijk te gaan klussen enzo! Maar mijn horloges van waarde liggen buiten de deur en thuis hou ik slechts een 1-stuks collectie voor om de pols en wat goedkope rommel … waarvan onlangs, tijdens een inbraak, de helft is gestolen. :see_no_evil:

Zo’n doos is dus een tikje overdreven voor mij, maar wel érg mooi! Mijnes ligt trouwens in de kast, met alle Omega rommel erin. Gebruik ik toch niet. :wink:

1 like

Dat is balen, inbraak pffff…
Ja deze horloges liggen ook niet thuis hoor, was gewoon voor de foto. Ik bewaar er de stalen en lederen banden in. Omdat de doos op zolder lag te verstoffen heb ik er maar wat nuttigs mee gedaan. De Moonwatch gaat toch nooit weg. Val er altijd op terug.

1 like

Daar ben ik ook zeker van, maar toch ik gekozen voor andere stalen banden, die ook op de Speedmaster hebben gezet. Je kan eventueel kiezen om nog een 1998 band op de kop te tikken. Deze zit er exact hetzelfde uit maar heeft pinnetjes zonder de boutjes. Daar kan je wel een halve link van de Seamaster aan vastzetten. Maarja, dat wordt dan ook een operatie van een paar honderd euro voor de band en paar tientjes voor die halve schakels.

Ik blijf het belachelijk vinden hoe slecht die band op maat te maken is. Daar hadden ze echt beter over na moeten denken. Prima, slechts 1 microstand erbij, maar lever dan ook halve schakels. Net als met de oudere generaties Seamaster 300m. Ik heb al wel vernomen dat de nieuwe 3861 Moonwatch een ander type band krijgt, hopelijk hebben ze er van geleerd. Ik heb een IWC uit 2012 gehad en die had al een zeer knap gemaakte microadjustment “on the fly”, nog voordat Rolex dat had.

Ik draag mijn Moonwatch trouwens op een 1479 band. Oldschool, maar wel een echte Speedmaster band (staat ook op de sluiting). Loopt netjes af van 20mm naar 16mm en de schakels passen veel beter bij de kastdikte dan die bonk staal van de 1958.

3 likes