Omega prijsverhoging vouwsluiting met micro verstelling

Kreeg gisteren de vraag voor een Omega vouwsluiting met micro verstelling en was hiervoor even het een en ander aan het uitzoeken.

Zie tot mijn verbazing dat Omega per 1-1-2020 de prijs van deze vouwsluiting maar weer eens fors verhoogd heeft :disappointed_relieved:

De adviesprijs voor de losse sluiting was bijna € 100,00 en is nu voor de 3 en 6 standen ruim
€ 230,-

Vermoed dat ze doorhadden dat er wel erg veel verstelbare sluitingen verkocht werden en dat ze de prijs hiervan gerust meer dan verdubbelen konden… De in 3 standen verstelbare sluiting is in 2 jaar met meer dan 350% duurder geworden, deze was eerst goedkoper dan de 6 standen.

5 likes

Ik hoop dat die van mij het een lange tijd volhoudt… :sweat_smile:

Volgens mij lag het eerder rond de 150 euro?

Nee hoor, ben een erkend Omega service atelier en de prijs van € 96,60 was de losse prijs voor de vouwsluiting zonder extra schakels.

Dus niet de bekende juwelier marge erover :roll_eyes:

4 likes

@jvk_1971, lees je even mee :wink: … bizar!

Voor de volledigheid, betreft deze sluitingen:

117STZ004666 - adjustable to 3 positions. Without diver extension.
117STZ001154 - adjustable to 6 positions. Without diver extension.
117STZ001159 - adjustable to 6 positions. With diver extension.

Toch André?

Klopt deels, de 6 standen met duiker verlenging [ 117STZ001159 ] had ik nog niet opgezocht en deze is zelfs nog kostbaarder geworden. Hiervoor wil Omega ruim € 255,00 ontvangen.

De 117STZ004666 en 117STZ001154 zijn ruim € 230,- p/s.

1 like

Nou dan heb je geluk gehad als je het een tijdje geleden besteld hebt (en diegene die mijn setje heeft overgenomen, toch @Selie :wink: ). Ik zal het ook nog even navragen bij Juwelier Punte (Ruud).

2 likes

André, zou je aub ook kunnen nakijken wat de prijs/prijsverhoging is op de titanium versies met micro verstelling?:

117TIZ004664 (met ext.)
117TIZ001151 (zonder ext.)

Dankje alvast!

Vermoed dat die dezelfde prijzen hanteert, als ze ook ‘Omega service atelier’ zijn. Ik ga er trouwens eens een bakkie doen als ik in Utrecht ben, hoor er veel goeds over.

Ik laat het voor nu in ieder geval even schieten. Inmiddels begin ik aardig aan de losse band te wennen en ik heb er alles bij elkaar (nog) geen 350 euro voor over. Max. 200. Ken mezelf, een/dit horloge kan ook zo maar weer ingeruild worden voor iets anders en die meerkosten verdien ik nooit terug. Deze sluiting heb ik indertijd bij mijn SMPc ook niet kunnen meenemen in de verkoopwaarde, was ook een weggevertje. :wink:

1 like

Zit je goed, de Titanium 117TIZ004664 kost nu € 442,- en de 117TIZ001151 wordt verkocht voor slechts € 419,-.

Weet de oude prijzen van deze niet.

1 like

Bedankt André.

Gelukkig ben ik voorzien :yum:

Op de Speedmaster de sluiting met 3 verstel mogelijkheden en op de Seamaster de sluiting met 6 verstel mogelijkheden en duikextensie :sunglasses::+1:

2 likes

Ze zijn van de trap geflikkerd bij Omega man man man. Prijzen ff meer dan verdubbeld. :crazy_face:

Nja ik moet niet zeuren. Prijzen van een (gouden) Lange sluiting kost bijna een bb58…

Niet ruim maar inderdaad 230,07 euro als adviesprijs (dus prijs die je bij de dealer betaalt) dat is een flinke verhoging! Kreeg het net door van Punte. Het wordt natuurlijk niet meer gebruikt op de reguliere Omega banden dus wellicht hebben ze een nieuwere kleinere batch moeten maken als nieuwe voorraad. Of ze zien overal geld in in 2020.

2 likes

:point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2:

2 likes

Tja, ze moeten die LE’s toch ergens van financieren :grin:

1 like