[NA - Rectificatie] TT DJ 16013

Misschien herinneren jullie je dit topic van december 2018. Daarin heb ik het genoegen gehad te mogen test draaien met een 16013 en deze op emotie te vergelijken met mijn 16030, dat waren nog eens tijden.
In dat topic doe ik onderstaande uitspraak;

Hier moet ik op terugkomen. Ik hou nog steeds niet van half werk, maar inmiddels zie ik two tone niet als half werk. Sterker nog, ik ben overstag gegaan. Tijdens mijn ontdekkingsreis door horlogeland ben ik er ieder geval achter gekomen dat ik niet zo spastisch hoef te doen. Niet elke aankoop moet een partner voor het leven worden. Niet moeilijk doen, gewoon doen. Inmiddels weet ik dat een aantal kernwoorden welke binnen de sweetspot vallen; Rolex, 5 digit en de afmeting van 34 tot 40 mm.

Nadat mijn stalen Datejust (16030) het pand had verlaten, heb ik de overstap gemaakt naar een 18k gouden Rolex, in dit geval een Date. Ik vind het geweldig, de combinatie van Rolex en 18k goud. Je moet er voor open staan, maar ik voel het. Ik voel de magie om de pols. :point_down:t2:

De oplettende HFā€™er heeft al lang in de gaten dat de Date met @jurk een liefdevoller baasje heeft. Dat ligt niet aan haar, maar aan mij. Blijkbaar (en eigenlijk wist ik het al lang) ben ik geen leerdrager. Een horloge op leer is niet aan mij besteed. Ik vind het mooi en kijk er graag naar, maar dragen doe ik het liever niet. Destijds nog een bracelet voor de Date op de kop getikt, maar de kleur van de bracelet en de kast was geen match. De juiste bracelet vinden was als een speld in een hooiberg. Ik had mezelf voorgenomen om eerst de bracelet te verkopen en het verlies te beperken om daarna de Date de deur te wijzen. Aangezien ik de bracelet (te) duur had gekocht, zag ik dat eerst niet gebeuren.

1503

Tijdens een bijeenkomst met mede-HFā€™ers was het @flowert die mij zwoor dat het rosĆ© goud was op de bracelet. Ik keek eens diep in zijn ogen en zag een lichte beneveling door de speciaal biertjes. Maar hij had wel een punt. Daar ga ik eens over nadenken en verder in verdiepen. Een Engelsman had mij al eens benaderd of de bracelet toevallig rosĆ© was, mijn antwoord was ontkennend. Schoorvoetend de Engelsman weer benaderd en het verhaal uitgelegd en daarin de termen yellow en rose vermeden. In goed overleg veel fotoā€™s gemaakt en uiteindelijk de deal gesloten, de bracelet was verkocht, naar volle tevredenheid van beide partijen! @jurk heeft de Date in zijn armen gesloten en daarmee was het budget weer rond.

In de tussentijd had ik natuurlijk al 101 ideeĆ«n gehad over de opvolger. Zelfs even gespeeld met de gedachte om de Polar van de hand te doen, maar dat vind ik toch geen goed idee. Een Datejust moest het gaan worden, uiteraard op jubilee. Dan ben je nog maar op helft van de keuze, DJā€™s zijn er heel veel verschillende soort en maten. Steeds meer raakte ik in de ban van een two tone Datejust met een zwarte plaat, er zwerven een aantal rond op het forum. Tussen de verkoop van de bracelet en Date in, liep ik tegen een zwarte wijzerplaat aan die vanuit de USA mijn kant op is gekomen.

En dan begint de zoektocht! En die duurde eigenlijk niet eens zo lang. Vanuit het buitenland liep ik tegen een 16013 aan met een bizar scherpe kast voor zijn leeftijd (1986). Weinig rek op de band met een dikke coronet op de clasp en ondanks ik dat ik niet geĆÆnteresseerd ben in een ander wijzerplaat, is de linnen plaat toch best lekker. Op oudejaarsavond de trekker over gehaald en de betaling uitgevoerd om daarna in spanning af te wachten. Afgelopen maandag lag het pakket op het servicepunt en na het werk ben ik hem gaan ophalen.

Wat was ik blij toen ik deze uit de doos haalde. Een heerlijk gevoel om weer een jubilee om de pols te slaan, misschien wel de meest comfortabele bracelet die ik ken.

De linnen wijzerplaat is een plaatje. Het enige nadeel is dat niet altijd lekker afleesbaar is, maar laten wij eerlijk zijnā€¦ hoe belangrijk is dat?! De komende tijd blijf ik tegen de linnen plaat aankijken, wat zeker geen straf is. Daarna gaat de zwarte plaat er inā€¦

Plaatje van het web

Hiermee is een ander doel (op termijn) duidelijk geworden; een kruising tussen de 1503 en 16013. Een 16018 met zwarte plaat :heart_eyes:. Om het topic af te sluiten, gooi ik er een poll in.

    1. Linnen wijzerplaat
    1. Zwarte wijzerplaat

0 stemmers


De categorie is bewust gekozen. Op dit moment distantieer ik me van de discussies omtrent listprijzen, handel, wachtlijsten, pochen met inkomens en spaarsaldi. Ik zou het waarderen als men deze categorie laat staan.

44 likes

erg mooi! ik zou zelf voor een tapestry in goud gaan ( heb een zwak voor de american psycho look )

maar bovenal lekker kiezen wat jij wilt haha.

Mooi hoor!! Leuk verhaal.

En lekker die zwarte plaat erin. Linnen is voor 50+ :wink:

4 likes

Je wist gewoon dat ik je terug ging pakken op die zin broeder. :sunglasses:

Maar ik ben blij dat je eindelijk het licht hebt gezien! Je 16013 is re-te-scherp :heart:

1 like

Van harte Siedo :tada:
Prima keuze om er een zwarte plaat in te zetten.

1 like

Misschien iets anders ook een optie? Waarom geen tapestry dial?

TT + tapestry = druk imo.

1 like

Daar ben ik te jong voor.

Bedankt, dat is ook zeker het plan.

Ik kan het dan maar beter zelf doen. :sunglasses:

Onvoorstelbaar inderdaad. Een plaatje!

Dank je.

Nee. Zwart of linnen. Waarbij zwart het sowieso gaat worden.

:point_up_2:t2:

1 like

image

Daar denkt Patrick Bateman toch anders over :thinking:

1 like

Willen de ouders van @SybrenAnne hem uit de ballenbak halen?

image

7 likes

Two tone DJ met zwarte plaat doet het voor mij.

Gaaf man! Ik moet zoiets niet in het echt zien. Dat zou niet best voor de portemonnee zijnā€¦

1 like

Dat lijkt mij niet te raken.

Same here, op dit moment. :smiley:

2 likes

@SwedishChef gefeliciteerd! Heel mooi. Mooi geschreven NA ook. :+1:

En dat vind ik ook het leuke aan dit forum. Je komt in aanraking met allemaal gelijkgestemden. Als ik de Date niet eerst bij jou in het eggie had gezien, had ik hem afgedaan als te klein. Maar toen ik hem in het echt zag, viel het reuze mee.

En dusā€¦

Over die plaatā€¦ ik ben het eigenlijk wel met @TheWornWatch eensā€¦ Die American Psycho plaat is de coolste en anders de plaat die er nu op zit lekker laten zitten. Maar volgens mij heb je al intern besloten. :wink:

3 likes

Leuk geschreven! Proficiat en veel draagplezier. Wel snel die zwarte plaat erin! :ok_hand:

1 like

Nice! Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik denk dat een blauwe dial ook goed staat.

1 like

Precies, soms moet je gewoon durven en doen. Al doende leert men.

Welnee.

Ik weet het wel zeker.

Komt goed. :+1:

1 like

Excuus. Dacht dat dit topic over Rolex ging en daardoor in ā€˜Rolex onlyā€™ thuishoort.
Dom van me.

Nice Siedo, two-tone en blauwe of zwarte wijzerplaat blijft de beste combi IMHO. Al vind ik de gouden wijzerplaat ook mooi in het :sunny:ļø.

Inmiddels een ex van meā€¦

3 likes

Tof horloge Siedo . De zwarte dial zal hem zeker goed doen :smiley::+1:
Staat je prachtig :ok_hand: Proficiat :metal:

1 like

Zwarte plaat in TT is zoooo vet!


Ik heb champagne tapestry in een andere TT dj gehad en vond zwart echt zooo veel toffer.

Enige nadeel is dat je blijft schoonvegen door alle vette vingers. Enige nadeel van Rolex

Verder natuurlijk: genietze van deze knaller!

4 likes